רכב

בשורה לבעלי הרכבים החשמליים: כך יראו החניות בבניין שלכם

הצעת החוק להסדרת ההתקנה של עמדות טעינה לרכב חשמלי בבתים משותפים עברה פה אחד בוועדת שרים לענייני חקיקה
מערכת ice | 
רכבים חשמליים אילוסטרציה (צילום pixbay pexels)
סגן רה"מ ושר המשפטים גדעון סער הביא היום (ראשון) לוועדת השרים לחקיקה את הצעת חוק להסדרת ההתקנה של עמדות טעינה לרכב חשמלי בבתים משותפים. מטרת החוק היא לקבוע איזון בין זכויות בעלי הדירות לבין הרצון להקל ולשחרר חסמים בהתקנת עמדות הטעינה, על רקע האינטרס הציבורי בהנגשה ובהרחבה של השימוש בכלי רכב מזהמים פחות. 
על פי ההסדר שהוצע, בחניה צמודה לדירה ניתן יהיה לחבר עמדת טעינה לחיבור חשמל דירתי או לחיבור חשמל ייעודי שמשמש לטעינת רכבים חשמליים, גם ללא הסכמת בעלי הדירות האחרים, בכפוף לעמידה בכללים שעניינם, בין היתר, שמירה על בטיחות וחזות הבית. 
כמו כן, בהסכמת רוב בעלי הדירות ניתן יהיה לחבר עמדת טעינה כאמור לחיבור הציבורי (המשמש את הרכוש המשותף), וזאת באמצעות מונה נפרד, כך שהתשלום עבור החשמל המשמש לטעינת רכבים יהיה נפרד מהתשלום עבור שאר צריכת החשמל מהחיבור הציבורי. 
 
עוד הוצע, כי בחניה שהיא חלק מהרכוש המשותף ניתן יהיה להתקין עמדת טעינה בהסכמת רוב מיוחד של שני שליש מבעלי הדירות, שייקבעו גם את הסדרי השימוש בעמדת הטעינה, תוך התחשבות בצרכיהם של כלל בעלי הדירות המשתמשים בחניות המשותפות. 
ההסדר המוצע יהווה ברירת מחדל שניתן להתנות עליה, כך שכל עוד בעלי הדירות לא קבעו הסדר אחר בתקנון המוסכם של הבית המשותף, יחולו עליהם הוראות התיקון המוצע.  הצעת החוק הוכנה במחלקת ייעוץ וחקיקה (אזרחי) במשרד המשפטים, בשיתוף גורמי הממשלה הרלוונטיים במשרד האוצר, רשות החשמל במשרד האנרגיה והרשות לרישום והסדר זכויות מקרקעין.
בהמשך היום, הצעת החוק להסדרת עמדות הטעינה לרכבים חשמליים עברה פה אחד בוועדת השרים לחקיקה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה