כסף וצרכנות

המשק נפתח חלקית: עלייה קלה באמון הצרכנים בכלכלה הישראלית

לאחר הירידה החדה בחודש יולי של מדד הצרכנים במשק ובכלכלה המקומית, החלה להירשם מגמת עלייה קלה. על פי מחלקת הכלכלה והמחקר של בנק הפועלים: פתיחת המשק, גם אם באופן חלקי, שיפרה במעט את אמון הצרכנים
יהודה לוינגר | 
כלכלה בזמן קורונה - אילוסטרציה (צילום Pixabay)
על פי נתוני מדד הצרכנים של בנק הפועלים ו-KANTAR, עולה כי בחודש אוקטובר חלה עלייה קלה באמון הצרכנים במשק ובכלכלה הישראלית ב-0.1 נקודות לרמה של 110.8 נקודות, וזאת אל מול נתוני ספטמבר שהגיעו לרמה של 109.8 נקודות. המשמעות: אמון הצרכנים במגמה עלייה אך עדיין בפער אל מול הנתונים מתחילת השנה טרם התפרצות נגיף הקורונה והמשבר הכלכלי.
מדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים ו-KANTAR מחושב מדי חודש על ידי חברת KANTAR על סמך סקר בקרב אלף נשאלים במדגם ארצי מייצג של האוכלוסייה הישראלית. הסקר נערך מאז אפריל 2002. המדד מתפרסם אחת לחודש על ידי מחלקת הכלכלה והמחקר של הבנק והוא משקף את רמת האמון של הציבור במשק ובכלכלה הישראלית.
המדד מתייחס לתשובות הנשאלים על ומורכב מדעתם וגישתם לכלכלה המקומית כמו, דעתם על המצב הכלכלי, מצב התעסוקה, צפי לגבי הכנסת המשפחה, הרגשתם לגבי רכישת מוצרים כמו רכב ודירה,  ובכלל תחושתם הכללית לגבי כיוון המדינה במצב הכלכלי.
כאמור, בחודש אוקטובר נרשמה עלייה באמון הצרכנים אל מול נתוני חודש ספטמבר, אך למרות מגמת העלייה עדין אמון הצרכנים נמוך יותר מאשר טרם המשבר הכלכלי. כך, שמדצמבר 2019 עד פברואר 2020 המדד היה ביותר מ-140 נקודות, במהלך חודשי השנה חלה ירידה חדה שבשיאה בחודש יולי היה המדד ברמה של 102.8 נקודות. 
לפי ניתוח מחלקת הכלכלה והמחקר של בנק הפועלים הסיבה לעלייה במדד נעוצה בפתיחת המשק החלקית, והוסיפו כי "אנו מניחים שככל שפעילות המסחר תתרחב, נראה את פעילות המשק חוזרת לרמה של חודש אוגוסט".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה