כסף וצרכנות

כמה כסף משלמת אופ"א למועדונים על פציעת שחקנים?

הארגון מחוייב על פי הסכם לשלם למועדונים עם שחקנים נפצעים במסגרת טורניר הנבחרות הבינלאומי שבאחריותם. כמה כסף קבוצה ששחקנה נפצע במדי נבחרתו צפויה לקבל?
עידן קוקה | 
פיצועים מפציעה (צילום pexels)
פציעות שחקני כדורגל במשחקים הן דבר די שכיח. עוד לפני המצב שנוצר בשנה האחרונה שבעקבותיו ליגות הכדורגל ברחבי העולם נעצרו באמצע העונה וחזרו לפעילות בצורה דחוסה בקיץ, כמות המשחקים שהיה על השחקנים המובילים בעולם הגיעה לעיתים לכדי 80 משחקים בשנה והלו"ז הצפוף גורם ללא מעט פציעות.
השנה כאמור המצב היה אף גרוע יותר עקב לו"ז דחוס עוד יותר בגלל הקורונה, שבו לא היה זמן מנוחה בקיץ. הדבר קרה כיוון שרוב הליגות חודשו בסמוך לחודשים בהם לא מתקיימות ליגות הכדורגל והסתיימו ממש בסמוך לפתיחת עונת 2021. היורו הנוכחי התחיל ממש מספר ימים לאחר סיום הליגות וכך קרה שגם בטורניר הזה יש לא מעט ואפילו יותר פציעות ארוכות טווח של שחקנים שיעדרו ממשחקי קבוצתם. 
כידוע, קבוצות הכדורגל הן אלה שמשלמות את משכורות השחקנים וכששחקן נפצע במדי נבחרתו, הקבוצה עדיין משלמת לו את המשכורת למרות שהוא לא יכול לתרום לה. המצב הוביל לכך שקבוצות הכדורגל דרשו לקבל פיצוי מאופ"א על פציעת שחקנים שמשחקים במסגרת נבחרתם בטורנירים ומשחקים בינלאומיים. לפיכך, לפני מספר שנים נקבע פרוטוקול הקובע כי אם שחקן שנפצע במהלך טורניר בין-לאומי, אופ"א מחויבת לשלם פיצוי כספי לקבוצה שלו כשלעניין מספר תנאים.
על פי החוזה הנוכחי בין אופ"א לקבוצות, על כל יום ששחקן שנפצע במסגרת נבחרתו, נעדר מקבוצתו הארגון משלם לקבוצה 20,548 יורו ליום היעדרות כשזה תקף למשך שנה. כלומר, מועדון ששחקנו נפצע ונעדר שנה יכול לקבל עד סכום מקסימלי של 7.5 מיליון אירו. מדובר בסכום שמועבר בתנאי ופציעת השחקן גורמת לו להיעדר יותר מ-28 יום והמועדון מדווח על כך לפיפ"א. החוזה הנוכחי נחתם בשנת 2019 והוא תקף עד שנת 2022.
כך למשל שחקנה של ברצלונה, אוסמאן דמבלה הצרפתי שנפצע במשחק הראשון של נבחרתו בטורניר היורו שמתקיים כעת. הוא צפוי לעבור ניתוח בימים הקרובים ולהיעדר כ-4 חודשים ממועדונו. החוק קובע כי אופ"א תצטרך לפצות את המועדון הספרדי ב-20,548 ליום היעדרות כך שהמועדון צפוי לקבל כ-2.5 מיליון יורו כתוצאה מפציעת השחקן. בכדי לקבל את הכסף ברצלונה תצטרך להגיש לפיפ"ה את התביעה לפיצויים עד ה-16 ביולי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה