כסף וצרכנות

הנדל במתקפה חסרת תקדים על ספקית אינטרנט "נחצו קווים אדומים"

שר התקשורת הטרי החליט כי "אייס תקשורת חכמה" לא תוכל לגייס מנויים חדשים עד שתשפר את התנהלותה, ואף איים כי אם לא יחול שיפור - ישלול את רישיונה לחלוטין
יאיר מור |  5
יועז הנדל (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני)
פתיחה דרמטית: שר התקשורת הטרי, יועז הנדל, מתחיל את כהונתו בתפקיד באחת ההחלטות הדרמטיות ביותר שהתקבלו בו אי פעם: הבוקר (רביעי) הוא הודיע כי החליט להטיל על ספקית האינטרנט "אייס תקשורת חכמה" מגבלות, במסגרתן ייאסר עליה לגייס לקוחות למשך ארבעה חודשים החל מעוד 21 יום. בכך הוא קיבל את המלצת הגורמים המקצועיים במשרד, שעוסקים בהליכי פיקוח נגד החברה כבר מספר חודשים.
בתום ארבעת החודשים, תיבחן התנהלותה של החברה וישקלו האפשרויות להסיר את המגבלה, להאריך את תוקפה או לשלול לחלוטין את רישיון אספקת שירותי האינטרנט של החברה.
שר התקשורת, יועז הנדל, הצהיר כי "אחרי שהחברה קיבלה אינספור פניות בקדנציה הקודמת, ללא שינוי, זו אחת ההחלטות הראשונות שלי. המסר ברור: המשרד בראשותי לא יאפשר פגיעה מתמשכת בצרכנים. אני בעד הפחתת הרגולציה - אבל נשתמש במקלות שלה בכל פעם שנזהה שנחצים קווים אדומים".
מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין, הוסיפה כי "משרד התקשורת רואה חשיבות רבה בהתנהלות הוגנת ומתן שירות איכותי לצרכנים. מדובר בצעד דרסטי, שצריך לאותת לכלל ספקיות השירות בשוק: לא נאפשר פגיעה בציבור הצרכנים ובאוכלוסיות חלשות בפרט, ונפעל בכל הכלים העומדים לרשותנו כדי לעצור התנהלות אנטי צרכנית".
ההחלטה באה לאחר תקופה ארוכה בה נמתחת על התנהלות החברה ביקורת קשה. בנובמבר 2020 הטילה עליה הרשות להגנת הצרכן קנס בגובה יותר מ-3 מיליון שקל, לאחר מאות תלונות מצד צרכנים. לדבריהם, החברה מפרה את היתר תנאי הפעילות שלה ואת חוקי הגנת הצרכן בכך שהיא מטעה אותם בעת ביצוע עסקאות טלפוניות, גובה סכומים שונים מאלה להם הסכימו הלקוחות, ואף ממשיכה לגבות מהם כספים גם לאחר שהתנקתו מהשירות. לקוחות שמנסים להשיג מענה במוקדים לא זוכים לתשובה, ואם קיבלו תשובה והבטחה לזיכוי - הוא מתעכב.
במשרד התקשורת ציינו כי כמות התלונות נגד החברה חריגה ביחס לגודלה: 103 בשנת 2019, 461 בשנת 2020 ו-246 מתחילת 2021 ועד ה-9 ביוני. כזכור, בשבוע שעבר פרסמנו כי במהלך מבצע "שומר החומות" התלוננו רבים מלקוחות החברה על תקלות קשות בגלישה, והטלפונים במערכת "אייס" לא הפסיקו לצלצל בשל הדמיון בין שם האתר לשמה של החברה.
*הבהרה: אין כל קשר בין חברת התקשורת "אייס" בכתבה לבין אתר ice תקשורת ועסקים.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    כשל מתן שירות חברת אייס תקשוררת
    ראובן 06/2021/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלום האם יש אפשרות לקבל יצוג לתביעה יצוגית מול החברה שאינה זמינה ללקוחות ולא מספקת שירות והתשלומים יורדים איך עוצרים התשלומים להקטנת נזק אשמח להפניה וסיוע בברכה
    סגור
  • 3.
    פתחנו קבוצה בפייסבוק לנפגי אייס תקשורת
    נפגע אייס 06/2021/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מוזמנים להצטרף
    סגור
  • חברת ייאיס תקשורת
    ראובן 06/2021/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נדרש להתארגן לתביעה יצוגית וחסימת הורדות התשלומים דחוף
    סגור
  • 2.
    לפי זה, יש לקנוס גם את בזק בינ"ל,
    מה? הכוונה לשמן זית. 06/2021/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שרושמה אותי לשירות תמיכה בתשלום חודשי, למרות שאמרתי בפירוש שאינני מעוניין. אולי הם משאירים "בקבוק שמן" על הכסא של כל שר חדש?!
    סגור
  • 1.
    ויפה שעה אחת קודם
    שרון 06/2021/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אפס שרות, רק תקלות, דוחפים לך ראוטר של 400 שקל פי 4 במחיר ואם אתה מתלונן בדף הפייסבוק שלהם הם חוסמים אותך. חייבים לסגור את החברה הזאת!
    סגור