השוק

כמה הרוויח מי שהעדיף את החיסון של מודרנה על פני זה של פייזר?

החיסון של פייזר נגד קורונה הוא ללא ספק הפופולרי אבל החיסון של מודרנה פועל באותה טכנולוגיה והמשקיעים בכל זאת העדיפו את אחד החיסונים; אז כמה הרוויח מי שהעדיף את מודרנה על פני פייזר
ניצן כהן |  1
חברת מודרנה (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של חברת moderna)
הקורונה עשתה טוב ליצרניות התרופות והמוצרים הרפואיים אבל הגביע הקדוש הוא החיסון נגד קורונה ובטח התרופה לקורונה. אז הנה אנחנו נמצאים בנקודת זמן מוזרה קצת, החיסון באמצעות הטכנולוגיה של פייזר ומודרנה היה יעיל כל עוד לא צצו וריאנטים שטורפים את הקלפים, ונדמה היה שהמשקיעים יעוטו על מניות שתי החברות האלה.
ובכל זאת צץ וריאטנט שהפך, נכון לעכשיו, את שתי מנות החיסון ליעילות פחות, הרבה פחות נגדו והתחלואה חוזרת ולא ברור, נכון לעכשיו אם הפתרון יהיה באמצעות פיתוח חיסון חדש או באמצעות בוסטר שלישי, אבל מה שבטוח הוא שהעיניים של מקבלי ההחלטות ואוכלוסיית כדור הארץ נשואות לפייזר ומודרנה, שהרי אם מצאו פתרון לבעיה לפני שנה, למה שלא ימצאו פתרון עכשיו?
אבל כאן צריך להיות זהירים. לא ברור, נכון לכתיבת שורות אלה, אם הפתרון נמצא בפייזר, במודרנה או במקום אחר אבל תקווה קטנה (ואולי גדולה) מתגנבת בחשאי לליבות המשקיעים והיא שבוסטר שלישי יהיה פתרון גם אם זמני לווריאנט הדלתא ואם לא, הרי שהטכנולוגיה של פייזר ומודרנה הוכיחה את עצמה כבר פעם אחת, אז למה לא פעם שניה?
מתבקש היה שהמשקיעים יעוטו על מניות פייזר ומודרנה אבל בעוד מניית פייזר מדשדשת הרי שמי שהאמין דווקא במודרנה הרוויח מתחילת השנה, פחות או יותר מהרגע שהחיסונים התחילו להיות סוג של פתרון, הרי שכמעט ושילש את כספו או במילים פשוטות יותר הרוויח 173%.
הסיבה לראלי במודרנה לעומת פייזר היא פשוטה. מודרנה היא מעיין חברת סטארט אפ ולכן לחיסונים נגד קורונה יש השפעה עליה, והשפעה גדולה מאוד בעוד על פייזר שהיא אחת מחברות התרופות הגדולות בעולם עם הרבה מוצרים עם מכירות ענק, ההשפעה של החיסונים לקורונה על התוצאות הכוללות של החברה מוגבלות.
צריך לזכור דבר נוסף, חברות התרופות רחוקות מלהיות פילנטרופיות ובכל מקום שהן יכולות להעלות מחירים של תרופות - הן עושות את זה. אבל במשבר הקורונה יש להן בעיה, אם יגבו סכומים גבוהים הן עלולות להיתקל בממשלות עצבניות במיוחד שינצלו את ההזדמנות לרסן את המחירים של כלל התרופות, ולכן ההעדפה של חברות התרופות היא להגביל את הרווח שלהן מהחיסונים נגד קורונה ולהרוויח יחסים טובים עם הממשלות ולהימנע לפעולה אגרסיבית נגדן.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פאניקה
    אזרח מודאג 07/2021/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מודרנה כחיסון עולה על פייזר אפשר לבדוק זאת נכון ששתי החברות ייצרו על אותו בסיס אך הגוף במודרנה קל יותר לזיהוי
    סגור