כסף וצרכנות

קרב המיליארדרים: בזוס וג'יי זי נאבקים על קבוצת פוטבול

האיש העשיר בעולם והראפר המיליארדר הראשון נאבקים על רכישת קבוצת הפוטבול האמריקאית דנבר ברונקוס, שנתיים לאחר מותו של הבעלים פט באולן. כמה תעלה  להם קבוצת הפוטבול?
אביחי דלאל |  1
ג'יי זי, ג'ף בזוס (צילום מתוך פייסבוק)
לפי דיווחים מעבר לים, גורמים בליגת הפוטבול האמריקאית ה-NFL, צופים כי קבוצת דנבר ברונקוס תוצע למכירה ב-2022 אחרי מה שהקבוצה כינתה "העברת בעלות מסודרת", במידה והדבר יקרה זו ככל הנראה תהיה מכירת הזכויות הגדולה ביותר בהיסטוריה של הספורט האמריקאי.
בשנת 1984, הקבוצה נרכשה על ידי פט באולן בתמורה ל-78 מיליון דולר. באולן הלך לעולמו ביוני 2019. מאז מותו נחשף מאבק על עתיד הקבוצה ועל בעלי הזכויות בין 7 הבנות של באולן, מאבק שכלל תביעה של שתיים מהן שנדחתה ביולי האחרון. 
בזמן שהקבוצה לא למכירה והמשפחה של באולן עדיין יכולה לשמור על הקבוצה. הגורמים ב-NFL מעריכים כי המחיר הגבוה שמוערך ב-4 מיליארד דולר הוא זה שיוביל למכירה. על פי אותם דיווחים מעבר לים, השמות המרכזיים לרכישה הקבוצה הם האיש העשיר בעולם ג'ף בזוס והראפר המיליארדר הראשון ג'יי זי. 
אחרי שנכנס לעולם התקשורת ורכש את הוושינגטון פוסט, ייסד את חברת החלל בלו אוריג'ין ואת ענקית ה-E-Commerce אמזון. ג'ף בזוס מעוניין להוסיף עוד סמל סטטוס של מיליארדר ולהיות בעלים של קבוצת פוטבול. זו לא הפעם הראשונה שבזוס מתעניין בקבוצת ספורט, בעבר בזוס התעניין ברכישה של 40% מקבוצת הפוטבול של וושינגטון, מקורביו העידו כי הוא עדיין מעוניין בקבוצת NFL.
הראפר והצמוד של הזמרת ביונסה, ג'יי זי, הפך להיות אמן ההיפהופ הראשון שהפך למיליארדר. ג'יי זי יצטרך שותפים לרכישה מאחר ועל פי המגזין הבינלאומי של פורבס, ההון של ג'יי זי מוערך ב-1.4 מיליארד דולר והוא נמצא במקום ה-2244. בדירוג העולמי האחרי שמכר את מותג השמפנייה שלו ארמאנד דה בריניאק, ג'יי זי החזיק ב-50% בחברה עד שנרכשה על ידי תאגיד LVMH של המיליארדר הצרפתי ברנאר ארנו ב-650 מיליון דולר במרץ האחרון. 
באמריקה המומחים טוענים כי יהיו לקבוצה הרבה מחזרים, להיות בעלים של קבוצת פוטבול זה בהחלט סמל סטטוס עבור אנשים מולטי מיליארדרים ובקרוב ככל הנראה יתווספו שמות נוספים של  אנשים שיתעניינו ברכישה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בזוס לא רכש את אמזון הוא הקים את אמזון (ל"ת)
    רק רשת 10/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור