כסף וצרכנות

בדרך למשבר? ירידה דרמטית בקניות בסייבר מאנדיי

לפי נתונים מאלפי אתרי קניות ברשת, תושבי ארה"ב קנו ביום המבצעים המקוונים פחות מאשר בשנים קודמות – אך מצד שני, נתונים אחרים מעידים שאולי יש לזה סיבה חיובית דווקא

יאיר מור |  1
קניות אונליין (צילום pixabay)
הפדיון באתרי הקניות האמריקאים בסייבר מאנדיי ירד השנה בפעם הראשונה אי פעם, כך דיווחה חברת Adobe לפי נתוני Digital Economy Index שהיא מפעילה.
לפי נתונים שחשפה החברה בלילה, נכון לשעה 9 בערב לפי שעון החוף המזרחי של ארה"ב (ניו-יורק) הוציאו תושבי ארה"ב 7.1 מיליארד דולר על קניות מוצרים במסגרת מבצעי היום הראשון של השבוע שלאחר חג ההודיה, שנחשב לפתיחה של עונת קניית המתנות לחגי סוף השנה הנוצריים. החברה ציפתה כי עד סוף היום בחוף המערבי של ארה"ב יגיעו סך ההוצאות של האמריקאים ל-10.4 מיליארד דולר – ירידה של 3.5% לעומת סכום של 10.8 מיליארד דולר בסייבר מאנדי 2020.
עם זאת, הירידה הזו במכירות ברשת ככל הנראה אינה נובעת מהמצב הכלכלי הרגיש כרגע, אלא מסיבות שדווקא מראות שהכלכלה חזקה למדי: לפי נתוני מדד SpendingPulse של ענקית האשראי מאסטרקארד, המכירות בחנויות פיזיות בסוף השבוע של חג ההודיה בארה"ב עלו ב-14% לעומת השנה שעברה וב-5.8% לעומת 2019 (השנה שלפני מגפת הקורונה). גם לפי החברה הישראלית Placer.ai, המנתחת תנועה בחנויות לפי טלפונים סלולריים, תנועת הקונים בקניונים בארה"ב עלתה בסוף השבוע האחרון ב-83.5% לעומת סוף השבוע המקביל ב-2020.
הירידה בהזמנות ברשת נבעה, אם כן, לא מחששות כלכליים, אלא דווקא מחזרה לחנויות הפיזיות לאחר שנה וחצי של סגרים, כמו גם ממשבר שרשרת האספקה העולמי, שגרם למחסור במוצרים רבים. המחסור הזה הוביל, לפי אדובי, לעלייה של 169% בתדירות ההודעות על מלאים שאזלו, וגם גרם להנחות בסוף השבוע האחרון להיות קטנות מהרגיל בשל הידע של חברות שההיצע קטן מהביקוש ואפשר לחסל אותו גם במחירים גבוהים יחסית.
ויווק פאנדיה, אנליסט ראשי באדובי, אמר כי "ההוצאה של צרכנים בסייבר מאנדיי לא גדלה במהירות שגדלה בשנה שעברה. בעוד שההוצאות עשויות להדביק את הפעם במהלך שעות הערב בחוף המערבי, זה מאשר שצרכנים רבים מילאו את דחף הקניות שלהם בשלב מוקדם יותר של העונה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אנשים מפנימים שאין באמת הוזלה במחיר ו…
    מאיר 12/2021/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מעלים אותו בחודש הקודם. אבל עדיין הבנות הקטנות שלי חגגו לי באשראי בחודש הזה.
    סגור