כסף וצרכנות

בשורת ענק לעשרות אלפים: קצבת הילדים תגדל, הארנונה תפחת

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק לסיוע למשפחות ברוכות ילדים המציעה להגדיל את קצבת הילדים ולהפחית את הארנונה בהתאם לכמות הילדים. חה"כ אבוטבול: "מציע לחלשים שאין להם כסף לאזני המן, 'תאכלו' לשר האוצר את האוזן שלו"
מערכת ice |  4
ילדים (צילום freepik)
מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק סיוע למשפחות ברוכות ילדים (תיקוני חקיקה), התשפ"א-2021 של חבר הכנסת משה אבוטבול וקבוצת חברי הכנסת. 30 חברי כנסת תמכו ללא מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת הכנסת.
מוצע להגדיל את סכום קצבת הילדים, כך שהקצבה בעד הילד הראשון תהיה בסכום של 300 שקל, בעד הילד השני – 350 שקל, בעד הילד השלישי –  400 שקל, ובעד הילד הרביעי ואילך - 500 שקל. כמו כן מוצע להעניק הנחה בארנונה למשפחה עם ארבעה ילדים או יותר בשיעורים המפורטים בהצעת החוק.
בדברי ההסבר נכתב: "משפחות ברוכות ילדים רבות סובלות ממיעוט הכנסות וחלקן אף מצויות מתחת לקו העוני. מטרת הצעת חוק זו היא לסייע למשפחות אלה במספר דרכים: ראשית, מוצע כי משפחות ברוכות ילדים שלהן 4 ילדים או יותר יזכו להנחות בתשלומי הארנונה, בשיעורים שבין 40% ל-100% בהתאם למספר הילדים במשפחה. 
 
מוצע להגדיל את סכום קצבת הילדים לכל ילד, כך שהקצבה בעד הילד הראשון תעמוד על 300 שקלים, בעד הילד השני – 350 שקלים, בעד הילד השלישי – 400 שקלים, ובעד הילד הרביעי ואילך הקצבה תהיה בסכום קבוע של 500 שקלים. הסכומים האמורים יעודכנו בהתאם לכללים המנויים בהגדרת הסכום הבסיסי הקיימת כיום בחוק. בנוסף, מוצע להגדיל את מענק הלידה המשולם לאישה שהיא אם לארבעה ילדים לפחות, כך שמענק הלידה שתקבל יהיה 40% המשכר הממוצע (סעיף 2(2) המוצע), וכן מוצע להגדיל את גיל הילדים הזכאים לקצבת ילדים מגיל 18 לגיל 21. העלאות אלה יסייעו למשפחות ברוכת ילדים בכיסוי הוצאותיהן."
יוזם החוק, חה"כ משה אבוטבול אמר במליאה: ״מציע לחלשים שאין להם כסף לאזני המן, 'תאכלו' לשר האוצר את האוזן שלו, תתקשרו אליו ואל צוות לשכתו עד שישמעו אתכם. יחד נפיל את הממשלה הרעה הזו כמו במהפכה הצרפתית, אגב שם בזמנו בתקופה אחרת היה מחסור בלחם ובאו ושאלו את מלכת צרפת מרי אנטואנט מה יהיה? ומיוחס לה תשובתה המנותקת: 'לא נורא אם אין לחם שיאכלו עוגות'. וכאן בישראל צר האוצר האטום ישיב לנו בדרך דומה: 'אם אין אוזני המן שיאכלו חצץ' לכן 'תאכלו' להם את האוזניים תציפו אותו ואת חברי מפלגתו שיקשיבו, וישמעו את המצוקות בעם".
במהלך דבריו ח״כ אבוטבול הגיש ליו״ר הכנסת - אוזני המן שיעביר לשר האוצר אביגדור ליברמן "שיאכל אותם עם הקפה שהוא לוגם בנחת כשאנשים בוכים על מצבם ובפרט שהבוקר פורסם בעיתונות שגם מחירי אוזני המן עלו ביוקר המחיה ב-16% כך שקשה לאחל לכולם 'פורים שמח'". 
אבוטבול הוסיף "כך נראית ממשלה וקואליציה כשראש ממשלתה מוצא עוד זמן לשנ״צ והציע לראש הממשלה להרחיב את המנוחה שלו מעבר ללילה והצהריים בפעימות נוספות של  מנוחות ביניים כל כמה שעות".
בדבריו לחוק, חה״כ אבוטבול טען כי קיימת חשיבות העזרה לציבור הרחב שלדבריו, קורס תחת נטל יוקר המחיה וגזירות שר האוצר ודווקא בימים אלו עם תכניות כלכליות קשות ביותר לציבור זה הזמן לחזק אותם כלכלית עם הצעת החוק זו והוסיף: ״אני מציע למוחלשים להתקשר ולנסות ולשנות את רוע הגזירה. רק כך נוכל בשיתוף הציבור היקר לשנות את הגזרות באמצעות לחץ ציבורי לשר ועוזריו שישמעו מכלי ראשון את סבל העם״.
 
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    תממנו את הבדואים מטומטמים
    ממוקה מטומטם 03/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כבר היינו שם... מדינת ישראל שילמה עשרות אלפי שקלים למשפחות בדואיות מרובות ילדים... הם גונבים אדמות מחזיקים 4-5 נשים ומולידים 20-30 ילדים, תשלמו להם סכום עולה על כל ילד ותוציאו מכספנו לפחות 50,000 שח לכל בדואי מדינה של ממוקות... מטומטמים
    סגור
  • 3.
    זה לא יעבור... זו רק קריאה טרומית
    . 02/2022/23
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הצליחו להשיג רוב בגלל שכחול לבן מחרימה את ההצבעות. חבל לפתח ציפיות. זו רק קריאה טרומית הם יקברו את זה בוועדה וזה לעולם לא יקודם.
    סגור
  • 2.
    תפסיקו עם זה
    אזרח 02/2022/23
    הגב לתגובה זו
    2 0
    תפסיקו לממן משפחות ברוכות ילדים, 3 ילדים אפשר לגדל, מעבק לזה, חיים על אזרחים שמשלמים מיסים
    סגור
  • 1.
    תבטלו את הארנונה וישלמו לפי הכנסה. יחסכו מנגנויגביהי
    טמטום 02/2022/23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מי צריך לגבות ארנונה. תגבו לפי הכנסה.
    סגור