כסף וצרכנות

תל אביב או ברלין, איפה יותר זול לשכור דירה?

7 שנים אחרי מחאת ברלין, הידועה בשם מחאת המילקי, יצאנו לבדוק האם השתנה משהו בגזרת המחירים תל אביב-ברלין, והפעם: כמה עולה לשכור דירה?
מערכת ice | 
מחירי הדירות: ברלין מול תל אביב (צילום unsplash)
מעט יותר מ-7 שנים עברו מאז מחאת המילקי שהסעירה את המדינה, המוני צעירי ישראל יצאו לרחובות והתלוננו שיותר זול לחיות בבירת גרמניה מאשר בתל אביב. האם השתנה משהו מאז?
ברלין הפכה לסמל עבור צעירים משום שהיא עיר חופשית, כיפית, תוססת וזולה יחסית לערים הגדולות בעולם כמו לונדון וניו-יורק ולכן היא מתאימה למהגרים חילונים וליברלים שמוכנים לאמץ את השפה והתרבות המקומית.
כדי להשוות איפה עומדות כיום 2 הערים יצאנו לבדוק את מה שמשקף אולי יותר מכל את יוקר המחיה בישראל: מחירי השכירות, שהולכים ועולים בארץ יחד עם מחירי הדירות.
לאחר שבדקנו כמה עולה לקנות בית בתל אביב ובברלין, יצאנו לבדוק את מחירי השכירות כאן ושם, שהם מה שרוב הצעירים משלמים, והם לוקחים להם חלק נכבד מההכנסה החודשית.

ככלל, מחיר שכירות לדירת 3 חדרים ממוצעת בצפון ומרכז תל אביב עומד על כ-9,000 שקל לחודש, ובפאתי העיר שכירות דירה כזו עומדת על כ-6,800 שקל. שלמעשה אפשר להגיד ששכירות ממוצעת ל3 חדרים בתל אביב עומדת על כ-7,900 שקל.
בברלין לעומת זאת, במרכז העיר תשלמו על 3 חדרים כ-2,000 יורו לחודש (קצת יותר מ7,000 שקל) ובפאתי העיר כ- 1,300 יורו (כ-4,700 שקל). כלומר בממוצע דירת 3 חדרים בברלין עולה כ-1,600 יורו לחודש (כ-6,000 שקל)
לגבי דירת חדר, שעולה בתל אביב כ-4,500 שקל לחודש בממוצע, בברלין היא תעלה כ- 845 יורו לחודש (כ-3,000 שקל).
 
הפערים שמצאנו במחירי הדיור נמצאים גם במחירי השכירות, אם כי גם בנושא הזה נראה שהפערים מצטמצמים, אפילו שבארץ הם עדיין במגמת עלייה.
כולנו תקווה שהתכנית החדשה שהשיקה הממשלה להוזלת מחירי הדיור באמת תעבוד ולא תיזרק לפח ההיסטוריה כמו שאר התכניות של העשור האחרון, או לפחות תעצור את עליית המחירים, כי אין מה להגיד לצעירים שעזבו לברלין עקב אי-יכולת לעמוד ביוקר המחייה בארץ.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה