כסף וצרכנות

תרופה לקורונה בדרך לישראל? זה מה שדיווחו בפייזר

תכף נסכם שנתיים בצל מגפת הקורונה ובינתיים בפייזר מתחילים לייצר את התרופה שפיתחה החברה אחרי המחקר שהניב תוצאות טובות, האם גם הפעם תצליח ישראל להיות מהמדינות הראשונות שמשיגות את התרופה?
מערכת ice |  2
אלברט בורלא מנכ"ל פייזר (צילום Magma Images, ויקיפדיה, טוויטר/ אלברט בורלא)
ברקע האישור שנתנה בריטניה לתרופה נגד הקורונה של חברת מרק, פייזר מודיעה על תוצאות המחקר שלה בתרופה שפיתחה נגד הקורונה. מנכ"ל פייזר ציין כי התרופה עתידה לעלות בסכום דומה לזה שנמכרת התרופה של מרק ומחירה יעמוד על 700 דולר לחמישה ימי טיפול. לצד זאת ציין כי מול מדינות עניות ייבחנו חלופות כדי שמחיר התרוםה לא יימנע מהן את הטיפול וייצור מחסור. נכון לעכשיו, פייזר מדווחת על 90 מדינות שעומדות במשא ומתן לרכישת התרופה, ביניהן ישראל.
הגלולה של פייזר, Paxlovid, שפותחה נגד הקורונה, פועלת כך שהיא מעכבת אנזים שהנגיף זקוק לו כדי לייצר עוד תאי נגיף. בכך התפשטות הנגיף בגוף החולה נעצרת והוא פוגע בפחות איברים ובנוסף מדביק פחות אנשים אחרים.
בפייזר ערכו מחקר בגלולה, ובו בדקו 1,219 חולים ברמת תחלואה קלה עד בינונית כשברקע הרפואי שלהם קיים סיכון שעלול לגרור תחלואה קשה, מה שאנחנו מגדירים כ"מחלות רקע" או שייכות לגילאים המבוגרים. לפי דיווחי החברה על המחקר, 607 חולים קיבלו את התרופה בשילוב עם הריטונאוויר, בטווח זמן של עד חמישה ימים מתחילת הסימפטומים.
 
 מתוך מקבלי הטיפול, רק שישה אושפזו ואף אחד מהמאושפזים לא קיפח את חייו. לעומת זאת בקבוצת הביקרות של הניסוי, בה נטלו החולים גלולת דמה, אושפזו 41 חולים ומתו מהמחלה כעשרה איש, מתוך 612 חולים.
החברה הודיעה כי עד סוף שנה צפוי ייצור של כ-180 אלף מנות תרופה, ועד סוף השנה הבאה תייצר החברה כ-50 מיליון מנות. אתמול ציין מנכ"ל פייזר אלברט בורלא כי, "המטרה שלנו היא שכל אחד בעולם יוכל לקבל את הטיפול הזה במהירות האפשרית".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    והכן כל החברות הישראליות שדיברו ודיברו ודיברו ? (ל"ת)
    אילן 11/2021/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • דיבורים.....
    רביב מנחם 11/2021/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דיבורים כמו חול ואין מה לאכול{לבלוע }. יש שמדברים ויש שפועלים ביעילות מירבית ללא הפסקה.
    סגור