כסף וצרכנות

כך מכונות אוטומטיות לממכר פיצה טרי מעוררות סקרנות ואימה ברומא

בעוד שברחבי העולם הרעיון צובר תאוצה, בבירת איטליה הוצבה מכונה ראשונה מסוגה של "Mr. Go Pizza" שבה יכולים לבחור בין ארבעה סוגים שונים של פיצות בעלות של 4.50-6 יורו. מה חשבו האיטלקים על חילול המסורת?
כפיר אדר |  3
עלייה בצריכת מזון מהיר (צילום Freepik)
רפאלה אספוזיטו הנפוליטני, שחי במאה ה-19 זכה להמציא את סוג הפיצה המפורסם ביותר באיטליה, אבל בימים אלה הוא כנראה מתהפך בקברו: ברומא יש מכונה אוטומטית חדשה שמחליקה פיצות טריות בשלוש דקות בלבד.
קונים המשתמשים במכונת האדום הבוערת "Mr. Go Pizza" יכולים לבחור בין ארבעה סוגים שונים של פיצות בעלות של 4.50-6 יורו. המכונה לשה ושמה את הגבינה והתוספות על הבצק כאשר הלקוחות יכולים לצפות בפיצה מתבשלת מאחורי חלון זכוכית קטן.
ביקורות של לקוחות ביום חמישי על המכונה, אחת הראשונות ברומא, נעו בין "מקובל אם אתם ממהרים", לאימה מוחלטת. "זה נראה טוב אבל זה הרבה יותר קטן מאשר במסעדה ויש פחות תוספות", אמר קלאודיו זמפיגה, פנסיונר.
אנשים אוכלים גרסאות של לחם שטוח עם תוספות במשך אלפי שנים, אך מקובל בדרך כלל שהפיצה הומצאה בנאפולי, שם היא הייתה אוכל רחוב לעניים. המסורת גורסת כי אספוזיטו יצר את הקלאסיקה "פיצה מרגריטה" ב-11 ביוני 1889 כדי לכבד את המלכה המלווה, מרגריטה מסאבוי, במהלך ביקורה בנאפולי אצל המלך אומברטו הראשון.
הוא השתמש בעגבניות, מוצרלה ועלי בזיליקום כדי לייצג את צבעי הדגל של איטליה המאוחדת בדיוק - אדום, לבן וירוק. על קיר בנאפולי יש כתובת שאף אומרת כי "הפיצה מרגריטה נולדה כאן".
פבריציה פובליגסה ילידת נאפולי וסטודנטית באוניברסיטה ברומא, ניסתה את הפיצה המיוצרת במכונה, ונתנה לה אגודלים, ואמרה שהיא טעימה בסך הכל, אבל לא כזו שתקנה שוב, "זה בסדר אבל זה לא פיצה," היה פסק הדין שלה. ג'ינה, פנסיונרית שסירבה למסור את שם משפחתה, דחתה את הרעיון על הסף. "זה נורא. פיצה באמת צריכה לאכול חם, מיד. זה לא עובד בשבילי", אמרה.
למעשה, עבור רבים מהאיטלקים, חווית הפיצה הקלאסית כוללת צפייה ב"פיציולו", (אופה הפיצה), באופן בו הוא לש את הבצק ואופה אותו בתנור לבנים עצים שנמצא מחוץ לטווח השולחן שלך. במיקומה הנוכחי, לפחות, מכונת "מר. גו פיצה" תתמודד עם תחרות קשה שמקבלת נתח מהשוק. בסמוך נמצאת מסעדת נפוליטאנו, המשתמשת בתנור לבנים.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אם אני לא טועה, יש כזה ביפן בתחנות רכבת
    גל 05/2021/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני זוכר שנתקלתי בכתבה על זה ב"גלילאו".
    סגור
  • 2.
    פיצה אחת אז פיצה טריה יא סתומים (ל"ת)
    מיצי 05/2021/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    אני מקווה לראות את המכונה הזו בקרוב בישראל! (ל"ת)
    אורי 05/2021/07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור