כסף וצרכנות

הוט מובייל מסתבכת: האם תפצה את לקוחותיה?

אחרי שהוגשה תביעה ייצוגית עם נזק שנגרם ללקוחות ומוערך בסכום של כ-20 מיליון שקל. הוט מובייל ניסתה להגיע להסכם פשרה לפני אישור התובענה הייצוגית שבו היא תפצה את לקוחותיה בכ-5 מיליון שקל, המועצה הישראלית לצרכנות התנגדה
מערכת ice |  16
סניף הוט מובייל (צילום פייסבוק)
המועצה הישראלית לצרכנות הגישה  בסוף חודש נובמבר האחרון התנגדות להסדר פשרה בתובענה ייצוגית שהוגשה נגד חברת הוט מובייל. כזכור, בתובענה נטען כי הוט מובייל פעלה בניגוד לחוק הגנת הצרכן, בכך שלא שלחה הודעה ללקוחותיה על מועד סיום הטבה ועל עליית מחיר המנוי, כך שהצרכנים לא היו מודעים לסיום ההטבה בעניינם ולעליית המחיר.
התביעה עסקה בכך שהוט מובייל הפרה מספר חוקים. במסגרת העסקאות שנכרתו בין הוט מובייל לבין מנוייה, הוט מובייל לא שלחה בתקופת ההודעה, הודעות ולא הודיעה בכל האמצעים שברשותה למנויים במסגרת עסקאות לתקופה קצובה, כי דמי המנוי החודשיים שלהם עתידים לעלות.
במסגרת הסדר הפשרה (עוד בטרם אישור התובענה כייצוגית)  העריכה  הוט מובייל  את הנזק הכולל שנגרם ללקוחותיה בכ-20 מיליון שקל. החישוב התבסס על ההפרש בין המחיר ששילמו הצרכנים בתקופת ההטבה, למחיר הגבוה יותר שנגבה עם סיומה. בהסדר הפשרה טענה הוט מובייל כי היא תקנה את התנהלותה לעניין משלוח הודעות לפני מועד סיום ההטבה. כמו כן, הוסכם על פיצוי בגובה של 5 מיליון שקל שיחולקו כך: 1.8 מיליון שקל יינתנו כזיכוי בחשבונם של לקוחות שלא  קיבלו את ההודעה על תום ההטבה  והמשיכו להיות מנויים של  החברה, וכ- 3.2 מיליון שקל יינתנו על דרך של "אובדן הכנסה" של החברה. הוט מובייל התחייבה שלא להעלות את המחיר ללקוחות שתסתיים להם ההטבה, עד להפסד הכנסה מצטבר של 3.2 מיליון שקל.
 
המועצה לצרכנות  התנגדה כאמור וטענה כי הסדר הפשרה אינו ראוי ואינו הוגן ואינו מטיב עם הצרכנים:  "על אף שהתובענה עוסקת בנושא עקרוני חשוב ביותר לצרכנים – משלוח הודעה מוקדמת ללקוח על העלאת המחיר בתום תקופת ההטבה -  טענתה של הוט מובייל כי היא תיקנה את התנהלותה, וכי היא שולחת ללקוחותיה הודעות על סיום ההטבה בהתאם לחוק, נטענת בעלמא, מבלי להציג בפני בית המשפט כיצד היא תקנה את התנהלותה,  ומבלי להציג  כל הוכחה  על שינוי התנהלותה בפועל".
עוד הוסיפו כי: "למרות שהוט מובייל יכולה לאתר את הצרכנים שנפגעו (כולל אלו שעברו לספק אחר) בהתאם לפרטים המצויים בידיה,  ולאפשר לאותם לקוחות למסור את אמצעי התשלום המעודכן שלהם לצורך קבלת הפיצוי,  היא לא הסכימה לכך בהסכם המוצע כך שחלק הארי של  הפיצוי לא ניתן ללקוחות שנפגעו".
לעמדת המועצה לצרכנות יש להעדיף מתן פיצוי כספי לצרכן עצמו על פני "אובדן הכנסה" לחברה משום שאין כל וודאות שהסכום  שהוסכם עליו בהסדר הפשרה אכן  יגיע ללקוחות  עצמם. בנוסף טוענת המועצה לצרכנות כי  חישוב אובדן ההכנסה נעשה באופן שגוי. לאור הכשלים המהותיים לדברי המועצה שהוצעו בהסדר הפשרה, שלא מטיבים עם הצרכנים, החליטה המועצה להתייצב בהליך על מנת לייצג את ציבור הצרכנים ולהגיש התנגדות להסדר הפשרה בהתאם לסמכותה על פי חוק.
זו לא הפעם הראשונה שפשרה מהסוג הזה יוצאת מהוט מובייל. בשנה שעברה הייתה פפשרה דומה בתובענה ייצוגית שבה החברה גבתה תשלום כפול על כרטיס חכם (SIM), שהושאל ללקוחותיה במסגרת הטבת החברה. החיוב, נטען בתביעה, מתבצע פעמיים: הן בגין הנפקת הכרטיס במעמד ההצטרפות, והן במעמד סיום ההתקשרות, אם אינו מוחזר לחברה.
ביוני 2020, נקבע הסכם פשרה לפיו. הפיצוי יינתן באמצעות זיכוי החשבון החודשי, אך החברה תהיה רשאית לקזז את סכום הפיצוי מיתרת חובה – אם קיימת ללקוח. בהסכם הפשרה נקבע, כי הלקוחות הנפגעים מהחיוב הכפול שנותרו מנויים פעילים של ‘הוט מובייל’ יפוצו תוך 60 ימים ממועד קבלת הפשרה. ‘הוט מובייל’ טענה כי קיים קושי מעשי לאתר מנויים שסבלו מחיוב כפול, אך אינם נמנים יותר על מנוייה, ולפצותם באופן ישיר. כמו כן טענה החברה לנזק שונה בין הלקוחות הללו – כאשר מנגנון האיתור והחישוב עתיד להיות מסורבל ביותר.
לפיכך נקבע בפשרה, כי יתרת הסכום הכולל לחברי קבוצה זו תועבר ע”י ‘הוט מובייל’ לקרן לניהול וחלוקת כספים שנפסקו כסעד, לא יאוחר מ- 45 ימים ממועד תשלום סכום הפיצוי למנויים הפעילים. בנוסף, התחייבה ‘הוט מובייל’ לבטל את ההטבה ולא לגבות יותר תשלום בגין כרטיס חכם בתום ההתקשרות. כמו כן, נקבעו בפשרה גמול למגיש התביעה הייצוגית ושכר טרחת עורכי דין
תגובות לכתבה(16):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 13.
    המשרד לצרכנות
    לקוח מאוכזב 03/2023/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני בתור לקוח שמח שהוט מובייל נענשה בעונש מעל 1000000 ש"ח בתור לקוח שעבר התעללות שקרים חוסר יושר וחוסר אמינות יודע מה זה מאנשי מכירות ועד מנהלים בשרות לקוחות ועד מוקדי השרות.מזוויע לא לוותר להם.מלחמה עד הסוף ובסוף מנצחים כדאי לנטוש את החברה הזאת בושה וחרפה
    סגור
  • 12.
    חברה נוראית
    אדם 12/2021/23
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לא מבין איך יש כזו חברה עם רמת שירות של התעללות לא זלזול
    סגור
  • 11.
    שיחות לחול בהוטמובייל
    שמישהו ירים את הכפפה 12/2021/22
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שעוד יתבע בתביעה יצוגיות על חיוב של 25 שח לחלק מדקת שיה לעונים בטעות בחול.חצופים וגנבים...
    סגור
  • גם אותי חייבו 25
    חיים 12/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם אותי גנבו 1700 שקל איך תובעים אותם
    סגור
  • 10.
    הוט מובייל מסתבכת
    מרינה חן 12/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממני הם לקחו סכומים של ביטוח שלא ביקשתי בכלל ביטוח
    סגור
  • טען עוד
  • 9.
    שובבים. ניסו לעשות מעשה קונדס
    איל 12/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל הכבוד למועצה לצרכנות. הפיצוי צריך להגיע למי שנפגע ולא בדמות של הפסד הכנסות שבכל מקרה ייגולם בהחזרי מס. הוט צריכה לטפל במי שהיא פגעה בו ולא להוסיף חטא על פשע
    סגור
  • 8.
    הוט מובייל
    בוארון 12/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם לי אחרי שביטלנו אצלהם את המנוי הם שלחו הודעות שייש חוב וזה לא היה נשמע הגיוני בפעמים הראשונות שילמו ואח"כ שמנו לב שמשהו דפוק שם והפסקנו לשלם להם אגב הם עדיין שולחים לנו הודעות שייש לנו חוב
    סגור
  • 7.
    שירות לקוחות
    שרה 12/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני לקוחה שלכם ואתם תפצו אותי על כל השירות הלקווי שלגם כולל התמיכה בפריפייד
    סגור
  • 6.
    גם לי הם העלו מחיר בלי ידעתי
    אזרח 12/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואחרי כ חצי שנה פשוט עזבתי לסלקום , היום לי כ 5 קווים והם הפסידו אותי כלקוח איך אפשר לקבל פיצוי, אני כבר לא לקוח שלהם ?
    סגור
  • 5.
    לא הבנתי, הנזק ללקוחות 20 מיליון, והם ישלמו רק 5?
    יהודי 12/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שווה לגנוב ולהרוויח 15 מיליון....
    סגור
  • 4.
    העלת מחיר ללא ידייעתי
    טדסה 12/2021/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הוט והוט מובייל גם לי לקחו בלי לעדכן אותי 3 חודשים כמעט מחירים כפולים ממחיר שסגרתי איתם
    סגור
  • גם אני מאז תחילת המנוי לא קיבלתי שום מכתב או חשבונית ל (ל"ת)
    קרוצי ידידיה 12/2021/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    פעם אחר פעם החברה הזאת מוצאת דרכים לרמות לקוחות
    A 12/2021/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    את אישתי הם חייבו על שני קווים במשך שנה, בזמן שכשנרשמה הביאו לה כרטיס סים אחד, להתנהלות כזאת יש מושג אחר מגניבה? חרם צרכנים הוא עונש הולם יותר לחברה הזאת.
    סגור
  • 2.
    עכשיו לתבוע אותם על תוספת שירותים ללא בקשת המנוי וחיוב (ל"ת)
    חוצפה 12/2021/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    הוט מובייל
    גיא לוי 12/2021/21
    הגב לתגובה זו
    2 1
    חייבים לטפל בחברה הזאת כהוגן הם גונבים ללא רחמים ומרמים תלקוחות ומי עומד מאחוריי כול החגיגה חברת הוט בכבודה הוא בעצמה בלי בושה הם גונבים באינטרנט וטלויזייה ואלה בפלא ממש בושה אסור לוותר להם
    סגור
  • צודק
    הוט מוביל 12/2021/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם גנבים
    סגור