כסף וצרכנות

בשורת ענק למאות אלפי אזרחים: בכמה יירדו החשבונות?

ועדת העבודה והרווחה אישרה לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של ח"כ ינון אזולאי והשרה לשיוויון חברתי מירב כהן על הנחה אוטומטית בארנונה לאזרחים ותיקים
מערכת ice |  1
החזרי מס לעסקים (צילום freepik)
ועדת העבודה והרווחה אישרה היום (ראשון) לקריאה שניה ושלישית את הצעת החוק של חה"כ ינון אזולאי המוצמדת להצעת החוק הממשלתית של השרה לשיוויון חברתי מירב כהן.
הצעת החוק שאושרה לקריאה שניה ושלישית מציעה שמעתה תתקיים הנחה אוטומטית בארנונה לאזרחים ותיקים. הצעד מתייחס רק לאלו המקבלים הבטחת-הכנסה ולכן מקבלים 100% הנחה ולאלו המשתכרים פחות משכר המינימום ומקבלים 30% הנחה, ורק מגיל 70. 
מאיר שפיגלר, מנכ"ל הביטוח הלאומי, הדגיש את הבעייתיות מעצם דרישת הגשת הבקשה, בעוד שלאנשים נכים וקשישים, ההגשה היא ההליך קשה: "רשויות מעוטות-יכולת לא מבצעות מיצוי יכולת לאנשים אלו, ודורשות הגשת בקשה-מחדש של ההנחה בארנונה. הצענו למרכז השלטון המקומי שאנו על חשבונינו נעביר את מאגר המידע של הזכאים. חייבים לפשט את ההליך – כי מה שלא יהיה פשוט – פשוט לא יהיה".
 
לפי עו"ד סורל הרלב, היועץ המשפטי של המשרד לשוויון חברתי, בדיון הקודם בנושא, הנחה בארנונה לאזרח ותיק תלויה במבחן הכנסה אך נדרשת הוכחה מדי שנה לזכאות. לפי בדיקת המשרד, רק ל-4% מהאוכלוסייה משתנה ההכנסה במשך השנים בצורה השוללת את ההנחה, ולא צריך בגללם לחייב הוכחה-מחדש ל-96% מהאזרחים הוותיקים.
"משרדי הפנים והאוצר וכן רשות המיסים הסכימו שזו עלות זניחה - שהמדינה יכולה לספוג, ולכן הצעתנו שעד גיל 75 צריך לבקש הנחה בארנונה מדי שלוש שנים, ואחרי גיל זה – ההנחה תתחדש אוטומטית" אמר עו"ד הרלב והוסיף כי יש למעלה ממיליון אזרחים ותיקים – ומתוכם כ-200 אלף מקבלי הבטחת הכנסה.
לפי יוסי בנישתי, ממינהל המקרקעין במשרד הפנים, מעל 80 אלף אזרחים ותיקים זכאים להנחה של 30% בארנונה, ואילו כ-140 אלף בתי אב מקבלי קצבת זקנה והבטחת הכנסה, ומקבלים הנחה של 100%. 
  
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    היכן כאן "בשורת ענק"?
    עבודה בעיניים 02/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    "הצעד מתייחס רק לאלו המקבלים הבטחת-הכנסה ולכן מקבלים 100% הנחה ולאלו המשתכרים פחות משכר המינימום ומקבלים 30% הנחה, ורק מגיל 70."
    סגור