כסף וצרכנות

לחץ על שר החקלאות: הצעת חוק לסימון ביצים "לשפר את רווחת התרנגולות"

הצעת חוק חדשה לסימון ביצים על פי סוג הלול נועדה למנוע הטעיית צרכנים וליצור שקיפות באשר לתנאי החזקת התרנגולות בלולים. חברי הכנסת והעמותות המתנגדות לתעשיית הביצים יחכו להחלטה של שר החקלאות אלון שוסטר
יהודה לוינגר | 
חוק סימון ביצים (צילום pixabay)
אל דוכן הכנסת הוגשה היום (שלישי) הצעת חוק של חבר הכנסת עוזי דיין מהליכוד, לסימון ביצים בהתאם לסוג הלול ממנו הגיעו: אם לולים בהם התרנגולות מוחזקות בכלובים, לולים ללא כלובים, וכאלו בהם מתאפשרת לתרנגולות גישה לחצר וביצים אורגניות.
אל דיין הצטרפו גם חברי הכנסת משה ארבל מש"ס, מרב מיכאלי מהעבודה, תמר זנדברג ממרצ ואלי אבידר מישראל ביתנו. הצעת החוק נועדה לשים קץ להטעיית הציבור ולאפשר לו לבחור ביצים על פי מצפונו, לפי בחירתו מאיזה לול הגיעו אותן ביצים.
חבר הכנסת עוזי דיין מסר על הצעת החוק אותה יזם: "אופן גידול התרנגולות בתעשיית הביצים הוא אחת הסוגיות המטרידות מבחינת צער בעלי חיים. בעוד מרבית הביצים מגיעות מכלובים בהם חיות תרנגולות בצפיפות ובזיהום, על אריזות הביצים לעתים מופיעים איורים של תרנגולות במרחבים ירוקים".
לדברי דיין: "הצעת החוק שאני גאה להוביל עם חבריי נועדה לשפר את רווחת התרנגולות, לשים קץ להטעיית הציבור ולאפשר לו לבצע בחירות צרכניות מודעות על פי מצפונו."
עמותת אנימלס הגיבה להצעת החוק: "תעשיית הביצים יוצרת מצג שווא באמצעות איורים של תרנגולת בשדה פתוח ומילים פסטורליות כמו 'ביצי משק טריות', כשלמעשה התרנגולת כלואה כל חייה בכלוב צר שתחתיו הררי צואה, ללא יכולת לדרוך על אדמה או להתעופף. יותר ויותר ישראלים בוחרים לעבור לתזונה שמתחשבת בבעלי החיים ולהוציא את הביצים מהצלחת, וגם מי שעדיין צורך ביצים מבקש להקל על הסבל של התרנגולות".
עוד הוסיפו: "במיוחד בימים אלו, בהם שר החקלאות מקדם סימון תוצרת חקלאית כדי לאפשר שקיפות מול הצרכן, אנו מצפים שהוא יתמוך בהצעת החוק ויפעל לקידומה."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה