רכב

מהפכה בתחבורה: עמדות טעינה לרכבים חשמליים בתחנות הדלק

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק של חברי הכנסת מהליכוד על עמדות טעינה לרכבים חשמליים בתחנות הדלק. יוזם החוק, ח"כ יריב לוין עקץ את הקואליציה: "כך לא נראית מנהיגות. כך נראית פשיטת רגל"
מערכת ice | 
רכב חשמלי (צילום unsplash)
מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק עמדות טעינת רכבים חשמליים בתחנות דלק, התשפ"ב-2021 של חברי הכנסת יריב לוין וגילה גמליאל. 16 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תועבר לוועדת הכנסת.
מוצע לקבוע הסדר לעניין הצבת עמדות טעינה לרכבים חשמליים בתחנות דלק, ובתוך כך לקבוע את מספר העמדות שיוצבו, חובת דיווח למשרד האנרגיה על תקלות ותיקון של תקלות בעמדות טעינה כאמור, הסדר לעניין מענק מאוצר המדינה לטובת הקמת עמדות הטעינה בתחנות הדלק, ומועדים להקמתן.
בדברי ההסבר נכתב: "מדינות רבות בעולם פועלות על מנת לעודד מעבר לרכבים חשמליים בשל העובדה שרכבים אלה מצמצמים משמעותית את זיהום האוויר הנגרם בעת שימוש ברכבים ממונעים בדלק, וכן משום שעלות השימוש ברכבים אלה היא נמוכה משמעותית מעלות השימוש ברכבים הממונעים בדלק. בישראל מהפכת הרכב החשמלי נמצאת בעיצומה. מאז תחילת שנת 2020 עלו לכביש כעשרת אלפים רכבים חשמליים חדשים, והגידול בנתח השוק של הרכב החשמלי נמשך. 
 
אחת המגבלות המונעות מעבר מהיר יותר לרכבים חשמליים היא היעדרן של עמדות טעינה ציבוריות מספיקות, הן מבחינה מספרית והן מבחינת הפריסה הגיאוגרפית שלהן ברחבי המדינה. המקום הנוח והטבעי ביותר להצבת עמדות טעינה ציבוריות הוא תחנות הדלק. הצבת עמדות הטעינה בתחנות הדלק תרחיב באופן משמעותי את פריסת עמדות הטעינה ואת נגישותן לבעלי הרכבים החשמליים. מהלך כזה יענה לצורך הקיים כבר כיום בעמדות טעינה נוספת ויעודד מעבר מהיר יותר לרכבים חשמליים."
יוזם החוק, יריב לוין עקץ את הקואליציה על ניצחון האופוזיציה: "היום נקבעו בכנסת שתי עובדות ברורות - האופוזיציה היא זו ששולטת במליאה, ובישראל אין ממשלה. ראש הממשלה הכושל בתולדות המדינה לא מצליח זה השבוע השלישי לקרוא לסדר את שריו הבכירים. כך לא נראית מנהיגות. כך נראית פשיטת רגל. הממשלה הזו צריכה לעבור מן העולם. נמשיך לעשות הכל שכך יקרה, וכך אכן יקרה."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה