כסף וצרכנות
המרוץ לרכבת הקלה: 5 קבוצות ניגשו למכרז על הקו הכחול בי-ם
עשור לאחר שנכנך הקו האדום בירושלים, המדינה מתכוננת לבניית הקו הכחול של הרכבת הקלה לקראת סלילת רשת שתכלול 8 קווים. הקו הכחול ישתרע על פני 31 קילומטרים - מתוכם 2.5 מתחת לפני הקרקע. כל הפרטים:
חמש קבוצות בינלאומיות הגישו ביום חמישי האחרון (04.03.21) את מועמדותן לשלב המיון המוקדם במכרז להרחבה נוספת של הרכבת הקלה בירושלים. במסגרת ההחרבה, יתווספו לקו הבודד הקיים בבירה עוד שמונה קווים שייצרו יחדיו רשת קווי רכבת קלה. הקו הבא שצפוי להיבנות הוא הקו הכחול.
ועדת המכרזים תבחן את ההצעות ולאחר מכן תכריז על המועמדים שעמדו בתנאי הסף, הכוללים ניסיון בינלאומי בתפעול רכבות קלות, יכולת בנייה והקמה ואיתנות פיננסית. חמש הקבוצות שנגשו למכרז משתייכות לחברות בינלאומיות המובילות בתחום הרכבות ממדינות אירופה ומזרח אסיה, וכן חברות ישראליות מובילות בתחום התחבורה הציבורית, הבינוי והפיננסים.
הפרויקט יבוצע בשיטת PPP (Public Private Partnership) יכלול מימון, תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה של הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים. ביצוען של התשתיות המקדימות לפרויקט כבר החל, במטרה לקדם את הפרויקט ולהקל על תושבי ירושלים. הקו הכחול עתיד להתפרש על פני כ-31 ק"מ, כשמתוכם 2.5 ק"מ תת קרקעיים בין הרחובות יפו ובר אילן במרכז העיר ו-53 תחנות, כשמתוכן 3 תחנות תת קרקעיות. הפרויקט יכלול הקמת מוסך רכבת קלה חדש (דיפו) בשכונת מלחה שיכיל כ-61 רכבות (122 קרונות). תקופת הזיכיון צפויה לעמוד על 25 שנים כאשר בסיום התקופה, יועבר הפרויקט לידי המדינה.
ועדת המכרזים הבין-משרדית היא ועדה משותפת למשרדי האוצר, התחבורה, עיריית ירושלים, חברת ענבל ובשיתוף צוות תכנית אב לתחבורה, בראשות סגן בכיר לחשב הכללי, מר יובל רז.
החשב הכללי במשרד האוצר יהלי רוטנברג, מסר: "משרדי הממשלה ממשיכים בקידום פרויקטי התשתית הלאומיים מחוללי הצמיחה, שחשיבותם מתעצמת בתקופה זו, כשהקו הכחול בירושלים הוא מהמרכזיים שבהם. אנו שמים דגש מרכזי על פרויקטי תחבורה ציבורית בשיתוף המגזר הפרטי, לקידום הצמיחה בישראל וביתר שאת בתקופה זו".
ראש עיריית ירושלים משה ליאון, מסר: "המכרז הראשון לקו הכחול הוא צעד חשוב בדרך להשלמת מערך הרכבות הקלות של ירושלים והפיכתה לעיר בעלת התחבורה הציבורית הירוקה והמתקדמת בישראל. נמשיך לפתח את התשתיות בעיר ולשפר את מערך התחבורה הציבורית – לרווחת התושבים".
מנכ"ל צוות תכנית אב לתחבורה זוהר זולר, מסר: "המכרז לקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים פורץ דרך במבנה ובחלוקת הסיכונים שבין המדינה ובין הזכיין שיבנה ויפעיל את הקו. אני מאמין כי ההיענות המרשימה למכרז, הן במספר המשתתפים בו והן באופי החברות עצמן, מהווה הבעת אמון בפרויקט וביכולת המדינה להוציא את התוכניות אל הפועל במסגרת לוחות הזמנים והתקציב שנקבעו".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה


