כסף וצרכנות

תביעה ייצוגית נגד בנק לאומי: "הפסדים כספיים ופגיעה במוניטין"

קבוצת משתמשים ב'פפר' התאגדה להגשת תביעה נגד בנק לאומי עקב תקלות באפליקציה שגרמו להם להחזרת חיובי אשראי ולעוד נזקים כלכליים, ועקב היעדר חלופה לשימוש באפליקציה
מערכת ice |  2
מיכל קיסוס,פפר. חנן פרידמן, בנק לאומי. (צילום בן הרצוג, אורן דאי. megama image)
תביעה ייצוגית הוגשה נגד בנק לאומי, עקב תקלות שחוו משתמשי אפליקציית פפר, ששייכת ללאומי. בתביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בת"א, נטען כי "במהלך תקופה ארוכה, שהגיעה לשיאה בקריסות והשבתות מוחלטות בעת האחרונה, התרחשו אירועים נרחבים של שיבושים חמורים בפעילות של פפר, שמנעו מחברי הקבוצה לקבל שירותים ולבצע פעולות בחשבון הבנק שלהם".
כפי שפורסם ב'דה מרקר', התובעים מספרים שהתקלות אירעו בתקופה של כמה שבועות בין דצמבר 2021 לינואר 2022. בזמן זה לקוחו הבנק דיווחו על אי-קבלת משכורות לחשבון ועל תקלות באפליקציית ההשקעות פפר אינווסט, כתוצאה מבעיית תקשורת שגרמה לתקלות בהעברות בנקאיות נכנסות.
בנוסף, התובעים הלינו על כך שפפר לא מציעה חלופה זמינה לאפליקציה, כמו אתר אינטרנט, מוקד או סניף בנק, ולכן כאשר האפליקציה מושבתת, הלקוחות מנותקים ממצבם הכלכלי. הם טוענים שעקב אי-יכולת הפעילות הכלכלית, נגרמו להם נזקים כספיים כמו איחורים בתשלומים, פגיעה בכבודם, והפסד של שעות בהמתנה למענה.
התובעים הם שני צעירים אחרי צבא, בעלי חשבון בנק ב-פפר. אחד מהם, כיום סטודנט כתב בתביעה: "סיפר שהפקיד כספים לחשבונו והם נכנסו בפועל לחשבון רק כעבור כמה ימים, ובעקבות זאת נחסמו לו כרטיסי האשראי, מה שגרם להחזרת חיובים. "עקב חסימת כרטיסי האשראי נאלץ המבקש, המתגורר בבאר שבע, לנסוע למשפחתו ברעננה כדי לקבל כסף מזומן שבעזרתו יוכל להתנהל עד לטיפול בתקלה אצל המשיבה" נכתב בתביעה.
 
התובע השני, טען שהפסיד כסף עקב כך שלא יכל להשתמש באפליקציית ההשקעות פפר אינווסט בכמה מועדים, וכך נכתב בתביעה: "בצר לו, רכש התובע מניה במחיר של 269 דולר, ובכך שילם כ-10% יותר מהמחיר המקורי שבו תיכנן לקנות", נכתב בבקשה. "גם לאורך 28 בינואר 2022 – מול יום סוער במסחר הבינלאומי במניות – קרס שוב השירות, ולא התאפשרה לתובע כל כניסה ליישומון".
הקבוצה שבשמה הוגשה הבקשה היא לקוחות פפר המשתמשים באפליקציה, והיא הוגשה באמצעות עו"ד איתמר מירון ממשרד מירון בן ציון ופריבס, ועו"ד גלעד נרקיס ועדי זאבי ממשרד עורכי הדין גלעד נרקיס.
מבנק לאומי נמסר: "קיבלנו את כתב התביעה. הבנק יגיב במסגרת ההליך המשפטי".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    גם לי זה קרה.
    בן 02/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם יש תביעה ייצוגית? אפליקציה גרועה ללא ספק.
    סגור
  • 1.
    כל הכבוד
    לקוח פפר 02/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בזמן האחרון גם לא עונים בטלפון/בצ'אט
    סגור