כסף וצרכנות

רמי לוי חושף: מחירי המוצרים יתייקרו בגלל המלחמה באוקראינה?

רמי לוי אמר בראיון לשרון גל בגלי ישראל: ״אנחנו לוקחים בחשבון שאולי יהיה מחסור בחיטה, כרגע אין בעיה כי יש מלאי לפחות לחודש. במקביל מנסים לחפש במקומות אחרים, במדינות שיש חיטה. אבל מה שיקרה ברגע שהביקוש יעלה על ההיצע - שהמחירים יעלו, זה לא סוד. מה שקשור לסטקור הפרטי - זה לא כזה מהר יתייקר״

מערכת ice |  5
המלחמה באוקראינה ועליית מחירי מוצרים

המלחמה באוקראינה כבר משפיעה בענק על מחיר הדלק בארץ ובעולם, אבל האם גם מוצרי המזון יתייקרו לאור החרם על רוסיה והמצב הרגיש באירופה? רמי לוי התראיין הבוקר (שני) לשרון גל והסביר בדיוק לאן פני הדברים.

רמי לוי טען בנוגע לשאלה 'איך המלחמה הזו קשורה אלינו?': "הכל קשור אלינו, אבל צריך להסתכל משני הכיוונים. אנחנו מייבאים מאוקראינה חיטה, תירס, חמניות ושמן חמניות, אז כרגע הביקוש מצד אחד גדול יותר ממה שהיה ובכלל הדבר יגרום לעליית מחירים בעולם של הפריטים האלה. הם בין היצרנים הכי גדולים של המוצרים האלה".
 



לוי אמר: "כרגע אין מחסור יש עדיין מלאי, צריך לראות כמה זמן זה יימשך, גם רוסיה יצואנית של הרבה מוצרים בעולם ושלא ימכרו לה בחזרה זה ישפיע, גם פה בארץ אנחנו נטיל סנקציות, אם כן, זה יהיה במחירים מאוד גבוהים. הכל תלוי בכמה זמן המשבר הזה יימשך".

"בסופו של דבר כשתהיה הפסקת אש והכל ייגמר אנחנו נראה את ההשפעה, עכשיו אנחנו מנסים למצוא תחליפים לאוקראינה, אם יש מחסור של חיטה, אז אנחנו מחפשים מקורות חדשים, אבל כרגע אין בעיה ויש מלאי לפחות לחודש. איפה מחפשים חלופות? תלוי במדינות שמגדלות את החיטה".
גל שאל: "יכולה להיות טלטלה?", לוי הגיב: "בדלק אין ברירה, אבל במוצרים הפרטיים זה לא יהיה כל כך מהר, דלק זה צ'יק צ'ק מטפס, אבל בסקטור הפרטי יש תחרות ויש מלאים ולכן לא מעלים כל כך מהר את המחירים".

תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    הטעיה
    יןסי 02/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כרגיל סיפורי פוגי ורמי
    סגור
  • 4.
    ועד עכשיו מה הייתה הסיבה לעליית המחיר . שקרן חמדן (ל"ת)
    גוגו מן 02/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    נו,
    הבורר 02/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נו ברצינות מה אתה מחדש, זה כול כך ברור לנו שאתם אורבים לצרכן כמו הצבועים שבוחרים לטרוף, כול דבר בשבילכם זה סיבה למסיבה לנקנק את האזרח.
    סגור
  • 2.
    רמי לוי שוב מנצל את המלחמה?
    יוסף המזמר 02/2022/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רמי לוי צריך כל פעם סיבה למסיבה. הוא צריך סיבה להצדיק מחירים ורווחים שרק עולים.
    סגור
  • 1.
    רמי לוי
    רוברט 02/2022/28
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הנוכל היה מיקר את הסחורה גם אם סתם היה יורד גשם !
    סגור