כסף וצרכנות

הפיצויים לקורונה נגנבו בשוד מתוחכם, האם המיליארדים יוחזרו?

פושעים גנבו קרוב ל-100 מיליארד דולר בכספי סיוע למגפה בארה"ב, כך טען השירות החשאי ביום שלישי. הכספים הגנובים הופנו על ידי רמאים מתוכנית הגנת המשכורת של מינהל עסקים קטנים, מתוכנית הלוואות לפגיעות כלכליות ותוכנית נוספת. איך יסגרו את הבור שנפער?
מערכת ice | 
גוגל וקורונה (צילום pixabay, unsplash)
פושעים גנבו קרוב ל-100 מיליארד דולר מכספי הסיוע לנפגעי הקורונה בארצות הברית, כך אמר השירות החשאי היום (שלישי). הכספים הגנובים הופנו על ידי רמאים מתוכנית הגנת המשכורת של המינהל לעסקים קטנים, מתוכנית הלוואת אסון פציעה כלכלית ותוכנית נוספת שהוקמה כדי לחלק כספי סיוע באבטלה בפריסה ארצית.
יותר מ-2.3 מיליארד דולר בכספים גנובים הוחזרו עד כה, מה שהביא למעצרם של יותר מ-100 חשודים המשתרעים על הקשת מיחידים ועד לקבוצות מאורגנות, לפי הסוכנות. הממשלה הוציאה כ-3.5 טריליון דולר בכספי סיוע לנפגעים מאז תחילת 2020, אז החלה המגיפה.
 
השירות החשאי, המתמחה בהונאה פיננסית בנוסף לתפקידו הידוע יותר בהגנה על הנשיאות, הודיע ​​גם על מינויו של מתאם לאומי חדש להחלמת הונאות מגיפה כדי לפקח על חקירותיו המקיפות למספר העצום של מקרי הונאה הנובעים מכל הגניבה הזו. "הייתי במשרדי אכיפת החוק למעלה מ-29 שנה ועבדתי על כמה חקירות הונאה מורכבות במשך 20 שנה ויותר, ומעולם לא ראיתי משהו בקנה מידה כזה", אמר הסוכן המיוחד האחראי רוי דוטסון, שמונה לתפקיד.
"אין ספק שהתוכניות היו נגישות בקלות באינטרנט. וכך, עם זה, מגיעה ההזדמנות של שחקנים גרועים להיכנס לתמהיל הזה, "אמר. "היה צורך לנסות להעביר את הכספים האלה לאנשים שנפגעו באמת, וללא אשמת אף אחד". לשירות החשאי יש כיום יותר מ-900 חקירות פעילות הקשורות להונאה מגיפה, אמר דוטסון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה