כסף וצרכנות
יום הצרכן: מה המוצרים האהובים ביותר על המהנדסים?
בקטגוריית מוצרי החשמל במקום הראשון הטלוויזיה, אחריה מקררים, מכונות כביסה, מקרני קול ואת החמישייה סוגרות האוזניות. את קטגוריית הספורט מוביל ההליכון, אחריו האליפטיקל ובמקום השלישי משקולות. כל הפרטים:
שנה עברה מאז יום הצרכן הבינלאומי שמצוין ב-15.3 מידי שנה. ביום הצרכן אשתקד, הודיעה הממשלה על הגבלות תנועה והנחיות חדשות בעקבות התעצמות משבר הקורונה בישראל ולאחר כמה ימים ישראל נכנסה לסגר. רבות דובר על השפעותיו של המשבר הבריאותי והכלכלי שבא בעקבותיו. מנתונים של מחלקת המחקר של מועדון הצרכנות הוט, בו חברים כ־280 אלף הנדסאים, מהנדסים, אנשי טכנולוגיה ואקדמאים, ניתן לראות כי גם תחום הצרכנות הושפע רבות מהמשבר.
לרגל יום הצרכן הבינלאומי שנערך היום (שני), הוציא מועדון הצרכנות הוט את דו"ח הצרכנות של המועדון בשנה האחרונה. על פי הנתונים הוציאו עמיתי המועדון כ-11.5 מיליארד שקל בכרטיס האשראי של המועדון- ירידה של כמעט 10% למול התקופה אשתקד.
כאשר מסתכלים על התפלגות ההוצאה של העמיתים, ניתן בהחלט לזהות מי הרוויח השנה ומי הפסיד. כאשר מסתכלים על ארבעת המרוויחים הגדולים של תקופת הקורונה, רואים בבירור כי במקום הראשון ניצב תחום מוצר החשמל והאלקטרוניקה שזכה לעלייה של 32% בשנה האחרונה, כאשר המוצר המוביל בקטגוריה הוא טלוויזיה. אחריו, במקום השני, נמצא תחום המזון שזכה גם הוא לעלייה של 14% מתחילת המשבר, כאשר נראית עלייה משמעותית בהוצאה על תחום זה לפני הסגרים (בחודשי מרץ, אוגוסט ודצמבר). במקום השלישי נמצא תחום הריהוט והציוד הנלווה לבית שזכה גם הוא בעלייה משמעותית של כמעט 10% בעקבות העלייה בשעות השהייה בבית, כאשר המוצרים המובילים בקטגוריה הינם מזרונים ומיטות. מי שסוגר את הרשימה הוא תחום הפארם שמציג עלייה צנועה של 3% למול אשתקד.
מנגד, תחום התיירות סבל מהירידה המשמעותית ביותר, הציג התרסקות של כמעט 90% במהלך השנה. אחריו, תחומי התרבות והפנאי וכן ההלבשה וההנעלה שסבלו גם הם מירידות משמעותיות במהלך השנה (42% ו-34% בהתאמה). עוד עולה מהנתונים שבעקבות הסגרים והמעבר לעבודה מהבית, צריכת הדלק ירדה בכמעט שליש למול השתנה אשתקד. כאשר מסתכלים ברמת החודשים, ניתן לראות כי בחודש אפריל שנה שעברה, בעיצומו של הסגר הראשון, נרשמה הירידה המשמעותית ביותר בהוצאה הכללית של עמיתי המועדון (כמעט 40%), בעוד שהתחום היחיד שעלה באותו החודש היה תחום המזון בו ההוצאה עלתה ב-10%.
עוד עולה מהנתונים כי מותג הרכב האהוב על ידי העמיתים הוא מותג קיה ואחריו מותג סוזוקי ובמקום השלישי הינו יונדאי. כאשר בוחנים את דגמי הרכבים הנבחרים נראה מהנתונים כי עמיתי המועדון בחרו להתחדש בג'יפוני SUV במהלך השנה האחרונה.
עוד שני נתונים שמציגים בצורה טובה את השינוי שחל במהלך השנה האחרונה הם: החל מהמחצית השנייה של 2020, נרשמה עלייה חסרת תקדים של 1800% במספר הבקשות להצטרפות למועדון וכן עלייה של 20% בכמות ההקלקות ופתיחות של פרסומי של המועדון. נתונים אלו מציגים את השינוי שחל בקרב הצרכן הישראלי, שחיפש עם התפתחות משבר הקורונה אחר הוזלת ההוצאה החודשית ומקסום החיסכון. נתונים אלו מצטרפים לעלייה משמעותית שנראתה במימוש תווי קנייה ברשתות הקמעונאות בסמוך לתחילת שלושת הסגרים.
מנכ"ל מועדון הצרכנות הוט, צביקה וילנאי: "משבר הקורונה, שינה את מרבית תחומי החיים, כאשר אחד מהמרכזיים בהם הוא תחום הצרכנות. במהלך השנה היינו בהנהלת המועדון ערניים וקשובים לצרכיהם המשתנים של העמיתים והתאמנו את המוצרים, השירותים וגם את ערוצי ההפצה למצב החדש.. גם בשנה הבאה נמשיך ונסייע לעמיתינו לחסוך ולהשאיר כמה שיותר כסף פנוי בכיס".
מועדון הצרכנות הוט, מיסודה של הסתדרות ההנדסאים, הוקם ב־1996 כדי לשרת את האוכלוסייה ההנדסית-טכנולוגית בישראל, וחברים בו כיום כ־280 אלף איש בכ-165 אלף בתי אב. עמיתי המועדון הינם: הנדסאים, מהנדסים, אנשי טכנולוגיה ואקדמאים, הממוקמים בעשירונים הגבוהים של אוכלוסיית השכירים במשק.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה


