כסף וצרכנות

רגע לפני שהבימה קורס סופית: בעלים חדשים לתיאטרון הלאומי

תיאטרון הבימה המצוי בגרעונות רבים כשמאחוריו סכסוכי עבודה עם השחקנים, כבר כמעט ועמד לפני סגירה. עכשיו נשלח אליו גלגל הצלה ובעלים חדשים ומפתיעים ייקחו על התיאטרון חסות
שירה יום טוב | 
הבימה (צילום Ilan Costica from wikipedia)
תיאטרון הבימה עובר לבעלות עיריית תל אביב. לאחר שהגיע לגירעון של למעלה מ-100 מיליון ש״ח, ורגע לפני פירוקו, התיאטרון הלאומי ״הבימה״ יועבר לבעלות עיריית תל אביב ויפעל כתאגיד עירוני. המהלך נרקם תוך יוזמה משותפת של משרד התרבות והספורט, עיריית תל אביב-יפו, הסתדרות העובדים וארגון שח״ם.  
עיריית תל אביב גיבשה מתווה מוסכם לקליטת התאטרון כתאגיד עירוני חדש באופן שיבטיח את התנהלותו המאוזנת לשנים הבאות לאחר עבודת מטה מול המדינה, מול הנאמנים והעובדים.  כחלק מהמתווה, ההסתדרות, שח"ם, ועדי העובדים והשחקנים בתיאטרון הבימה, משרד התרבות והספורט, הנהלת תאטרון הבימה ועיריית תל אביב-יפו, הגיעו בערב חג הפסח להבנות מוסכמות באשר לאופן קליטת עובדים ושחקנים בעתיד.  
מקביל ובהמשך להחלטות בית המשפט והפעלת התאטרון על ידי הנאמנים, העירייה הגישה בקשה למשרד הפנים להקמת תאגיד עירוני חדש שיקבל עליו את האחריות להמשך הפעילות של התאטרון הלאומי- הבימה. לאחר קבלת אישור משרד הפנים, יוקם תאגיד חדש אשר יקלוט ויעסיק עובדים ושחקנים בהתאם להבנות ולהסכמים שהושגו, לאחר מאמץ אינטנסיבי ומסור של כל הצדדים המעורבים.
ההבנות וההסכמים מגלמים את רצון הצדדים לאפשר העסקה נכונה מתאימה, נוכח המשבר של התאטרון בפרט והמשבר של עולם התרבות בכלל. בכך יתאפשר לתאטרון לחזור למעגל ההצגות ולהמשיך את המסורת הארוכה שהחלה במוסקבה ב- 1918 וליוותה את העם והמדינה במאה השנים האחרונות.
עיריית תל אביב-יפו מינתה דירקטוריון חדש לתיאטרון הלאומי הבימה בראשו תעמוד הגברת זיוה פתיר, אשר כיהנה למעלה מעשור כראש הדירקטוריון של מכון התקנים ומכהנת כיום כחברה בדירקטוריונים רבים. כמו-כן מונה נעם סמל לראש מנהלת המעבר במעמד של מנכ״ל. רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו, הבעלים החדשים של התאטרון מסר, "האחריות הציבורית של עיריית תל אביב-יפו לא אפשרה לנו להניח לתיאטרון הלאומי להיסגר. בזכות הקמת הבימה החדש כתאגיד עירוני, ימשיך התאטרון בן ה-100 להתקיים ולשמש שחקן מרכזי בשדה התרבות הישראלי. אני שמח וגאה על המהלך, ונעשה כל שביכולתנו על מנת שתאטרון הבימה ישגשג ויפיק תוצרים משובחים.״ 
ח״כ חילי טרופר, שר התרבות והספורט שיזם את המהלך מסר, ״אני שמח שלאחר שנים של משבר כלכלי וסכנת קיום אמיתית, הצלחנו להציל את התיאטרון הלאומי והוא ימשיך בפעילותו החשובה והערכית. בתום תהליך ארוך ובשיתוף עיריית תל אביב-יפו הצלחנו לשמור על קיומו של מוסד תרבותי זה, כולל במעמדו הייחודי. היצירה התרבותית העצומה בת למעלה ממאה שנה תמשיך ותתפתח הודות להסדר החדש וחרב הסגירה מעל תיאטרון הבימה הוסר. אני מודה לעיריית תל אביב-יפו, להסתדרות, לשח"ם, לנאמנים מטעם בית המשפט, למשרד האוצר ולכל השותפים בפתרון זה״.
מנכ"ל התאטרון הלאומי "הבימה", נעם סמל אמר, ״בשם משפחת "הבימה" ובשם מיליוני הצופים של "הבימה" מאז 1918 ועד היום, אנו מודים לעיריית תל אביב- יפו ולראשה על ההחלטה הציונית לאמץ את "הבימה" לחיקה ולהירתם למען התיאטרון הלאומי של ישראל״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה