כסף וצרכנות

הרכב שנרכש ב-500 דולר, נמכר במיליונים אחרי 70 שנה

המכונית האייקונית שנרכשה בהזמנה ועיצוב אישי בשנת 51', נמכרה במכירה פומבית בסוף השבוע האחרון בפלורידה, בסכום של 1.95 מיליון דולר
מערכת ice | 
דגם הפורד מרקורי שנמכר (צילום Mecum Auctions יוטיוב)
האייקון של עידן המכוניות בהזמנה אישית, פורד מרקורי משנת 1951, נמכרה בסוף השבוע האחרון במכירה פומבית בקיסימי, פלורידה, בסכום מטורף של 1.95 מיליון דולר. המכונית, שנרכשה במקור ב-500 דולר, זכתה במספר פרסים לאורך השנים, הופיעה במספר רב של מגזינים, והופיעה בסרט "Runnin' Wild" משנת 1955. 
המזמין המקורי של המכונית, הוא וטרן יפני צעיר של חיל הים בשם מסאטו הירוהטה אשר הזמין אותה ב-1952 כשהיה בן 21, נהג בה במשך כמה שנים, ואז מכר אותה בשנת 1955. בשנת 1959, תלמיד תיכון בשם ג'ים מקניל מצא אותה במגרש מכוניות משומשות. הוא נהג בה עד 1964, ומאז שמר אותה בחניה. היא נולד מחדש ב-1989, כאשר עורך מגזין, שידל את מקניל לשחזר את המכונית בסיוע המגזין.
 
עלייתה של תרבות המכוניות בהזמנה אישית החלה לאחר מלחמת העולם השנייה. חנויות רבות בדרום קליפורניה החלו להתאים אישית את ה-Mercs של 49'-51', תוך שימוש בשלדי המכוניות בתור קנבס ריק עבור עיצובים אפשריים של מכוניות. חיתוך החלק העליון, תיעול הגוף וגילוח הגזרה למראה חלק יותר שינו את מה שנחשב לאחר כמה שנים לעיצוב מוזר למכונית.
 
ה-Hirohata Merc נתפסת כפסגת העיצוב של התקופה ההיא, וזו הסיבה שלא מפתיע לראות אותה נמכרת בשבע ספרות. השינויים העיקריים עיבדו את פרופיל המכונית מחדש. האחים באריס, יצרני המכונית, חתכו את ארבעת הסנטימטרים העליונים מלפנים ושבעה אינצ'ים מאחור, השעינו את החלון האחורי קדימה, כדי לתת למכונית את האופי הנמוך שלה. 
לאורך הצדדים, האחים באריס החליפו את עיטור הפגוש הישר בדיפון מעוגל מבואיק ריביירה משנת 1952. הצבע העז שניתן למכונית נראה היום חריג בנוף הצבעים הכהים של המכוניות. הפגוש של המרקורי שונה, הפנסים הקדמיים הוקפצו. מכסה המנוע איבד את הכרום שלו והורחב ועוצב מחדש כך שיתאים לפתח הגריל החדש. מאחור ניתנו פנסי לינקולן צרפתיים משנת 1952.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה