דיגיטל וטק

גוגל "מחרימה" את 'אל-ג'זירה הרוסית'

ענקיתי הרשת הודיעה בסוף השבוע כי החלה להגביל את ערוצי התקשורת שבשליטת ממשלת רוסיה מהופעה והפקת רווחים בשירותים השונים שלה
יאיר מור | 
יוטיוב (צילום unsplash ,pixabay)
אם אתם רגילים לראות בהמלצות ביוטיוב סרטונים עם סמליל (לוגו) ירוק בצורת האותיות RT – אל תיבהלו מכך שהם נעלמו פתאום. אתמול (שבת) הודיעה גוגל כי היא מטילה הגבלות על גופי תקשורת רוסיים, הכוללות חסימה מהכנסת כסף מפרסומות, חסימת רכישת פרסומות ותיעדוף נמוך יותר בתוצאות החיפוש וההמלצות ביוטיוב.
ההודעה הראשונה הגיעה מיוטיוב, אתר הווידאו הגדול בעולם, שהודיע כי סרטונים של ערוץ Russia Today, המוכר בראשי התיבות RT המופיעים על המסך בירוק ומכונה "אל-ג'זירה הרוסי", לא יוכלו להציג פרסומות ולהרוויח מהן כסף, ויתועדפו נמוך יותר, כך שיופיעו הרבה פחות בתוצאות החיפוש ובהמלצות המופיעות בזמן צפייה בסרטונים קשורים.
 
מאוחר יותר, הודיעה חברת האם של יוטיוב, אלפבית, כי הגבילה את RT וערוצי תקשורת רוסייים נוספים מהצגת ורכישת פרסומות בכלים האחרים שלה. המשמעות היא שאותם גופיי תקשורת לא יכולים להכניס כסף מהצגת מודעות באתרים ובאפליקציות שלהם, ולא יכולים לשלם לגוגל כדי להופיע בתוצאות חיפושים, בג'ימייל וכדומה.
לדברי גוגל מדובר ב"נסיבות בלי רגילות", והחברה הוסיפה כי היא "עוצרת את יכולתם של מספר ערוצים להרוויח כסף ביוטיוב". מייקל אסימן, דובר מטעם גוגל, אמר כי "אנו מנטרים באופן פעיל התפתחויות חדשות וננקוט צעדים נוספים אם יהיה בכך צורך", וצייןי כי באוקראינה נחסמו הערוצים לחלוטין בעקבות בקשת שר השינוי הדיגיטלי, מיכאיל פדורוב, שכתב בטוויטר כי פנה ליוטיוב בבקשה "לחסום את הפרופגנדה של ערוצים רוסים, כגון רוסיה 24, TASS וריה נובוסטי". עם זאת, באופן תמוה, סירבה גוגל לבקשת סוכנות הידיעות רויטרס לפרט אילו ערוצים מלבד RT כלולים ב"חרם".
לפי הערכות שפורסמו בתחילת 2019, בשנים 2017-2018 הכניסו ערוצי התקשורת שבשליטת הממשלה הרוסית בין 7 ל-32 מיליון דולר מהצגת פרסומות ביוטיוב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה