כסף וצרכנות

בלאק פריידי: שיא מכירות באונליין בארה"ב - הגבוה ביותר בהיסטוריה

הקורונה השאירה את האמריקאים בבית שפשטו על אתרי האינטרנט וקנו לא רק טלוויזיות אלא גם בגדים ואלכוהול, בסוף שבוע עם שיא מכירות עד כה והוצאות בסך 9 מיליארד דולר. אבל זו רק ההתחלה לקראת המכירות של מחר
יהודה לוינגר | 
רכישות אונליין בבלאק פריידי (צילום freepik)
לא רק בישראל העלו הילוך עם הקניות המקוונות. בארה"ב מסתערים על הרשתות דרך האינטרנט עם עלייה של 21.6% בקניות המקוונות והוצאות בסך 9 מיליארד דולר. כך על פי ניתוח הקניות של אדובי אנליטיקס שניתח עסקאות ב-80 מתוך 100 רשתות הקמעונאות המקוונות בארה"ב, וזו רק ההתחלה.
נגיף הקורונה השאיר את האמריקאים בבית, והקניות לאחר חג ההודיה לפני כמה ימים, יחד עם הכנות מוקדמות לחג המולד, הביאו את הבלאק פריידי 2020 לשיא מכירות עד כה, כאשר התחזית בארה"ב היא כי מחר, יום שני, יהיה יום המכירות המקוון הגבוה ביותר בהיסטוריה עם צפי של הוצאות בין 10.8 עד 12.7 מיליארד דולר. גידול של עד 35% משנה שעברה.
הסיבה המשמעותית לכך היא רכישת מוצרים שבדרך כלל לא נקנים בבלאק פריידי כמו בגדים ואלכוהול, יחד עם עסקאות אטרקטיביות שהציבו אתרי המסחר שגרמו לחנויות ברחובות ובקניונים לסגור במהלך חג ההודיה וסוף השבוע, וירידה של 52% בתנועה בחנויות משנה שעברה.
אבל עדיין רוב ההוצאות הלכו על סמארטפונים וגידול של 25% משנה שעברה בסך הוצאות של לא פחות מ-3.6 מיליארד דולר. המוצרים החמים ביותר נשארו מכשירי האלקטרוניקה כמו מוצרים של אפל וטלוויזיות של סמסונג. אבל גם חל גידול במזון וחטיפים עם עלייה של כמעט 400% לעומת קנייה ממוצעת בחודש אוקטובר. 
הענפים היחידים שנרשמה בהם ירידה הן ההלבשה ומוצרי הבית. בעוד בישראל פושטים על הקניונים והעומסים רבים, בארה"ב נראה שיש לכך פחות ביקוש. בקרב הקניות האישיות של הצרכנים חלה ירידה של 50% בקטגוריית ההלבשה, וירידה של כמעט 40% במכירות מוצרי הבית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה