כסף וצרכנות
האם זמני ההמתנה המטורפים ב-33 סניפי הדואר הללו יקוצצו?
מבדיקה שערך משרד התקשורת התגלו סניפים עם זמני המתנה חריגים, ובהן ניתן למצוא את סניף הורדוס בירושלים, סוכנות לוינסקי בתל אביב וסוכנות אזור התעשייה עמק שרה בבאר שבע. עלתה דרישה להפחית את זמני ההמתנה מידית ואלו ייבדקו בתוך 90 יום האם זמני ההמתנה פחתו כנדרש. רשימת הסניפים בפנים
משרד התקשורת פועל כדי לשפר את שירותי הדואר בישראל, ורואה חשיבות רבה במתן שירותי דואר איכותיים תוך זמני המתנה הולמים. המשרד הורה לחברת הדואר לגבש תכנית מידית לקיצור זמני ההמתנה ב-33 יחידות דואר שבהן נמדדו זמני המתנה ארוכים במיוחד. במקביל, יש לציין שזמני ההמתנה ביחידת הדואר השתפרו וירדו באופן כללי ל-8 דקות בממוצע משוקלל, וזאת בעקבות המעבר לזימון תורים מראש.
בעקבות זמני ההמתנה הארוכים שנמדדו ביחידות דואר רבות החלה חברת הדואר בחודש נובמבר 2020 במעבר לזימון תורים מראש. למרות המעבר להזמנת תור מראש עדיין נמדדו בחלק מהיחידות זמני המתנה ארוכים מהנדרש בהוראות הרישיון. מדיווחי חברת הדואר למשרד התקשורת עלה כי ב-33 יחידות נמדדו ברציפות במשך שלושה חודשים וחצי האחרונים זמני המתנה גבוהים שנעו בין 40-25 דקות בממוצע, ושהגיעו במקרים מסוימים אף לזמני המתנה ארוכים בהרבה.
מבין 33 היחידות שבהן התגלו זמני המתנה ארוכים במיוחד ניתן למצוא את סוכנות לוינסקי וסניף יפו בתל אביב-יפו, סוכנות אזור התעשייה עמק שרה בבאר שבע, סוכנות אלחרירי וסניף הורדוס בירושלים, סניף סילבר ברמת גן וסוכנות שאגור באום אל פאחם (הרשימה המלאה נמצאת בתחתית ההודעה).
במטרה להביא לקיצור זמני ההמתנה ביחידות שבהן נמצאו זמני המתנה חריגים במיוחד, הורה משרד התקשורת לחברת הדואר להביא לכך שתהיה הפחתה מידית בזמני ההמתנה בכל אחת ואחת מ-33 יחידות הדואר. המשרד הורה לחברה לנקוט בכל הפעולות הנדרשות למטרה זו, ובכל האפשרויות העומדות בפניה ביניהן: ניהול התורים באמצעות זימון תור מראש, הרחבת שעות הפעילות של היחידות, הרחבת עמדות השירות לציבור ביחידות ואיושן באופן מלא לאורך כל ימי ושעות הפעילות ועוד. בכוונת המשרד לערוך בדיקה נוספת בעוד 90 ימים, במטרה לוודא שמשך ההמתנה באותן יחידות הדואר לא יעלה על 10 דקות בממוצע משוקלל בהתאם לרישיונה של חברת הדואר.
עוד עולה מהבדיקה כי כתוצאה מהמעבר לזימון תורים מראש נרשמה ירידה משמעותית בזמני ההמתנה בחלק מיחידות הדואר שעברו לשירות זה. חברת הדואר ששיפרה את משך זמן ההמתנה הממוצע הארצי וירדה ל-8 דקות בממוצע משוקלל בעקבות מעבר של כ- 70% מהלקוחות לזימון תורים מראש, ובפרט יש לציין לטובה את סניף הגבעה הצרפתית בירושלים ואת סניף נוה יעקב בירושלים שבהם נרשמה ירידה משמעותית בזמני ההמתנה.
מדואר ישראל נמסר: "אנו מברכים על בדיקת משרד התקשורת, המעידה על השיפור הרב בזמני ההמתנה בדואר במאות יחידות, בהן נמדדו זמני המתנה, הנמוכים מ8 דקות בממוצע. מהלך ׳תור בקליק׳ אשר יצא לדרך בינואר השנה הוכיח את עצמו והוא מאפשר ללקוחות להגיע בזמן שנוח להם, ולהתקבל כמעט ללא המתנה ולדואר להערך להגעת הלקוחות ולווסת עומסים. אנו נמשיך לפעול לשיפור השירות גם באותן 5% מהיחידות בהן נמצאו זמני המתנה הגבוהים מ10 דקות בממוצע תודה".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(1):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
1.הגיע הזמן לסגור את הדוארבועז 08/2021/18הגב לתגובה זו1 0ולהביא חברה אמריקאית במקומוסגור


