כסף וצרכנות

בנק הפועלים מחסל את הפקס מהסניפים, מה קורה בשאר הבנקים?

המאה ה-21 הגיעה לבנקאות, ובפועלים הודיעו על ביטול רוב הפעולות הבנקאיות דרך הפקס. מהפכת הדיגיטל שביטלה את הקופות, מתקדמת גם לעבר הפקס. אבל מה קורה עם בני דור גיל הזהב?
יהודה לוינגר |  7
בנקים (צילום Magma Image)
בנק הפועלים יצא היום (שני) בהודעה לא דרמטית עבור חלק הלקוחות, אבל כן עם שינוי משמעותי עבור בני דור הזהב, וזאת כחלק ממהפכת דיגיטל כללית שעוברים הבנקים בישראל: תם עידן הפקס כאמצעי קשר לבנקאי.
על פי הודעת פועלים ללקוחות היום: הורחב שירות "בקשה לבנקאי" המאפשר בקשת ביצוע פעולות בנקאיות ומשלוח מסמכים באמצעות האתר והאפליקציה, וכי שירות זה יחליף את שירות "העברת הוראות בפקס", ועל כן החל מה-8.8 "לא ניתן יהיה לבצע פעולות בנקאיות ומשלוח מסמכים לסניפים באמצעות משלוח פקס ומייל לפקס".
בנק הפועלים סייגו כי לא כל פעולות הפקס התבטלו לגמרי וכי ההוראה היא למעט: בני 70 ומעלה, חשבונות נאמנות, עמותות, חברה לתועלת הציבור, שגרירויות, חשבונות תושבי חוץ, לקוחות עם מוגבלות בשמיעה אשר הציגו תעודה, פעולות בתחום הרשאה לחיוב חשבון וכן פירעון מוקדם של הלוואות - כל אלה, ורק אלה, עדיין יוכלו להתבצע על ידי פעולות בפקס. 
האם בנק הפועלים מיהר לחסל את הפקסים עבור הלקוחות או שהמהפכה הדיגיטלית היא מתבקשת? יצאנו לבדוק מה קורה בשאר הבנקים.
בבנק לאומי ניתן ללקוחות לתקשר ישירות עם הבנקאי באמצעות שירות "כתוב לבנקאי" דרך האתר ואפליקציית לאומי. על פי לאומי: "השירות מאפשר לכתוב לבנקאי 24/7, כאשר תשובת הבנקאי מתקבלת עד תום יום העסקים הבא. ניתן לקבל מידע על החשבון ולבקש לבצע מגוון של פעולות בנקאיות במסגרת השירות. זאת ועוד, השירות מאפשר לצרף קבצים שונים ולשלוח ישירות לבנקאי". לאור כל אלה - למעשה מתייתר הצורך בפקס. 
אולם בבנק לאומי הבהירו כי למרות ייתור הצורך בפקס, לקוחות מעל גיל 70 ולקוחות שנכון להיום אין להם תשתית דיגיטלית לביצוע הוראות בדיגיטל - יכולים עדיין לשלוח פקס לסניף לצורך ביצוע פעולות". או בקיצור: בבנק לאומי עדיין נשמרה האפשרות לפנות לבנקאי באמצעות הפקס, והבנק פועל בהרחבת השירותים הדיגיטליים כדי לייתר את האפשרות לך.
בבנק מזרחי טפחות ענו כי בבנק ישנם מגוון ערוצי תקשורת מול הלקוחות ולנוחותם וכי למעשה כל אמצעי התקשורת קיימים: מייל, סמס, טלפון, צ'אט, וגם, גם פקס.
בבנק דיסקונט הבהירו כי פעילות הפקס נשארה כמות שהיא: אפשר לשלוח בבנק דיסקונט פקס עם בקשה לביצוע פעולה וניתן גם לשלוח מסמכים. כל זאת לצד כמובן האפשרות לבצע את הפעולות גם בהתכתבות באפליקציה של דיסקונט, כולל אפשרות של צירוף קבצים מצד הלקוח.
בבנק הבינלאומי גם מאפשרים שליחת מסמכים בפקס. בבנק הבינלאומי ניתן לבצע פעולות ולשלוח מסמכים במגוון ערוצים ובהתאם לסוג הפעולה ולנוחות הלקוח: באתר, באפליקציה, בהתכתבות עם בנקאי, וגם למי שבכל זאת מעדיף - גם בפקס. בבנק הבינלאומי הוסיפו שלאור כל זאת ניתן גם לבצע שיחה עם בנקאי וגם לבקר בסניף למי שמעדיף.
לסיכום: בבנק הפועלים מעיפים את הפקס מהסניפים מהלקוחות הצעירים, בבנק לאומי מעדיפים גם לייתר את הפקס אם כי הוא נשאר כאפשרות, בבנק מזרחי טפחות, בבנק דיסקונט ובבנק הבינלאומי - הפקס נשאר כערוץ תקשורת לגיטימי עבור כלל הלקוחות.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    לקוח מתוסכל של הבינלאומי
    יוני 12/2021/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכתבה מטעה. הבינלאומי לא רק ״מאפשרים״ להשתמש בפקס. הם מחייבים להשתמש בפקס. פעולות פשוטות כמו העברה בנקאית אינן יכולות להתבצע באפליקציה, באתר או באימייל, רק באמצעות פקס.
    סגור
  • 6.
    החוצפה של הבנקים גובים עמלות על שירות אבל אין שירות
    ליזי 07/2021/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בנקים גנבים שודגים את האזרחים בעמלות והשירות איה הוא? נכון .. אין שירות שום כלום תתפוצצו ולא יחזרו אליכם ישדדו אתכם בלי בושה תחכו נצח וכל מי שיש לו נושאים לטיפול שימשיך לחכות והמדינה? הממשלה? הבגצ? כמובן בדיוק כמו בבנק רק דואגים למלא את כיסיהם על חשבוננו
    סגור
  • 5.
    מאוכזבת מדיסקונט
    מאוכזבת מדיסקונט 06/2021/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כלקוחה לשעבר בדיסקונט יכולה להגיד שזה הבנק הכי לא יעיל שיש עם פקס בלי פקס אין להם שירותי אנוש אין יחס לאנשים אין הבנה או ניסיון לעזור ללקוחות העיקר לגבות את העמלות שלהם
    סגור
  • 4.
    בנק דיסקונט אני עדיין מחכה שתחזרו אליי
    אסף 06/2021/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מענה איטי ולא יעיל
    סגור
  • 3.
    לחסל גם את הסניפים
    ישראל ישראלי 06/2021/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מיותרים! בכל מקרה לא עונים, לא מתיחסים ולא מכבדים את הלקוח!
    סגור
  • 2.
    אולי כן אולי לא
    ספקן 06/2021/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בתור לקוח בנק הפועלים ביקשו ממני לאחרונה לחתום על מסמך וטענו שהדרך היחידה לקבל ולשלוח חזרה את המסמך היא בפקס
    סגור
  • 1.
    וישן מפני חדש תוציאו
    יוסי גל 06/2021/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הגיע העת ליתר את הישן אל מול החדש.הבנק מותיר אפשרויות רבות לכל הלקוחות ועל כן תאור המצב הלא תקין כלפי הלקוחות הבוגרים אינו נכון.לקוחות אלו אינם נכים תפעולית ויש לאל ידם לעשות הכל בהתאמה למצב הטכנולוגי העדכני.על כן ישר כח למקבלי ההחלטות ואנו בני השבעים נסתדר יפה מאוד.
    סגור