כסף וצרכנות

ליברמן יעלה את קצבת השלמת ההכנסה לקשישים, זה הסכום שנקבע

שר האוצר אביגדור ליברמן עם הודעה חשובה לגמלאים. לפי ההודעה קצבת השלמת ההכנסה של אדם מעל לגיל 67, גיל הפרישה, הקצבה שווה ל-70% משכר המינימום. ליברמן: "דאגה לחלשים וחסרי הישע"
אביחי דלאל |  10
אביגדור ליברמן, שר האוצר (צילום Yonatan Sindel/Flash90)
שר האוצר, אביגדור ליברמן הודיע היום (שני) כי יקדם במסגרת תקציב המדינה הקרוב את העלאת קצבת השלמת הכנסה לגמלאים לסכום השווה ל-70% משכר המינימום.
כזכור, שכר המינימום בישראל עומד על 5,300 שקל בחודש. לפי ההודעה שיצאה ממשרד האוצר, קצבת השלמת הכנסה של אדם מעל גיל פרישה שנכון להיום הוא 67, תעמוד על סכום של  3,710-3,783 שקלים מדי חודש בהתאם לגילו.
על פי משרד האוצר, צעד זה יוביל לכך שכל הקשישים וניצולי השואה יעלו מעל קו העוני הקיים. מדובר בסיוע משמעותי לאוכלוסיית הקשישים בעלי הכנסות נמוכות ובתוך כך לניצולי שואה רבים המקבלים השלמת הכנסה המבטיח כאמור כי לא יהיו יותר קשישים וניצולי שואה מתחת לקו העוני במדינת ישראל.
במשרד האוצר מבהירים כי מטרת קצבת השלמת הכנסה היא לוודא כי סך הכנסותיו של הקשיש לא יהיו נמוכות מסכום מסוים, בהתאם לגילו ולמצבו המשפחתי. ההחלטה צפויה להיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2021.
שר האוצר, אביגדור ליברמן אמר: "מדינת ישראל מחויבת לאוכלוסיית הגיל השלישי וכמי שדוגל במשנתנו של ז'בוטינסקי ובחמשת המ"מים, העלאת קצבת השלמת ההכנסה לגמלאים היא צעד הכרחי ועיקרי שיובא לידי ביטוי כבר בתקציב הקרוב. ההחלטה נובעת מהסכמות רחבות בין כלל השותפים בממשלה ומתוך דאגה לחלשים וחסרי הישע. הצעד שיביא לכך שכל הקשישים וניצולי השואה יעלו מעל קו העוני הקיים יקל באופן ישיר על הגמלאים אך גם על בני משפחותיהם וסביבתם הקרובה".
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    מדובר על סכום ליחיד אבל זוג יקבל פחות
    אברהם 11/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם היה מדובר שסוג יקבל כל אחד 70 אחוז ממשכורתו מינימום הייתי מבין שהמעשה הוא נכון.אבל בפועל הם יקבלו פחות
    סגור
  • 7.
    תוספת מגוחכת
    אילנה 09/2021/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ממליצה לכל מתנשא ושונא זקנים שיחיה רק מ3710 בחודש. לא מזון בריא לא תרופות רק רפואה ציבורית - שלא נדע סוף מוחלט וסופני של מדינת הרווחה
    סגור
  • מר וודקה ליברמן
    סרקוסי 11/2021/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולמה לא להמשיך לתת להם מענק היסתגלות עד ראשון לינואר 22 . למה ?
    סגור
  • 6.
    החוק יחול גם על קשישים חרדים או רק רוסים וערבים? (ל"ת)
    תמר 08/2021/20
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • 5.
    דואג לזקנים מרוסיה
    אורי 08/2021/17
    הגב לתגובה זו
    4 0
    יש עליה גדולה של עולים חדשים זקנים חולים ונכים מאוקרינה לישראל תמורת 25 אלף דולר שכל אחד משלם לסבתא של פיינה שיש לה חשבון בנק בשווי הם מקבלים בארץ החלומות הכנסות של מיליון דולר במשך 20 שנה יש עומס בבתי החולים מזקנים עולים חדשים נוצרים יש מחסור בדירות להשכרה והמחירים עולים הוא קודם כל דואג להם ולא לצעירים שגמרו צבא ואין להם אפשרות להשכיר דירה
    סגור
  • 4.
    מעלה את קצבת הקשישים? ממש רובין הוד
    רם 07/2021/27
    הגב לתגובה זו
    6 0
    הוא מעלה את קצבת הקשישים מפני שרוב תומכיו הם קשישים יוצאי ברית המועצות קומוניסטים תומכי פוטין ..אלה הם תומכיו . הרי כל יוצא ברית המועצות שיתבסס פה במדינה מתעב את ליברמן . אבל הקשישים שלא תרמו למדינה הזו מאומה . ועכשיו הם דורשים את מה שהובטח להם ע"י ליברמן וזו הסיבה האמיתית ..מושחתים כבר אמרנו?
    סגור
  • 3.
    העלת משכורת לגימלאים
    חיימוביץ 07/2021/26
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ליברמן הוא מרגל רוסי מנוול פושע ישראל. חייבים לשים אותך בכלא אתם לא יהודים אתם משפחה של גנבים שקרנים ונוכלים עוכרי ישראל. השב"כ ישים את ידו עליך.סוף גנב לתלייה.הסוף שלך יגיע פושע ועוכרי ישראל. איך הבת שלך נהיתה מליונרית. שמו את החתול לשמור על החלב
    סגור
  • 2.
    ליברמנה מספר1
    סשה 07/2021/26
    הגב לתגובה זו
    3 1
    יקל מאוד על העלייה ההמונית מברית המועצות.
    סגור
  • 1.
    עלאת שכר מינימום
    אחת שאיכפת לה 07/2021/26
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מר לברמן צהריים טובים. בכתבה כתוב 1.1.2021 האם זה רטרואקטיבי משנה שעברה, או שהכוונה מ- 1.1.2022 חשוב היב שנקבל בסוף אוגוסט עבור ספטבר שיש בו 3 חגים. ורק לחשוב על זה, החרדה גוברת. אנא בבקשה לא רוצה חס ושלום לקבל נדבות מאף אחד, כל הפירסומים שעושים לתת וכל העמותות מביש, אף פעם לא הסכמתי לקבל. למרות הקושי הרב. אם כבר אתה רוצה לעזור תעזור לפני החגים שנוכל בכבוד לרכוש מוצרים. תודה.
    סגור
  • מה את מבקשת ממנו. אם את לא רוסיה לכי חפשי מי יתיחס אליך (ל"ת)
    רם 07/2021/27
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור