כסף וצרכנות

ביידן חשף תוכנית כלכלית ב-1.75 טריליון דולר

נשיא ארצות הברית חשף תוכנית כלכלית ותוכנית לשינוי מדיניות האקלים של 1.75 טריליון דולר. על  פי הדיווחים בארצות הברית, התוכנית איחדה את הדמוקרטים ונדחתה על ידם. ביידן לא יהיה בארצות הברית עד ליום רביעי הקרוב
מערכת ice | 
ג'ו ביידן (צילום freepik, ויקיפדיה/ Adam Schultz)
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן חשף אמש (חמישי) תוכנית כלכלית ושינוי מדיניות האקלים של 1.75 טריליון דולר, שלדבריו איחדה את הדמוקרטים ונדחתה מיד על ידי חברי המפלגה שלו.
"יש לנו מסגרת כלכלית היסטורית שתיצור מקומות עבודה ותהפוך את ארצות הברית לתחרותית יותר", אמר ביידן לאחר סיור של הרגע האחרון לקונגרס כדי לשכנע פרוגרסיביים סרבנים לתמוך בתוכנית ההוצאות. לאחר מכן הוא יצא למפגש פסגה של מנהיגים מקבוצת 20 המדינות באיטליה.
יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, לוחצת לקיים הצבעה על הצעת חוק דו-מפלגתית קשורה, דו-מפלגתית של טריליון דולר, ואמרה למחוקקים שהיא רוצה שההצבעה תסתיים עד שביידן ינחת ברומא.
"הבית לא צריך להצביע בעד הצעת חוק תשתית אלא אם כן הם רואים בצורה ברורה מאוד ויודעים שיש 50 סנאטורים בדרך להצעת חוק רחבה יותר" אמר הסנאטור ברני סנדרס.
המצב גרם לניגוד אינטרסים בקונגרס בין דמוקרטים מתונים, שרוצים שחוק התשתית הדו-מפלגתי תעבור בהקדם האפשרי, לבין פרוגרסיביים במפלגה שיצביעו עבורה רק בשילוב עם אמצעי ההוצאות. הקרב יתנהל בימים הקרובים ללא ביידן, שהיה מעורב מאוד במשא ומתן אך לא יחזור לוושינגטון עד יום רביעי.
בפגישה עם הדמוקרטים בבית הנבחרים ביום חמישי, ביידן התחנן לתמיכתם, לפי אדם שמכיר את הנושא.
"אני צריך שתעזרו לי; אני צריך את הקולות שלכם" אמר להם ביידן. "אני לא חושב שזו הגזמה לומר שהרוב בבית ובסנאט (הדמוקרטי) והנשיאות שלי ייקבעו לפי מה שיקרה בשבוע הבא".
ביידן התמודד לנשיאות על הבטחה לבלום את אי השוויון הגובר, באמצעות חינוך והוצאות חברתיות המשולמות על ידי חברות ועשירים. הנשיא קיווה להגיע להסכם לפני פסגת רומא, שבה מס מינימום עולמי יעמוד בראש סדר היום, ווועידת אקלים בגלזגו, שם מקווה ביידן להציג מסר לפי ארצות הברית חזקה במאבק נגד ההתחממות הגלובלית.
פראמילה ג'יאפאל, יושבת ראש הוועדה הבכירה של הקונגרס, אמרה שהקבוצה תצטרך לראות כל טקסט של הצעת חוק הוצאות לפני שתבטיח להצביע על חקיקת התשתיות. מחוקקים אחרים בוועדה המונה 95 חברים תמכו בה. 
הבית הלבן אמר שמסגרת תוכנית ההוצאות הגדולה יותר שהציג ביידן ביום חמישי תשולם במלואה על ידי ביטול הקלות מס מסוימות שעברו תחת הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, הטלת היטל על רכישות חוזרות של מניות תאגידים והוספת היטל על הרווחים של האמריקאים העשירים ביותר.
המסגרת כוללת הוצאות של 555 מיליארד דולר עבור יוזמות אקלים ושש שנים של מימון לגיל הרך בין שאר סעיפי סדר היום המובילים, אך אינה כוללת חופשה משפחתית בתשלום או מס על מיליארדרים.
התוכנית אינה כוללת כמה התחייבויות מרכזיות של ממשל ביידן, המכעיסות קבוצות לובי ומחוזות בחירה משפיעים.
"אנו זועמים על כך שהמסגרת הראשונית אינה מורידה את מחירי תרופות המרשם", אמר בהצהרה האגודה האמריקאית לגמלאים, ארגון תמיכה לקשישים.
היעדר חופשה בתשלום, ציינו הדמוקרטים, והותיר את ארצות הברית כמדינה העשירה היחידה ואחת המדינות הבודדות בעולם שאינה מספקת חופשת לידה.
חלק מהרפובליקנים תומכים באמצעי התשתית, אך רוב המחוקקים במפלגה זו מתנגדים לשתי הצעות החוק, ובידן יכול להרשות לעצמו רק להפסיד שלושה קולות בבית הנבחרים כדי לקבל את שתי ההצעות.
גם אם תאומץ מסגרת בימים הקרובים, כפי שמקווים הדמוקרטים, ביידן יגיע לישיבת מנהיגי ה-G20 ולוועידת שינויי האקלים של האו"ם ללא חקיקה סופית ביד, גם כאשר ארה"ב רוצה שמדינות אחרות יאמצו יוזמות דומות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה