כסף וצרכנות

פלא שהם בחובות? הסכום הבלתי נתפס שברצלונה הוציאה על רכש בעשור האחרון

המועדון בחובות מעל מיליארד יורו ולאחרונה דווח כי יקח הלוואה בגובה חצי מיליארד יורו מבנק ההשקעות 'גולדמן זקס'. מה הוביל אותו לשם?
מערכת ice | 
ליאונל מסי וברצלונה (צילום רדאד ג'בארה, ONE)
הבעיות הכלכליות בברצלונה בשנה האחרונה הן לא סוד. על פי דיווחים שונים חובות המועדון עומדים על כ-1.2 מיליארד אירו, שבין היתר נגרמו עקב הוצאות אדירות ובלתי נתפסות בעשור האחרון על רכש שחקנים.
אז כמה עלתה ההתנהלות הכושלת והבלתי מבוקרת הזו בקניית שחקנים? על פי הידוע מדובר על סכום עצום בגובה  1.68 מיליארד אירו שבוזבזו בעשור האחרון אליו נכנסה ברצלונה כשהיא נקייה מחובות. הדבר הביא את המועדון בראשות הנשיא ז'ואן לאפורטה, לאשר בתחילת השבוע הלוואה בגובה 525 מיליון אירו מבנק ההשקעות הענק ‘גולדמן זאקס’ , שצפויה להתפרס על פני 15 שנה. כזכור, בנק ההשקעות הוא זה שעמד לתת את הסכום הראשוני להקמת ליגת הסופרליג שבינתיים ירדה מהפרק, ושברצלונה הייתה בין אלו שדחפו להקימו.  
ההלוואה מגיעה לאחר שמשנת 2010 ברצלונה הכניסה כ-944 מיליון אירו ממכירת שחקנים, כך שההוצאות שלה על שחקנים בלבד עומדות על הסכום הדמיוני של 738 מיליון אירו. בין הרכישות הבולטות של המועדון בשנים אלו נמצאים פיליפה קוטיניו ואוסמאן דמבלה שנרכשו ב-135 מיליון אירו כל אחד, ואנטואן גריזמן שנרכש ב-120 מיליון אירו. בנוסף בסגל של המועדון נמצאים עוד לא מעט שחקנים שנרכשו בסכומים גבוהים. בכל הקשור למכירות, העסקה בה נמכר ניימאר לפ.ס.ז' בשנת 2017, היא הבולטת ביותר והכניסה לקופת המועדון 222 מיליון אירו. עסקת המכירה של הברזילאי נחשבת לעסקה הגבוהה ביותר בעולם של מעבר שחקני כדורגל עד כה.
הבעיות הכלכליות של המועדון גרמו למועדון להתנהל הקיץ באופן מאוד צנוע בגזרת הרכש. ארבעה שחקנים עד כה חתמו בקבוצה כששלושה מהם הגיעו בחינם (סרחיו אגוארו, אריק גארסיה וממפיס דפאיי),  ורק על אמרסון שולמו 9 מיליון אירו. הבעיות הכלכליות גרמו גם לראשי המועדון להציע לכוכב הקבוצה, ליאונל מסי, חוזה בסכום הנמוך בחצי ממה שהרוויח עד כה בקבוצה. בנוסף דיווחים שונים אומרים כי במועדון מעריכים כי יצטרכו לקצץ במשכורות שאר השחקנים בסכום של כ-200 מיליון אירו, מה שיאלץ אותם למכור לא מעט שחקנים.
ז'ואן לאפורטה שכיהן כבר בעבר כנשיא המועדון בין השנים 2003-2010, השאיר את המועדון נקי מחובות ומצליח מאוד ברמה הבינלאומית. גם לתקופת כהונתו הקודמת נכנס הנשיא כשהמועדון נמצא בחובות כבדים אולם לא בסדר גודל כזה. כעת עושה רושם שהאתגר בצמצום החובות של המועדון המצליח לצד ייצור של רצף הצלחות ספורטיביות יהיה קשה הרבה יותר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה