כסף וצרכנות

תל אביב, ניו יורק או לונדון, איפה הכי זול לשתות קפה?

7 שנים אחרי מחאת ברלין, הידועה בשם מחאת המילקי, יצאנו לבדוק האם השתנה משהו בגובה המחירים בארץ ובעולם, והפעם: איפה יותר זול לשתות קפה, בתל אביב, בניו יורק או בלונדון? 
מערכת ice |  1
תל אביב, ניו יורק או לונדון, איפה הכי זול לשתות קפה? (צילום freepik, unsplash)
כל אדם אוהב את הקפה שלו בצורה שונה, אבל אפשר להסכים שקפה בכללי הוא מוצר כמעט בסיסי עבור האנשים שקמים בבוקר לעבודה (וגם אלו שלא). 
מעט יותר מ-7 שנים עברו מאז מחאת המילקי שהסעירה את המדינה, המוני צעירי ישראל יצאו לרחובות והתלוננו שיוקר המחיה כאן בלתי אפשרי. אז האם השתנה משהו מאז? 
ניו יורק ולונדון נחשבת לערים שהישראלים אוהבים: פאבים, חיי לילה וקניות בשפע, ולכן הן גם מתאימות למהגרים חילונים וליברלים שמוכנים לאמץ את השפה והתרבות המקומית, ובניגוד לברלין, את השפה שם אנחנו (כמעט) יודעים לדבר חופשי.
כדי להשוות איפה עומדות כיום 3 הערים יצאנו לבדוק את אחד הדברים שמשקפים את חיי האנשים העובדים ממעמד הביניים - כוס קפה. לא משנה אם אתם עובדים במשרד, בשטח, או סתם יוצאים לבלות, כוס קפה היא גם פיתרון טוב לעייפות וגם מחממת וטעימה.
לאחר שבדקנו איפה יותר זול לשכור דירה, בתל אביב או בלונדון, יצאנו לבדוק את מחירי הקפה ב3 הערים המרכזיות תל אביב, לונדון וניו יורק.
קשה לעשות השוואה מדוייקת בין מחירי קפה. אך ככלל, מחיר כוס קפה בתל אביב נע בין 11 ל-18 שקל, תלוי כמובן בחוויה שבה אתם רוצים לשתות את הקפה שלכם - בסוג הרשת, בסוג הקפה ואם בחרתם לשבת או לקחת. אז נגיד שבממוצע אדם שלוקח כוס קפוצ'ינו משלם כ-15 שקל, מחיר שמשתנה כמובן בין הרשתות.
בניו יורק, בתי קפה רגילים ינועו בין 3-5 דולר, ואנשים שאוהבים את אווירת בתי הקפה השווים יותר יצטרכו לשלם בסביבות 5 דולר ומעלה. נניח שמי שכבר הגיע עד ניו יורק הגיע בשביל האווירה, והמחיר הממוצע שם יעמוד על כ-4.7 דולר שהם כמעט 15 שקל.
בלונדון, בתי קפה סטנדרטיים יתנו לכם לשבת על כוס קפה ב-2.5 ליש"ט (פאונד), ואם אתם רוצים קצת לשפר את הטעם והאווירה תוכלו לשלם גם 3.5 ליש"ט ויותר, כך שהממוצע שם עומד על כ-3.1 ליש"ט שהם כ-13 שקל.
אם יש משהו שמשפיע על מחירי הקפה זה ללא ספק מחירי החלב. שבתל אביב ולונדון אפשר לראות התאמה בין המחירים הללו, כאשר בישראל מחיר קרטון חלב הוא 5.94 שקל ובלונדון הוא כ-3.8 שקל ולכן הקפה שם יותר זול. 
 
לעומת זאת בניו יורק המחיר יקר כמו בתל אביב אך מחיר החלב שם עומד על כ-4 שקלים בלבד. אולי זו האווירה של התפוח הגדול שנותנת תוספת קטנה למחיר ישיבה בבית קפה.
ניו יורק ולונדון נחשבות לערים יקרות בעולם, ובכל זאת המחירים בתל אביב דומים ואף עולים עליהם. כמובן שזה לא יפריע לאף אחד לצאת לשתות קפה או לקחת אחד בדרך לעבודה, כי מעמד הביניים בישראל צריכים אותו כאוויר לנשימה, אבל שלא נתפלא שחלק מהם חושבים לעזוב את ארץ הקודש לטובת מקום זול יותר.
כולנו תקווה שהדיונים בוועדות הכנסת על יוקר המחיה לא יהיו דיבורי סרק ואכן הממשלה תצליח להוזיל את המחירים לצרכן.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הבדלים נוספים
    אני 11/2021/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    חבל שלא ציינתם שבישראל היקרה, קפה עם חלב סויה או דומיו...מרבית המקומות גובים תוספת בעוד שבניויורק ולונדון זה אותו דבר כמו חלב פרה ברור כי שם הוגנים ולא מפלים אוכלוסיות. שצריכות להיות מיליונריות כדי לשתות מה שמותר להם
    סגור