כסף וצרכנות

רכבת לילה? זו הסיבה שהערים בפריפריה יסבלו עד 2025

נציג הרכבת לא התייצב לדיון בוועדת הכלכלה, יו"ר הוועדה ח"כ מיכאל ביטון ויוזמת הדיון ח"כ יעל רון בן משה נזפו: "אי התייצבותכם מבזה את הכנסת ואת הדרישה הבסיסית שלכם לשרת את הציבור הישראלי". משרד התחבורה: "בעוד כחודש ייפתחו מספר קווים בימי שישי, ובעוד כארבעה חודשים – גם הקו לירושלים"
מערכת ice | 
הפקח המתחזה ברכבת מרחיק זוג חרדים (צילום אבי מוסקל, צור תקשורת)
ועדת הכלכלה דנה היום (שני) בהפסקת פעילות הרכבות לפריפריה בלילות וסופי שבוע, בעקבות הצעה דחופה לסדר של ח"כ יעל רון בן משה. עבודות חישמול מסילות הרכבת מביאות להשבתת קווים רבים, בעיקר לפריפריה, ובעיקר בימי שישי, בלילות ובמוצאי שבת.
היום הגיעה המצוקה עד לשולחן וועדת הכלכלה.
יו"ר הוועדה, מיכאל ביטון מכחול לבן קרא למשרד התחבורה לגבש תכנית חלופית לקווי הרכבת המושבתים - ולהודיע על כך לוועדה בתוך חודש. עד להפעלת תכנית חליפית זו יש להפעיל תכנית תחבורה-ציבורית-חליפית מספקת ולהודיע על כך בצורה בולטת ונגישה לציבור. עוד ציין ח"כ ביטון: "חובה על הממשלה להציג לשינוי דרמטי בנושא, ואנו נקיים דיון מעקב בעוד כחודשיים, ונדרוש בו נוכחות מנכ"לית משרד התחבורה ומנכ"ל רכבת ישראל".
את הדיון יזמה ח"כ יעל רון בן משה (כחול לבן) בעקבות פניות ציבור רבות שקיבלה בנושא במסגרת תפקידה כיו"ר הוועדה לפניות הציבור, בדיון בוועדה היא שיתפה על הצפת פניות בעקבות העובדה כי אין כלל רכבות לפריפריה בלילות, בימי שישי, ובמוצאי השבת. עוד ציינה ח"כ רון בן משה: "שרת התחבורה אמנם הבטיחה כי חלק מהרכבות יחזרו אך עד שנת 2025 לא אמורות לחזור הרכבות בזמנים אלו. רמת האוטובוסים לפריפריה, המוצעים כחלופה הם מלוכלכים וישנים." ואף הפנתה שאלה לנציג משרד התחבורה שנכח בדיון: "השרה מקדמת תחבורה ציבורית בשבת, האם היא מקדמת ומיישמת גם עבודות תשתית בשבת?".
אליאס מטר, מנהל אגף הפעלה במשרד התחבורה, הודה כי מיזם החישמול לא יהיה האחרון שיפריע לתנועה השוטפת של הרכבות ושיתף כי יש לשפר את תשתיות מסילות הברזל בכל הארץ ובהיבטים רבים. לדבריו, בעוד כחודש צפויים להפתח מספר קווים גם בימי שישי, ובעוד כארבעה חודשים ישוב גם הקו לירושלים בימי שישי. חשוב למשרד וחשוב גם לציבור שהמיזמים השונים יתקדמו ויסתיימו, ולא יידחו לתקופה ארוכה. עוד הוסיף מטר כי באתר המשרד נמצאים כל החלופות לתחבורה הציבורית, ובנוסף מתוגברים האוטובוסים בקווים ובמועדים בהם הרכבת אינה פועלת. 
שירלי פינטו (ימינה) הציגה את מצוקתם של אנשים עם מוגבלויות בהיעדר הרכבת ובכך שהתחבורה הציבורית הבין עירונית שאינה רכבת- אינה מונגשת.  רביד אדרי מתנועת לינק 20 ציינה כי תחבורה-ציבורית היא המאפשרת שוויון הזדמנויות לכולם ובמצב הנוכחי- החופש לנוע, לזוז ולחיות נגזל מאנשים בעלי מוגבלויות. 
משה דוידוביץ', ראש המועצה האיזורית מטה אשר, הגדיר את תושבי הפריפריה ואנשים עם מוגבליות כ"אנשים שקופים", שמשרדי הממשלה לא רואים אותם. עוד ציין דוידוביץ': "רק לפני כ-4 שנים חנכו באופן חגיגי את תחנה בכרמיאל תחת הכותרת חדשנות, נגישות ועוד... ומה קרה היום?  אין חדשנות ואין נגישות. התחנה לא פועלת דווקא מתי שהציבור זקוק לה, כי הקו סגור לטובת עבודות חישמול".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה