תקשורת ומדיה

אזרח ישראלי נפטר, זלנסקי הגיש בקשה להצטרף לאיחוד האירופי

גם בלארוס נערכת להצטרף לכוחות הרוסים במלחמה נגד אוקראינה, כאשר במקביל נשיא ברזיל בולסונרו מסרב לגנות את פוטין, פדרציית השחמט לא תקיים תחרות בשטח המדינות שנכנסו לאוקראינה. כל אירוע המלחמה דקה אחר דקה
מערכת ice |  3
זלנסקי, ביידן ופוטין (צילום pixabay, freepik, flickr/ Gage Skidmore ,pexels, ויקיפדיה)
המלחמה בין רוסיה לאוקראינה נכנסת ליומה החמישי ועד כה הבוקר (שני) נרשמו לא מעט אירועים משמעותיים, במרכזם סנקציות נוספות על רוסיה וגם מדינות ה-G7 נערכות למהלכים הבאים. ice מסכם לכם את האירועים.
21:39 יו"ר ועדת מיזמי תשתית לאומיים ושירותי דת יהודיים, ח"הכ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) : "לאחר דין ודברים עם שרת הפנים איילת שקד זהו הסיכום לגבי הגעת אזרחים אוקראינים בעלי דרכון אוקראיני בעת הזו. אזרחים ישראלים שמעוניינים לארח אצלם חברים או משפחה מאוקראינה צריכים להגיע עם צ'ק בנקאי או ערבות בנקאית תקפה ל-180 יום. הערבות לפקודת רשות האוכלוסין וההגירה להבטחת יציאתו של הנערב אחרי 30 יום. בנתב"ג יוחתם על טופס תנאים מובנה. סכום הערבות 10,000 ש"ח לכל נערב".
21:09 ראש העיר, תומר גלאם, התייחס לפני זמן קצר למותו של האזרח הישראלי בקרבות בקייב, אשר אמו מתגוררת בעיר אשקלון: ״הצטערתי לשמוע על מותו של האזרח הישראלי, רומן ברודסקי ז״ל, בקרבות בקייב. אמו של האזרח, תושבת אשקלון, ועם קבלת המידע ממשרד החוץ גובש צוות מטעם מינהל הרווחה בעירייה על מנת שיעמוד בקשר עם האם ויסייע בכל הנדרש בשעה קשה זו. בשמי ובשם תושבי אשקלון, אנו שולחים את תנחומינו הכנים למשפחה ומייחלים לימים שקטים ובטוחים יותר״, אמר ראש העיר. אמור, עם קבלת המידע ממשרד החוץ יצא צוות עובדים סוציאליים מטעם מינהל הרווחה בעירייה במטרה לאתר את האם שאושפזה במרכז הרפואי ברזילי. הצוות ימשיך לעמוד מקרוב אחר הצרכים של האם ויעמיד לרשותה את כל הסיוע הנדרש.
20:43 יו"ר ועדת מיזמי תשתית לאומיים ושירותי דת יהודיים, ח"הכ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) במכתב בהול לשרת הפנים איילת שקד:  "כידוע, היום הוא היום החמישי ללחימה באוקראינה, כאשר בצל הלחימה הקשה סובלים אזרחים אוקראינים רבים שמנסים להימלט ולהגיע למדינות שונות כפתרון זמני, כאשר בניהן בין היתר, נמנית מדינת ישראל. 
אולם, במסגרת פניות הציבור שהגיעו היום ללשכתי, נדהמתי לגלות כי במקום שמדינת ישראל תחבק את יוצאי אוקראינה ותהווה עבורם מקלט והגנה בימים קשים אלה, רשות האוכלוסין וההגירה ומנהל ביקורת הגבולות בפרט גירשו עשרות אזרחים אוקראינים שכל מטרתם הייתה להתארח זמנית אצל אזרחי מדינת ישראל בלבד. 
התנהלות זו לא רק פוגעת בזכויותיהם הבסיסיות של אזרחי אוקראינה, בדגש על שלמות גופם, אלא מהווה פגיעה באזרחי מדינת ישראל, אשר נפגעים מהתדמית השלילית שיוצרות הרשויות הנ"ל. מנתונים שהועברו לידיי אין המדובר במקרים בודדים, אלא עסקינן כבר בעשרות מקרים, והיד עוד נטויה (!)
על כן, לאור גל העלייה המתרחב בשל המלחמה באוקראינה, על משרד הפנים והרשויות לפעול באופן בהול לגיבוש הנחיות עדכניות לטיפול בכלל יוצאי אוקראינה המגיעים למדינת ישראל בימים אלה. הגיעה השעה שהרשויות ייתנו את הדעת ויטפלו במצב החירום שרק מתגבר מיום ליום ויגבשו הנחיות ברורות בצורה רוחבית ומן השטח".
19:50 פרסומים על אזרח ישראלי שנפטר. ראש הממשלה נפתלי בנט: "קיבלתי בצער את הבשורה הקשה על מותו של רומן ברודסקי, אזרח ישראלי, באוקראינה. בשם כל אזרחי ישראל, אני רוצה לשלוח תנחומים לאשתו, לילדיו ולמשפחתו של רומן ז״ל, בארץ ובאוקראינה. אנו ממשיכים לעשות הכל כדי לסייע לישראלים לשוב הביתה".
18:00 ולודימיר זלנסקי נשיא אוקראינה הגיש בקשה רשמית להצטרף לאיחוד האירופי.
17:52 הקרמלין הודיע כי נשיא רוסיה פנה לעמנואל מקרון נשיא צרפת ואמר לו כי הסכם בנושא אוקראינה יהיה אפשרי במידה וקייב תהיה נייטרלית ומפורזת, כמו כן על עניין הסיפוח של חצי האי קרים לרוסיה ובקשה כי הסיפוח יוכר רשמית.
17:42 ראש ממשלת פולין דיווח כי 100 אלף פליטים מאוקראינה נכנסים לפולין מדי יום.
16:20 רוסיה עצרה את המלח הישראלי יורי שבידצקי שהיה על אוניית מטען אוקראינית, משרד החוץ פועל לשחרורו.
16:16 ‏נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין נפגש עם שבעה בכירים ממשרד האוצר הרוסי והבנק המרכזי של רוסיה .
15:39 סגן רה״מ ושר המשפטים גדעון סער בהתייחסות למלחמה באוקראינה בפתח ישיבת סיעת תקווה חדשה, במרכז מורשת בגין: ״אירועי הימים האחרונים באוקרינה מלמדים פעם נוספת חשיבות ההסתכמות על כוחנו שלנו. ליבנו נתון לאזרחי אוקרינה בימים קשים אלה, להם ולמדינתם. מעייננו נתונים תמיד להיערכות מול הסכנות והאתגרים הרבים עמם נגזר עלינו להתמודד. מדינת ישראל כל ימי קיומה הייתה נתונה תחת איום מצד שכנים במרחב שעצם קיומה היה לצנינים בעיניהם. מצב זה השתנה רק באופן חלקי״.
15:33 יו"ר מפלגת העבודה, שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי בישיבת הסיעה: "כולנו צופות וצופים בדאגה במתרחש באוקראינה בימים אלה, בדיוק בשביל הרגעים האלה, שחבל שהגענו אליהם, מפלגת העבודה התעקשה על משרד התפוצות והשר נחמן שי מוביל עשיה מדהימה של מדינת ישראל למען היהודיות והיהודים באוקראינה. מדינת ישראל בהובלת משרד התפוצות בראשות השר שי הייתה הראשונה להשקיע מליונים בסיוע לכל מה שצריכות וצריכים היהודים באוקראינה. בעקבות היוזמה הזאת הולכים גם גופים אחרים כמו הסוכנות למשל, ואני מחזקת את השר שי וגאה בו על זה שמדינת ישראל עושה את הדבר שהיא כל כל צריכה לעשות - לקחת אחריות על גורל היהודיות והיהודים בשעת מצוקה גדולה זו".
15:28 ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו בפתח ישיבת סיעת הליכוד: "אלה ימים רגישים ומורכבים בזירה העולמית. בימים כאלה ראוי לנקוט במשנה זהירות. לצערי אנחנו שומעים בימים האחרונים יותר מדיי התבטאויות מיותרות  ויותר מדיי תחזיות כוזבות. אני קורא לממשלה לנהוג באחריות. לדבר פחות על מה שלא צריך לדבר בו ולעסוק הרבה יותר באיום הקיומי באמת לביטחוננו, וזה כמובן החזרה של איראן בזמן הקרוב להסכם הגרעין המסוכן. דווקא בעניין הזה לפיד ובנט לא אומרים כלום ולא עושים כלום. אתייחס לנושאים הללו בדיון 40 חתימות אחה״צ בכנסת".
15:14 מתקפת רקטות של הצבא הרוסי על העיר חרקוב שבאוקראינה גבתה את חייהם של אזרחים רבים, על פי העדויות. בעוד החרדה מפני מתקפות נוספות גובר, עשרות יהודים נוספים הגיעו בשעות האחרונות לבית הכנסת המרכזי בעיר כדי למצוא בו מחסה.
15:00 העיר חרקוב נכנסה לעוצר עד מחר בבוקר. שליחי חב"ד, הרב משה והרבנית מרים  מוסקוביץ, פעלו מאז שעות הבוקר להבא מיטות ומזרנים למרתף בית הכנסת לטובת הפליטים - ובמקביל הצליחו לאתר נהגים יהודיים שסייעו להם להגיע לקשישים יהודים כדי להעניק להם מנות מזון. 
לדברי הרבנית מרים מוסקוביץ: "המחסור בתרופות ובדלק מתחיל להיות מורגש כאן. אנחנו מנצלים כל דקה שאיננו בעוצר וכל ליטר דלק כדי להגיע לכל יהודי שניתן"
14:59 יו״ר ישראל ביתנו ושר האוצר, אביגדור ליברמן, בפתח ישיבת הסיעה: ״ראשית, אני מאוד מקווה שהסכסוך בין רוסיה לאוקראינה יעבור מהיום מהמישור הצבאי למישור הדיפלומטי. אנחנו כמדינת ישראל משתדלים להעניק סיוע הומניטרי מקסימלי לישראלים ולקהילות היהודיות שנמצאות באוקראינה. אני רוצה להדגיש, הסיוע שמעניקה מדינת ישראל לישראלים וליהודים אשר נמצאים באוקראינה - אין משהו דומה לזה בשום מקום אחר בעולם, אף מדינה לא מתקרבת במאמצים שאנחנו משקיעים כדי לסייע להם. אני באמת רוצה לציין לשבח את עבודת משרד החוץ ולשכת הקשר נתיב, משרד הקליטה, משרד התפוצות, הסוכנות, ג׳וינט, וגם רבני חב״ד שעושים שם עבודה מדהימה.
כולנו פרסנו שם רשת צפופה עם תיאום של המל״ל ומשרד רוה״מ ויש שיתוף פעולה הדוק עם כל הגורמים. ברור שלמרות כל שיתוף הפעולה והעבודה שלנו, עדיין  מדובר במלחמה שמתנהלת אלפי קילומטרים מכאן ויש הרבה דברים מסובכים ועדינים ולא על הכל אפשר לדבר. אך אני חוזר ואומר, אנחנו עושים כל מאמץ, לא חוסכים זמן או כסף ועובדים 24/7 בתיאום עם כל הגורמים. לגבי מצבנו הכלכלי, ברור שלמלחמה יהיו השלכות כלכליות לא רק על מדינת ישראל אלא על כל העולם. אנחנו רואים תנודות במחירי הנפט, תנודות בשווקים ובבורסות בעולם, רואים עליות במחירי הסחורות, עליות בחיטה, בפחם וכך הלאה.
אני שומע הרבה קריאות על מה צריך לעשות ואיפה להוריד. אני רוצה להגיד לאותם קוראי קריאות: לאט לאט, צריך להרגע ולחכות לכך שהמצב יתייצב, כי להתחיל בנקיטת צעדים עכשיו ולהוריד את הבלו זה כמו שמישהו יגיד באמצע רעידת אדמה כשכל הבית רועד - 'בואו נעשה טיח'. צריך לנשום עמוק ולראות שהדברים מתייצבים. לגבי המשק הישראלי, אנחנו בדקנו את כל המלאים בתחילת שבוע שעבר עם כל בכירי האוצר ואני יכול להגיד שאנחנו נמצאים במצב טוב ואין מקום לדאגה".
13:55 ‏משרד הפנים של אוקראינה: בהפגזות על העיר חרקוב נהרגו עשרות בני אדם.
13:41 שרת העליה והקליטה פנינה תמנו שטה: "מחדל ואפילו רשלנות שוועדת העליה וקליטה טרם הוקמה. זה חוסר אחריות בשלב כזה לגרום לכנסת להיות פסיבית ולא לסייע לממשלה וליהודי אוקראינה בעת הזאת. אין שום סיבה שהכנסת לא תהיה מעורבת." השרה תמנו שטה הודיעה: יש לנו כעת 12,000 מיטות לקלוט את העולים. יש התגייסות של ראשי רשויות מקומיות, התאחדות המלונות. גם משרד האוצר, בראשות שר האוצר, מגוייס, ובעיה תקציבית לא תהיה."
עוד אמרה השרה תמנו שטה: "כ-10,000 פניות לסוכנות היהודית- 70% מתחילת המתקפות, כשליש מעוניינים בעלייה. כ-475 בקשות לאשרות עליה, מתוכן אושרו 370, 30 סורב והשאר בטיפול. מרוסיה היו כ-200 פניות, רובן של צעירים"
13:38 שר התפוצות נחמן שי בוועדת החוקה: "החלטנו להקצות 10 מיליון ש"ח לצרכים הדחופים של הקהילה. לא חיכינו להקצבה מיוחדת. נגדיל את הסכומים בהמשך. הראינו שהממשלה מובילה ולא מחכה. כשהממשלה מתגייסת ופועלת במהירות סימן שזה רציני ביותר".
13:12 כ-6,000 רוסים נעצרו ע"י הרשויות בפדרציה לאחר שהפגינו נגד הפלישה לאוקראינה.
12:24 סין קראה "לכל הצדדים המעורבים" בפלישת רוסיה לאוקראינה "להישאר רגועים ולהימנע מהסלמה נוספת". דובר משרד החוץ הסיני גם חזר על דעתה של סין ש"יש להתייחס ברצינות לדאגות הביטחוניות הלגיטימיות של כל המדינות".
11:21 סקר של הגרדיאן וה-BBC: יותר מ-90% מהאוקראינים הביעו תמיכה בנשיא זלנסקי - עלייה של פי 3 מאשר בדצמבר אשתקד.  לפי הנתונים שנאספו מ-2,000 נשאלים מרחבי אוקראינה, רק 6% אמרו שהם לא תומכים בו ו-3% מתלבטים. עם זאת, התושבים בחצי האי קרים ובאזורים שבשליטת המורדים במזרח אוקראינה לא נכללו בסקר.  על הסיכוי שאוקראינה תוכל להדוף את המתקפה הרוסית, 70% אמרו שהם מאמינים שזה אפשרי.
 
10:44 ‏נשיא אוקראינה זלנסקי דורש לצרף את מדינתו לאיחוד האירופי באופן מיידי. באו"ם ממשיכים לבדוק את הצעדים נגד רוסיה, כאשר הנציבה העליונה לזכויות אדם של האו"ם מוסיפה: "מספר הפליטים מאוקראינה עומד על כ-422,000"
10:04 ‏תאגיד האלכוהול הגדול בפינלנד הכריז כי הוא יפסיק לשווק אלכוהול רוסי, לרבות וודקה תוצרת חוץ
09:27  הבנק המרכזי של רוסיה מנסה להתמודד עם קריסת הרובל והעלה בשעה האחרונה את הריבית לרמה מפלצתית של 20%; העלאת הריבית היא התגובה הראשונה של הכלכלה הרוסית לערעור הסדר העולמי
 
09:00 ההפגזות נמשכו כל הלילה והבוקר על חרקיב. הצבא האוקראיני נערך לחידוש הפלישה הרוסית היום פעם נוספת לחרקיב, לאחר הכישלון הרוסי אתמול. חרקיב גם הבוקר נראית כמו עיר רפאים
08:22 על פי ‏דיווח אוקראיני, רוסיה תקפה את נמל התעופה ז'יטומיר באוקראינה באמצעות טילים שנורו משטח בלארוס
07:49 אזעקות נשמעו הבוקר בקייב ובערים נוספות. במקביל לנכונות לכאורה של פוטין לנהל שיחות עם האוקראינים - הוא גם שולח כוחות עצומים לכיוון קייב. 24 השעות הקרובות קריטיות למדינה, כך דיווח דב גיל-הר, שליח כאן חדשות לקייב
07:05 ‏דרום קוריאה הודיעה כי גם היא תצטרף לעיצומים הכלכליים על רוסיה ולמהלך של נאט"ו להוצאתה ממערכת "סוויפט". בנוסף, תהדק את נהלי הייצוא ממדינתה לרוסיה.
 
06:40 ‏ממשלת אוסטרליה הודיעה: נטיל עיצומים על 13 בכירים בבלארוס, בהם שר ההגנה. בנוסף, נתרום 3 מליון דולר לקרן שהקימה נאט"ו למען סיוע הומניטרי וצבאי לאוקראינה
06:31 בלארוס נערכת להצטרף ללחימה באוקראינה לצד כוחות צבא רוסיה כבר היום, כך לפי גורם אמריקני
05:26 הבית הלבן: נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, יקיים אחר הצהריים שיחה עם בעלות הברית כדי לדון בהתפתחויות האחרונות בנוגע להתקפה של רוסיה על אוקראינה, וכדי לתאם 'תגובה מאוחדת'.
04:00  שער הרובל ממשיך להתרסק ונופל הגם בוקר ב-30% ביחס לדולר לשער של 0.012 דולר
 
2:27 ‏נשיא ברזיל סירב לגנות את הפלישה הרוסית לאוקראינה ולעת עתה נמנע מלהגיב, לעומתו ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, לנשיא אוקראינה זלנסקי: "נעשה הכול כדי להבטיח סיוע הגנתי מבריטניה ומבעלות הברית"
1:02 פדרציית השחמט העולמית, שבראשה עומד ארקדי דבורקוביץ' הרוסי, הודיעה כי היא לא תקיים תחרויות ואירועים ברוסיה ובבלארוס, דגלי שתי המדינות לא יונפו וההמנונים לא ינוגנו. כמו כן, בוטלו הסכמי ספונסרים עם חברות משתי המדינות וחברים בקהילת השחמט שיביעו תמיכה במלחמה צפויים להליכים משמעתיים.
00:42 על פי דיווח של עמיחי שטיין: מאות אלפי אוקראינים מנסים לעזוב את המדינה דרך הגבול עם פולין. המאמץ הצבאי הרוסי נתקל בהתנגדות גדולה ממה שציפה. אוקראינה קיבלה את ההצעה לפתוח בשיחות עם רוסיה, עוד דיווח: "כוחות רוסים השתלטו על ברדיאנסק עיר בדרום מזרח אוקראינה של 100,000 תושבים שיש לה בסיס ימי קטן. ההשתלטות על העיר מביאה לכך שמריופול, אחת הערים המרכזיות בדונייצק - ובעלת נמל מרכזי - למעשה מוקפת בשעה זו. במקביל, דווח כי לפחות 11 ספינות קרב רוסיות שעל כל אחת מהן גדוד (300-1000 איש) בדרכם לכבוש את אודסה - עיר נמל גדולה בים השחור.
 
00:12 על פי הודעת מזכיר המדינה האמריקאי: יפן, ארצות הברית ושותפי ה-G7 שלנו עומדים יחדיו בנחישות כדי לעצור את התוקפנות של רוסיה באוקראינה.  הסנקציות הפיננסיות המקיפות של יפן משקפות את שלנו ומדגימות את האחדות שלנו ואת הנחישות לסיים את מלחמת הבחירה של רוסיה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    רומן ברודסקי נרצח. לא "נפטר"
    הערה 03/2022/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נרצח בדם קר והביריון צמא הדם שרצח אותו גם עשה וידוא הריגה. תדייקו בבקשה
    סגור
  • 2.
    ומה אמר "המנהיג העולמי" נתניהו? (ל"ת)
    כלום בפיתה 02/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    חזק ואמץ זלנסקי ועמו
    יהודי ישראלי 02/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריך לתמוךבאוקריאנה צבאית וכלכלית מאד כדי להראות לרשעים הרוסים פעם אחת לתמיד שהם לא הכל יכול
    סגור