כסף וצרכנות

קנס של מיליארד דולר לפולקסווגן ו-BMW

הנציבות האירופית הטילה את הקנס בגין קשירת קשר של יצרניות הרכב יחד עם דיימלר  לעיכוב פיתוח טכנולוגי למניעת זיהום האוויר.
מערכת ice |  3
פולקסווגן (צילום ריש)
מיליארד דולר קנס. זה הסכום העצום שהטילה הנציבות האירופית כעונש ליצרניות הרכב  פולקסווגן ו-BMW על קשירת קשר במטרה לעכב פיתוח טכנולוגי להפחתת רמות הפליטה במכוניות.
על פי ה-CNN, שלושת החברות קיבלו את הקנס לצד חברת דיימלר וחברות הבת של פולקסווגן, אאודי ופורשה על כך שבמשך חמש שנים בין 2009-2014 קיימו החברות מספר פגישות שהוגדרו כפגישות טכניות אך למעשה קשרו קשר והפרו את חוקי הגבלים העסקיים של האיחוד האירופי בכך שהסכימו להימנע מתחרות על פיתוח טכני בתחום ניקוי תחמוצת החנקן. 
מרגרט ווסטגר, הממונה באיחוד האירופי על ההגבלים העסקיים מסרה כי "חמש יצרניות הרכב: דיימלר, BMW, פולקסווגן, אאודי ופורשה החזיקו בטכנולוגיה להפחתת הפליטה הפוגענית מתחת לנדרש לפי תקנות האיחוד האירופי, אך הן נמנעו מתחרות על השימוש בפוטנציאל המלא של הטכנולוגיה לנקות בצורה טובה יותר מאשר נדרש לפי החוק" והוסיפה  כי "בעולם של ימינו, פליטה מופחתת היא מאפיין חשוב בכל מכונית. אך הקרטל הזה פעל להגבלת התחרות בפרמטר המרכזי הזה".
הקנס מתחלק כך שעל פולקסווגן, וחברות הבת שלה כאמור הוטל קנס של 503 מיליון יורו (595 מיליון דולר), ועל BMW עומד על 373 מיליון יורו (442 מיליון דולר). ואילו על חברת על דיימלר לא הוטל קנס בכלל מכיוון שעל פי הנציבות היא זו שהתוודתה ולמעשה חשפה את הדברים.
פולקסווגן, יצרנית הרכב הגדולה ביותר באירופה, טוענת בתגובה כי הדבר מהווה תקדים מסוכן "הנציבות ביצעה פריצת דרך משפטית עם הפסיקה הזו, כי זו הפעם הראשונה שהיא תובעת שיתוף פעולה טכני כהפרה של הגבלים עסקיים. היא גם מטילה קנסות על אף שתכני השיחות מעולם לא יושמו בפועל כך שהלקוחות לא נפגעו".
BMW התנערה מאחריות ולטענתה "הנציבות הסירה את מרבית האישומים על הפרות הגבלים עסקיים וזיכתה את החברה מחשד לשימוש "במכשירים לזיוף" כדי לרמות במבחני הפליטה" מהחברה נמסר כי למעשה "זה מדגיש שמעולם לא היו האשמות למניפולציה לא חוקית של מערכות בקרת הפליטה על ידי BMW".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מה קורה איתכם בממשלה בולשביקים.
    צ 07/2021/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יא גז לנים הציבור מחכה לרכב מימני.יש לטויוטה מיראי מתי נראה אותו בכנסת בכלל בישראל ובמחיר הוגן.לא פי שלוש מלונדון.יא גז לנים.
    סגור
  • 2.
    דיזלגייט היא קצה הקרחון (ל"ת)
    עדי 07/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    ואומרים שהגרמנים לא מתחמנים.
    איתי 07/2021/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ועוד אומרים שיצרניות הרכב הגרמניות הכי שקופות ואמיתיות... בולשיט. הנה התחמנות הגרמנית למול עיניינו.
    סגור