כסף וצרכנות

ישראכרט לא עונים ללקוחות שרוצים להתנתק וחטפו קנס מהפיקוח על הבנקים

בדיקה של הפיקוח על הבנקים העלתה תמונה שהעלתה חשד שישראכרט מקשה על לקוחות להגיע למענה אנושי הנוגע לסיום התקשרות
ניצן כהן |  2
יאיר אבידן (צילום רמי זרניגר)
הפיקוח על הבנקים הטיל קנס על חברת ישראכרט מאחר וזו לא העמידה מענה אנושי ללקוחות המעוניינים לסיים את ההתקשרות עם החברה.
בפיקוח על הבנקים אמרו היום (רביעי) כי "הפיקוח על הבנקים רואה חשיבות במתן שירות איכותי ובזמינות גבוהה של המענה האנושי במוקד הטלפוני של הבנקים וחברות כרטיסי האשראי. לאור זאת, וכחלק ממהלכי בקרה שוטפים, ביצע הפיקוח בדיקה בכלל המוקדים של הבנקים וחברות כרטיסי האשראי, מתוך מטרה לוודא את פשטות ההגעה למענה אנושי במוקד הטלפוני, ואת העמידה בהוראות החוק המסדירות נושא זה. 
"הוראת חוק הבנקאות  בנושא קובעת, כי תאגיד בנקאי המספק שירות טלפוני הכולל מערכת אוטומטית לניתוב שיחות, יעניק ללקוחותיו אפשרות לבחירה במענה אנושי מקצועי בנוגע לטיפול בתקלה, בירור חשבון וסיום התקשרות, עם תחילת השיחה עם המוקד". 
ממצאי הבדיקה שערך הפיקוח על הבנקים העלה כי ישראכרט לא עמדה בהוראת החוק, ולא העמידה ללקוחות אפשרות לקבלת מענה אנושי במוקד בכל הנוגע לסיום התקשרות בסמוך לתחילת השיחה. 
"אי העמדת אפשרות מהירה וברורה לקבלת מענה אנושי באמצעות המוקד הטלפוני בנושא סיום התקשרות גוררת סרבול בתהליך, כך שהלקוחות נאלצים להמתין ולהאזין לאפשרויות רבות לניתוב השיחה, או שהם נדרשים לבחור בניתוב השיחות באפשרות לקבלת שירות אחר, על מנת להגיע למענה אנושי.
"התנהלות זו של החברה עומדת בניגוד לרציונל שהביא לקביעת החובות המעוגנות בחוק בנושאים שבהם אין לחברות אינטרס כלכלי להעמיד שירות. דברים אלו מקבלים משנה תוקף הואיל והמוקד הטלפוני הינו ערוץ ההתקשרות העיקרי עבור לקוחות החברה, שאינם בעלי אוריינות דיגיטלית" אמרו בפיקוח על הבנקים. 
בסך הכל קנס הפיקוח על הבנקים את ישראכרט בסכום של 37,500 שקל. בהתאם לחוק, סכום העיצום הכספי המקסימאלי שניתן להטיל בשל הפרה מסוג זה עומד על 50 אלף שקל אולם הואיל והפיקוח מצא שהחברה פעלה לתיקון הליקוי באופן מידי ומלא, הוחלט להפחית 25% מהעיצום הכספי.
יאיר אבידן, המפקח על הבנקים: "הפיקוח על הבנקים פועל לקידום הוגנות צרכנית כלפי לקוחות הבאה לידי ביטוי, בין היתר, בשירות ללקוח. קיימת חשיבות רבה כי הבנקים וחברות כרטיסי האשראי יעמדו בהוראות החקיקה הקובעות מתן מענה ושירות אנושי במוקדים הטלפוניים, ובתוך כך יאפשרו סיום התקשרות מהיר ונוח של הלקוח ככל שבחר בכך. בנושאים אלו אין סובלנות מבחינתי ובכוונתנו להמשיך ולפעול למען מתן שירות ראוי והוגן ללקוחות המערכת הבנקאית".
מישראכרט נמסר בתגובה כי "מיד עם קבלת הפנייה, התאימה ישראכרט את המענה הקולי בהתאם להנחיית הפיקוח על הבנקים ולשביעות רצונו, דבר שבא לידי ביטוי בקביעת סכום העיצום הכספי. יובהר כי בחברה לא התקבלו פניות של לקוחות בנושא, מכיוון שקבלת השירות אפשרית מכל נציג שרות ובכל שלב בשיחה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ישראכרט גרועים ומזלזלים בלקוחות וזה ידוע. (ל"ת)
    אמיר 06/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    רוע (ל"ת)
    kh 06/2021/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור