כסף וצרכנות

סימיליאק גרמה למוות של תינוק? בדקו את המוצר שלכם

לאחר ההודעה של אבוט העולמית על הריקול של פורמולות המזון לתינוקות, בארה"ב דווח כי תינוק מת כתוצאה מצריכת הסימיליאק תחת מרשם בית מרחקת, מהמוצרים שהיו צריכים להיאסף. האם מדובר ב'פרשת רמדיה החדשה'?
כפיר אדר | 
פורמולה לתינוק (צילום ויקיפדיה, freepik)
האם אנחנו בדרך לאחד ממקרי הריקול הבהולים אי פעם? בארצות הברית פורסם היום (ראשון) כי תינוק מת כתוצאה מצריכת סימילאק במרשם, כאשר במקביל דווח על כך שמספר תינוקות אושפזו בשל כך.
ה-FDA ממליץ להימנע משימוש בתחליפים Similac, Alimentum או EleCare: אם שתי הספרות הראשונות של הקוד המופיע עליהן הן 22 עד 37, הקוד על המיכל מכיל K8, SH או Z2 ותאריך התפוגה הוא 1 באפריל 2022, או מאוחר יותר.
לאחר שאתמול פרסמנו ב-ice כי הריקול יהיה גם בישראל למוצרים תחת מרשם ולא אלו שעל המדף בשל חשש לסלמונה או חיידק אלים אחר, התבררה היקף הטרגדיה בארצות הברית, כאשר ייתכן כי ההורים לא הספיקו להחשף להודעה על הריקול לפני הצריכה.
 
‏פרופ' ‎חגי לוין, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור ב'רדיו 103FM' על פרשיית סימילאק: "אנחנו מכירים את התופעה הזו מאירועים שקרו בעבר. צריך לחקור לעומק בעזרת חקירה אפידמיולוגית כדי להבין מה היקף התופעה".
כתבת הצרכנות של חדשות 12 מעיין פרתי דיווחה: "עדיין לא יודעים הרבה, האם מדובר בפרשת רמדיה החדשה - סימילאק אומרת שמדובר רק במוצרים עם מרשם, אבל הגיעו אליי תלונות של הורים שלא קונים מוצרים עם מרשם שילדיהם לא הרגישו טוב". ‎
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה