כסף וצרכנות

משרד הבריאות באזהרה חמורה: זה המכשיר שמסכן את ילדכם

בעקבות אשפוז של תינוק במחלקה לטיפול נמרץ, יצא משרד הבריאות בהודעת הבהרה בנוגע למכשירי בר מים להכנת מנת האכלה לתינוק מתרכובת מזון
מערכת ice | 
פורמולה לתינוק (צילום ויקיפדיה, freepik)
משרד הבריאות יצא באזהרה חמורה משימוש במכשירי בר מים להכנת תמ"ל, בשל השפעות שליליות ואף מסכנות חייהם של פעוטות שניזונו מתמ"ל בשיטת הכנה זו. מדובר במכשירי בר מים ייעודיים להכנת ארוחות תמ"ל (תרכובת מזון לתינוק), שמבטיחים לצרכן טיהור מים ואיזון טמפרטורה באופן אוטומטי.
לפי הודעת משרד הבריאות, מעקב אחרי מגמות גדילה לצד אירוע קיצוני של אשפוז ילד, נמצא קשר לשימוש במכשיר שעלול לגרום לכשלים בהכנת הארוחה לתינוקות, עד כדי סכנת חיים.
לפי הודעת משרד הבריאות, "בעקבות אשפוז של ילד ביחידה לטיפול נמרץ, לכאורה, עקב הכנה לא נכונה של תמ"ל באמצעות מכשיר בר מים לתינוקות להכנת תמ"ל, וכן בעקבות דיווחים מהשטח על תופעות של של חוסר עליה במשקל בתינוקות שהוזנו בפורמולות שהוכנו במכשירים אלו, מודיעות המחלקה לילד למתבגר והוועדה לבדיקת הטעיה בפרסום משרד הבריאות".
בהודעה הובהר לציבור כי, "במידה ובחרתם להשתמש בתרכובת מזון לתינוקות, הכנת התרכובת חייבת להיעשות בהתאם להוראות יצרן התרכובת ובמהילה מדויקת של התרכובת. הכנת תמהיל התרכובת באון שאינו תואם את ההנחיות עלולה לסכן את ילדכן. מהילת יתר פוגעת בערך התזונתי כך שהתינוק לא מקבל את כל צרכיו. מהילה לר מספקת יכולה לשבש את איזון המלחים בדמו ולסכן את חיי התינוק".
 
עוד הובהר מטעם המשרד, התקן שמיוחס למכשירים אלו, שהתברר כתקן טכני בלבד, "המכשירים להכנת תמ"ל לתינוק אינם בפיקוח של משרד הבריאות או גורם בינלאומי אחר. מבירור מול ה-FDA ומכון התקנים עולה כי אישורם מתייחס לחומרים מהם נוצר המכשיר ותקינת מערכת המחשמל ולא לאופן בו הוא פועל, בטיחותו ויעילותו בהכנת הפורמולה".
בהודעה הוסבר כי במידה והשימוש במכשירים לא נעשה לפי הוראות היצרן לשימוש וטיפול במכשיר עלול השימוש בו להיות מסוכן ולגרור חוסר איזון במלחים לתינוקות המוזנים באופן זה, עד לבעיות של עליה במשקל ואף תסמיני חולי מסכני חיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה