מדדים ומחקרים

תל אביב או ברלין: איפה יותר זול לשתות בירה?

7 שנים אחרי מחאת ברלין, הידועה בשם מחאת המילקי, יצאנו לבדוק האם השתנה משהו בגזרת המחירים תל אביב-ברלין, והפעם: כמה עולה לצאת לשתות בירה?
מערכת ice |  3
תל אביב או ברלין: איפה יותר זול לשתות בירה? (צילום unsplash)
מעט יותר מ-7 שנים עברו מאז מחאת המילקי שהסעירה את המדינה, המוני צעירי ישראל יצאו לרחובות והתלוננו שיותר זול לחיות בבירת גרמניה מאשר בתל אביב. האם השתנה משהו מאז?
ברלין הפכה לסמל עבור צעירים משום שהיא עיר חופשית, כיפית, תוססת וזולה יחסית לערים הגדולות בעולם כמו לונדון וניו-יורק ולכן היא מתאימה למהגרים חילונים וליברלים שמוכנים לאמץ את השפה והתרבות המקומית.
אחד הדברים שמסמלים ערים חיות ותוססות כמו תל אביב וברלין הם חיי הלילה. בברלין הם נחשבים לחיי הלילה הטובים אירופה, וגם תל אביב במקום טוב בדעת הקהל העולמית. אבל כשהצעירים יוצאים לברים המקומיים לבלות, לפגוש ולנקות את הראש, הם גם משלמים על זה, ולא מעט. אז בדקנו כמה עולה לכם לשבת על בירה בתל אביב וכמה בברלין?
אם יצאתם פעם לבר בתל אביב כנראה אתם כבר זוכרים מה מחיר הבירה האהובה עליכם לשליש ולחצי. בממוצע אפשר להגיד שחצי ליטר בירה מהחבית עולה בין 30 ל-35 שקל, ושליש בין 25 ל-30.
בילוי בבירת גרמניה לעומת זאת, בירה מקומית מהחבית תעלה לכם לשליש כ-3 יורו שהם כ-11 שקל בלבד. וחצי ליטר יעלה לכם כ-4 יורו שהם כ-14.5 שקל בלבד.
לעומת ההשוואה של מחירי הדירות שהפער הולך ומצטמצם (בתקווה שבארץ המחירים ירדו), הפער בעלות הבילויים יותר גדול ומשקף בעוד תחום יוקר המחיה בישראל לעומת אירופה. 
ברלין היא ללא ספק עיר מרכזית של בילויים וחיי לילה ועדיין המחיר שם נמוך בכ-50% מתל-אביב בירת הבילויים של ישראל. כמובן שזה לא יפריע לאף אחד לצאת ולבלות כי הצעירים בישראל צריכים את זה כאוויר לנשימה, אבל שלא נתפלא שחלק מהם חושבים לעזוב את ארץ הקודש לטובת מקום זול יותר.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בירה
    יהוב 11/2021/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריכים לארגן הפסקת שתיה לפחות לשבוע בדרישה להוזלת בירה.
    סגור
  • 1.
    מה אחוז האלכוהול בבירות במינכן?
    עודד כפרי 11/2021/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    המס הוא בעולם על אלכוהול. צריך להשוות בין המוצרים.
    סגור
  • שואל האינפנטיל התורן (ל"ת)
    פ ש ש ש .... 11/2021/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור