כסף וצרכנות

זה הסכום המטורף שרשות המסים גבתה על רווחי הנפט

רשות המסים הודיעה כי סך ההיטלים שניגבו לפי חוק מיסוי רווחים ממשאבי טבע עבר את סף מיליארד השקלים החדשים, סך ההיטלים החלוטים צפוי לעבור את מיליארד השקלים באמצע שנת 2022
מערכת ice |  4
מחירי הדלק עולים (צילום Paul Lowry / flickr)
רשות המסים הודיעה הבוקר (רביעי) כי סך ההיטלים בגין רווחי נפט ורווחי יתר ממשאבי טבע שניגבו במצטבר עד ליום 17/11/2021 לפי חוק, הגיע ל- 1.018 מיליארד שקל בסך הכל והיד עוד נטויה.
על פי הגבייה, מתוך הסכום: סך ההיטלים החלוטים עמד על 441 מיליון שקל, סך ההיטלים שאינם חלוטים - 577 מיליון שקל. היטלים חלוטים הם היטלים שנגבו עפ"י דוחות שנתיים שהגישו בעלי זכויות הנפט ומשאבי הטבע, וכן היטלים שנגבו בעקבות שומה סופית. היטלים שאינם חלוטים הם היטלים שנגבו כמקדמות או כניכוי במקור וגבייתם עדיין אינה סופית.
ברשות המסים מעריכים כי סך ההיטלים החלוטים צפוי לעבור את מיליארד השקלים באמצע השנה הבאה, לאחר קבלת דוחות ההיטל השנתיים לשנת 2021. יודגש, כי רק לאחר שסך ההיטלים החלוטים יעבור את סכום מיליארד השקלים תיפתח הקרן לאזרחי ישראל.
יצוין כי ההיטלים הינם בנוסף למס הכנסה ומס חברות המשולמים ע"י בעלי זכות נפט ובעלי זכות לניצול משאב טבע ונגבים ע"י רשות המסים, וכן בנוסף לתמלוגים על נפט וגז הנגבים ע"י משרד האנרגיה, ולתמלוגים על משאבי טבע אחרים הנגבים ע"י החשב הכללי באוצר.
בהתאם לחוק, הכנסות המדינה מהיטלים על רווחי נפט, גז ומשאבי טבע ינוהלו ע"י הקרן לאזרחי ישראל, ובנפרד מהכנסות המדינה ממיסים (מס הכנסה, מס חברות ותמלוגים נכנסים לתקציב המדינה באופן שוטף). מעבר הרף של מיליארד השקלים נובע בעיקרו מהיטל רווחי נפט לשנת 2021 ששולמו ע"י בעלי זכויות במיזם תמר.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    תגמולים
    רח 11/2021/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגיע הזמן שתהיה קופה קטנה, לצרכים ומצוקות הציבור. לחינוך לבריאות, לקשישים לנכים, לתרבות, להקמת מוסדות לאנשים בוגרים עם מוגבלויות שנזרקים לאחר גיל 21 הביתה.
    סגור
  • 3.
    טיפה בים (ל"ת)
    יעקב 11/2021/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    עכשיו יהיה כסף לממן עוד אברכים וישיבות (ל"ת)
    ציון ירושלים 11/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 1.
    לא הרבה,בכמה זמן? מ
    נמר נייר 11/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה המוטיבציה לפרסם כסכום עתק הרי לא שילמו עד איזון רב שנתי ואנו מ...הזמן קריטי
    סגור