קריירה ולימודים

תוספת שכר לכמעט 20 אלף איש: מי יקבל את ההטבה?

ועדת העבודה, הרווחה אישרה תוספת בדמי הקיום של מתנדבות ומתנדבי השירות הלאומי-אזרחי. ליברמן: "מדובר בהחלטה גורלית". בנט: "כמו שהעלינו את שכר חיילינו ששומרים על ביטחון ישראל, כך היה ראוי להעלות את שכר השירות הלאומי"
מערכת ice |  10
אביגדור ליברמן (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
לראשונה מזה למעלה מעשור ובהמשך להחלטה מחודש נובמבר 2021, על ידי ראש הממשלה נפתלי בנט ושר האוצר אביגדור ליברמן, בדבר העלאת דמי הקיום הבסיסיים למתנדבות ומתנדבי השירות הלאומי-אזרחי, היום (ראשון) אושרה במסגרת ועדת העבודה, הרווחה התוספת בפועל.
התוספת בדמי הקיום תכנס כבר מהתשלום הקרוב שיקבלו מתנדבות ומתנדבי שירות לאומי-אזרחי. נזכיר כי מדובר בהעלאה בפועל של 50% ללמעלה מ-18,000 מתנדבות ומתנדבי השירות הלאומי-אזרחי. עלות ההחלטה הינה כ-55 מיליון שקל, סכום שיוקצו מתקציב משרד רה"מ ומשרד האוצר.  כמו כן, במסגרת האישור ייכנס עדכון מיוחל נוסף בשכרם של מתנדבות ומתנדבים בודדים: תוספת של 540 שקלים נוספים לדמי הכיס, החזרי הוצאות בשווי 180 שקל בכל חודש ולאלה מבניהם המתנדבים שנתיים גם הוצאת כרטיס טיסה לביקור מולדת. 
ההעלאה בדמי הכיס התאפשרה לאחר עבודה מאומצת של ראש הממשלה נפתלי בנט יחד עם מנכ"ל רשות השירות הלאומי – אזרחי ראובן פינסקי ואנשיו, מול אגף תקציבים והחשב הכללי באוצר. עם העלאת גובה דמי הקיום המשולמים למתנדבות ומתנדבי השירות הלאומי-אזרחי ב-50%, דמי הקיום יעמדו על 810 שקלים בחודש, במקום 540 שקלים כיום. 
 
ראש הממשלה, נפתלי בנט: "מתנדבות ומתנדבי השירות הלאומי עושים עבודת קודש במשך שנים ארוכות, בכל רחבי הארץ, ונותנים את הלב והנשמה למען עם ישראל. אנחנו מעריכים ומוקירים אותם - במעשים, לא במילים. כמו שהעלינו את שכר חיילינו ששומרים על ביטחון ישראל, כך היה ראוי להעלות את שכר השירות הלאומי - ואת זה אנחנו עושים היום. זו בשורה גדולה ומשמחת. אני רוצה לומר למתנדבי ומתנדבות השירות הלאומי - אנחנו אוהבים אתכם".
שר האוצר אביגדור ליברמן: ״מדובר בהחלטה גורלית עבור 18 אלף מתנדבי ומתנדבות שירות לאומי-אזרחי המתנדבים לכל אורכה ורוחבה של מדינת ישראל יום יום וניצבים בחזית האזרחית וממתינים במשך תקופה ארוכה לשינוי המיוחל״.
מנכ"ל רשות השרות הלאומי-אזרחי, ראובן פינסקי, מסר: "זו בשורה גדולה ללמעלה מ-18,000 מתנדבות ומתנדבי שירות לאומי-אזרחי אשר מקבלים את המגיע להם, יחד עם הוקרת מנהיגי המדינה לפועלם. רשות השירות הלאומי-אזרחי מביעה תודה לראש הממשלה נפתלי בנט, לשר האוצר אביגדור ליברמן, ליו״ר וועדת עבודה, רווחה ובריאות ח״כ אפרת רייטן ולחברי הכנסת שתמכו וסייעו למהלך הראוי עבור המתנדבים והמתנדבות היקרים והיקרות, אשר מתייצבים יום יום לשירות ונמצאים בחזית האזרחית."
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    ליברמן
    חסן 02/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ליברמן לא יהודי שונא יהודים ושונא חרדים בפרט
    סגור
  • 9.
    ליברמן הרשע
    רויטל 02/2022/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עד מתי רשעים יעלוזו. אלוקים ישלם לך על שנאת היהודים.
    סגור
  • 8.
    לפני כמה רראיונות
    רון 02/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפני כמה רראיונות לא היה כסף לתת מה קרה מריחים בחירות חולרות
    סגור
  • 7.
    לומדי התורה מגנים לא פחות מ.. סיירת
    אני 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אני אישית מאמין ש.. לא נגיע למצב שחייבים לתהילים... באצבע אפשר למנוע נפילה. אבל להקים אחרי נפילה.. אוי אוי אוי לכן למען ההגינות לומדי התורה נחוצים להגנת הארץ לא פחות מאחלה שומר. אם ה לא שקד עיר. שוא שקד שומר!!!
    סגור
  • 6.
    איזה יופי
    מישהו נוסף 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    איזה יופי 55 מיליון שח למתנדבים שעכשיו יקבלו 800 שח ולא 500 עליה ענקית. יוכלו להתחיל לחפש דירה לקנייה. כמה עצוב. ניצול מחפיר של שנים וגאווה כאשר הוא נעשה מחפיר קצת פחות
    סגור
  • 5.
    ממשלת הזדון והרשע
    דודו 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    3 2
    בקרוב כל הגוש הסרטני יחד עם המוסלמים שאיתם וההומואים,והנכדה של הנאצי,והרפורמי והמחבלת,והבוכרי המוסלמי גוי ארור וכל החלאות יהיו חלק מהמכה ה 11 שהשם יביא עלהם,ועל כל המישפחות שלהם,לא ישאר זכר מהעלובים הללו כי הכל רמוז בקבלה, וההכרתה שלהם תהיה מאוד קרובה כמו שהגואל יתגלה בהסח דעת,כך תהיה ההכרתה שלהם אמן,
    סגור
  • 4.
    דוברמן
    איקס 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מתי כבר תעוף מהעולם. אתה מזכיר לי את צאוצסקו ויותר גרוע.
    סגור
  • 3.
    גועל נפש
    משה 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    3 1
    איכס איזי ממשלה מפגרת אני נגעל ממנה דווקא לליברמן נתנו תיק האוצר הם יודעים כמה הוא לא אנושי , תכלס מבחינתו כל שקל הוא נותן (וזה לא הכסף שלו זה כסף שאנחנו משלמים ) הוא רוצה לקבל תמורתו , הלוואי תוך חודש תיפול הממשלה הח** הזאת..
    סגור
  • 2.
    פ
    לוי 02/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה שר האוצר לא מתיחס לקצבת זיקנה עבדו 40 שנה מקבלים 2340 שח אתה אדם לא נורמלי מה אתה משחק אותה אנשים רוצים לחיות בכבוד ואתה מזלזל מקווה שבבחירות הבאות תעוף לכל הרוחות ולא תהיה בכנסת
    סגור
  • 1.
    למה עובדים סיעודיים ומטפלים לא מקבלים תוספת
    שלי חגג 02/2022/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ממשלה הזויה מטפלים סיעודיים מטפלים גם בהורים שלכם ..לא חושבים עלינו..לא מגיע לנו אלוהים יפיל אותם ככ מהר שתתחננו לעזרה
    סגור