כסף וצרכנות

התחזית לעונת החגים 2020: מכירות האונליין בעולם צפויות לגדול בכ-30%

בסיילספורס חוזים עלייה משמעותית בעסקאות דיגיטליות. סך המכירות הדיגיטליות צפוי להגיע לשיא חדש: 940 מיליארד דולר בכל העולם, כש- 221 מיליארד דולר בארצות הברית בלבד. ב-BDO Digital חוזים כי הקניות בנובמבר ודצמבר ישברו שיאים

כפיר אדר | 
קניות אונליין (צילום freepik)
תחזית עונת החגים של חברת סיילספורס ענקית הענן וה-CRM, הכוללת את בלאק פריידי (27.11), סייבר מאנדי(30.11), יום הרווקים הסיני (11.1), חג ההודיה וחג המולד, קובעת כי בחודשים נובמבר ודצמבר הקרובים צפוי היקף המכירות הדיגיטלי אונליין להגיע לשיא חדש: 940 מיליארד דולר, שמתוכו המכירות אונליין בארה"ב בלבד יסתכמו ב-221 מיליארד דולר.
לפי התחזית של חברת סיילספורס העולמית, הגידול במכירות אונליין צפוי לעלות בכ-30% לעומת תקופת המכירות אשתקד. זו הולכת להיות עונת הקניות הדיגיטלית הגדולה ביותר בכל הזמנים שתעלה על קיבולת יכולות השילוח. אבל, אליה וקוץ בה: לפי הניתוח הזה מתברר כי הגידול הענק במכירות בדיגיטל, דווקא בימים של התפרצויות סבב שני של מגפת הקורונה, עלול לגרום לעיכובים כבדים בהגעת החבילות ללקוח. התחזית היא שיותר מ-700 מיליון חבילות שיוזמנו על ידי לקוחות בכל העולם בדיגיטל, עלולות להיתקע בדרך, ולאכזב את המצפים להן לכבוד החגים בשל מחסור של כ-5% בקיבולת הנשיאה של חברות השילוח בעולם.
אילוצי סגירת החנויות והמחסנים עקב התפשטות נגיף הקורונה הציבו אתגרים לבעלי עסקים רבים בשרשרת אספקת ההזמנות ולקושי בשמירה על זמינות המוצרים וזמני המשלוח שהלקוחות היו רגילים אליהם. כתוצאה מכך זמינות המוצרים וזמני המסירה יהיו בראש סדר העדיפויות של הקונים. כדי להימנע מקשיים באספקה, חברת סיילספורס ממליצה על אפשרויות איסוף חלופיות, למשל קנייה מקוונת ואיסוף בחנות (BOPIS). במתן פתרון זה חברת סיילספורס צופה גידול בהכנסות מהרכישות הדיגיטליות ב- 90% בממוצע בהשוואה לעונת החגים שעברה. כמו כן, ממליצה החברה לעודד את הקונים לבצע קנייה מוקדמת ולהדגיש בפניהם את מועדי הפסקת השילוח.
השינוי המהיר בהתנהגות הצרכנים שהביאה המגיפה, יוביל לשינוי בביקוש למוצרים מובילים כמתנות ורכישות חג. מהתחזיות עולה כי צרכנים כעת מעדיפים להוציא יותר על מוצרים שיהפכו את השהייה בבית לנוחה, נעימה ומעניינת, כצעצועים, עם גידול בביקוש בשיעור של 63%, כמו גם הגידול בביקוש לאביזרי ספורט שצמח ב-106%, וקטגוריה חדשה של מוצרי בישול ואפייה ביתיים, להם זינק הביקוש בשיעור של- 153%. בין הקטגוריות המובילות החדשות לשנה 2020, נמצאים מוצרי ריהוט ועיצוב הבית, להם הביקוש צמח ב-63%, לצד מוצרי הטיפוח, עם גידול בביקוש בשיעור של 80%, ומוצרי אלקטרוניקה ומשחקים עם צמיחה בביקוש בשיעור של 96%. לעומת זאת, קטגוריות ההנעלה וההלבשה היום-יומית והיוקרתית שהיו הקטגוריות המובילות בשנה שעברה מדורגות בשלושת הקטגוריות הכי פחות מבוקשות לרבעון השלישי של 2020.
העלייה ברכישות הדיגיטליות צפויה להביא לגידול בסחורה המוחזרת. בסך-הכל, 280 מיליארד דולר ברכישות מקוונות צפויות להיות מוחזרות ברחבי העולם והן מהוות 30% מכלל הרכישות שבוצעו. כדי להפחית את שיעורי ההחזרים, סיילספורס ממליצה על היעזרות בעובדי החנויות אשר ינחו את הקונים באופן המקוון לרכישות הנכונות באמצעות כלי תקשורת מתקדמים כמו צ'אט-בוט חי ושירותי עוזר אישי דיגיטלי. בנוסף, יש לצייד את סוכני השירות בכלים ובמיומנויות הנדרשים בכדי לתת מענה במהירות לבקשות הצרכנים, במיוחד בעניין זמינות המוצרים, שקיפות ודרך וזמני המסירה לצד אתרי מסחר חדשניים ונוחים למשתמש המספקים תיאורי מוצרים מקיפים, ביקורות, סרטונים, מדריכי התאמה ללקוח ברורים ומדויקים, זמינות מלאי ואפשרויות משלוח מורחבות.
בתוך כך, מנהלת BDO Digital, יעל קנדר צופה כי הקניות ברשת בנובמבר ודצמבר צפויות לשבור את כל שיאי העבר ולהגיע ל-189 מיליארד דולר בחודשיים הקרובים  להערכתה, מגפת הקורונה גורמת להקדמה של תהליכים שהיו צפויים להיפרס על פני חמש שנים. אנו עומדים כעת בפני רצף של ימי קניות והנחות ברשת ולאחריהם חג המולד ותחילת השנה החדשה, ולהבדיל מהעבר יותר אנשים יעדיפו לבצע הזמנות מבתיהם מאשר להסתכן ביציאה לבתי הכלבו והחנויות ולכן אנו צופים גידול של 33% לעומת המכירות ברשת בתקופה המקבילה בשנה הקודמת, וזאת למרות ההאטה הכלכלית.
על פי הערכת BDO Digital לחגיגת הקניות יצטרפו השנה שחקנים רבים נוספים מעבר לחברות הגדולות וזאת כדי לפצות את עצמן על הירידה במכירות בחודשים האחרונים ולהיפטר מסחורה שתקועה אצלם. לכן גם המבצעים ימתחו על פני תקופות ארוכות יותר ולא ביום ספציפי. כמו כן תתחזק המגמה של מתן אפשרות לאיסוף עצמי מנקודה כלשהי, וכך לחסוך בעלויות המשלוח. הלקוחות מצידם מבינים היטב את המצב של המוכרים ומצפים להנחות משמעותיות ולרמת שירות שמותאמים לנסיבות התקופה, אומרת קנדר. ביטולי החופשות וצמצום ההוצאות על מסעדות יוצרים אצל רבים כסף פנוי שמשולב עם רצון לפצות את עצמם ומוכרים מתוחכמים ישכילו לתעל אותו אליהם. אנו מעריכים שפריטים המיועדים לשיפור איכות החיים בבית ובחצר יזכו לפופולריות גבוהה במיוחד.  
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה