כסף וצרכנות

אנלייט ונאוויטס יפעלו במשותף להקמת פרוייקטי אנרגיית רוח בים בשוק הבינלאומי

אנלייט ונאוויטס פטרוליום ישתפו פעולה בבלעדיות בייזום, הקמה ותפעול של פרויקטי Offshore wind בשוק הבינלאומי. התחום נמצא בצמיחה משמעותית בעולם. אנלייט תחזיק ב-60% מהפעילות ונאוויטס ב-40%

יהודה לוינגר | 
פרויקט רוח של אנלייט (צילום אנלייט)
אנלייט ונאוויטס פטרוליום הודיעו הבוקר (ראשון) על חתימת הסכם עקרונות לשיתוף פעולה בלעדי, בין אנלייט לבין פלר (חברה בבעלות יחידי השותף הכללי בנאוויטס) לייזום, הקמה ותפעול של פרויקטי אנרגיית רוח בים (Off Shore Wind) בשוק הבינלאומי.
במסגרת ההסכם הצדדים ישתפו פעולה בתחום באופן בלעדי למשך שנתיים. עוד דיווחה נאוויטס כי בכוונת פלר לפעול להעברת הפעילת לנאוויטס, בכפוף לאישור התיקון בתקנון הבורסה ואישור בעלי יחידות ההשתתפות. בהתאם להסכם העקרונות, אנלייט צפויה להחזיק ב-60% מהפעילות המשותפת ונאוויטס ב-40%.
על פי הודעת החברות: שיתוף הפעולה והסינרגיה בין אנלייט לנאוויטס יאפשרו להביא לידי ביטוי את היתרונות היחסיים של הצדדים. אנלייט הינה בעלת ניסיון בייזום, הקמה ותפעול של פרויקטים באנרגיה מתחדשת בארץ ובעולם, ומחזיקה בפורטפוליו פרויקטים נוכחי בהיקף של כ-2,000 מגה ואט וביניהם פרויקטים משמעותיים באנרגיית רוח ביבשה בארץ ובעולם, ובנוסף בפורטפוליו פיתוח של פרויקטים בהיקף כ 2,300 מגה ואט נוספים.
נאוויטס פטרוליום פועלת בעיקר בצפון אמריקה  בפיתוח והפקה של פרוייקטי נפט ימיים משמעותיים -בקסקין ושננדואה- והינה בעלת נסיון עשיר ומוכח עם הרגולציה והספקים בתחום וכן ניסיון במימון פרויקטים ימיים.
שיתוף פעולה זה יאפשר לנאוויטס ולאנלייט ניצול של היכולות והניסיון שלהן לאיתור הזדמנויות בתחום וצפוי להרחיב את פעילותן באופן משמעותי.
אנרגיית רוח בים היא מהתחומים הצומחים ביותר בסקטור האנרגיות המתחדשות, עם עלייה של כ-20% בשנה, תוך שימוש באנרגיה נקייה לחלוטין ומינימום של טביעת אצבע אקולוגית. קיימת בעולם הערכה כי הסקטור צפוי לקבל רוח גבית משמעותית מצד הממשל בארה"ב, ששם את קידום האנרגיות המתחדשות כיעד מדיניות מרכזי. בנוסף, התחום צפוי ליהנות מירידה משמעותית בעלויות ההקמה ומשיפורים טכנולוגיים, בין השאר בשל התקדמות טכנולוגיית טורבינות רוח ימיות צפות.
עד היום הוקמו כ-34 ג'יגה-וואט של פרויקטי Offshore Wind בעולם, והיקף ההתקנות העולמיות צפוי להמשיך ולצמוח לרמה של מעל 80 ג'יגה-וואט עד שנת 2025. חלקו של שוק ה- Offshore Wind בצפון אמריקה, הנמצא בראשית דרכו כיום, צפוי לגדול משמעותית ולהגיע להיקף של כ- 164 ג'יגה-וואט עד לשנת 2050, המהווה נתח משמעותי מכלל ההתקנות בעולם.
יו"ר נאוויטס, גדעון תדמור מסר כי "כניסתה הצפויה של נאוויטס לתחום האנרגיות המתחדשות והשותפות בתחום ה-Offshore wind עם אנלייט, המהווה שחקן משמעותי ומוערך בישראל, יאפשרו הרחבה נוספת משמעותית בפעילותה של נאוויטס, תוך יצירת ערך רב נוסף למשקיעיה".
מנכ"ל אנלייט גלעד יעבץ אמר לאחר ההודעה כי  "סקטור ה- Offshore Wind מעניין מאוד מבחינתנו, וכניסתנו אליו מהווה המשך טבעי של פעילותנו העניפה בתחום אנרגיית הרוח בעולם. בשנים האחרונות קיימת האצה בקצב הגידול של סגמנט זה, ואנו צופים שקצב זה יימשך, כאשר הפעילות העולמית תמשיך לצמוח באירופה אך גם תתרחב מאוד בשווקים נוספים. אנו שמחים על השת"פ עם קבוצת נאוויטאס שתוסיף יכולות ייזום, מימון וניסיון בתחום האופרציה והרגולציה של פרויקטי תשתית ואנרגיה ימיים, בדגש על צפון אמריקה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה