כסף וצרכנות

הרשתות גוזרות קופון? זה הנתח לחקלאים מקניית פירות וירקות

?הוועדה לבדיקת פערי התיווך לצרכן בנושא התוצרת החקלאית: פירות וירקות, הגישה לשרים את דוח הביניים
מערכת ice |  5
מממצאי הביניים של הוועדה שבחנה את פערי התיווך בשרשרת השיווק של הפירות והירקות עולה, כי כ-60% מהסכום שמשלם הצרכן על פירות וירקות מועבר לחקלאים וכ-40% לסיטונאים וקמעונאים.
הוועדה לבדיקת פערי התיווך לצרכן בנושא פירות וירקות, שבראשה עומד מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, ד"ר רון מלכא, וחברים בה מנכ"לית משרד החקלאות ופיתוח הכפר, עו"ד נעמה קאופמן-פס, הממונה על התחרות, עו"ד מיכל כהן וסגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר, איליה כץ, הגישה היום את ממצאי הביניים.
 
הממצאים בדו"ח מלמדים אודות התועלת הפוטנציאליות לצרכן הישראלי, בדמות ירידת מחירי הפירות והירקות, כתוצאה מהפחתת מכסים על יבוא פירות וירקות, כפי שנבחן על ידי הממשלה. באופן כללי, ככל שתרומתו של המקטע החקלאי למחיר הסופי לצרכן גבוהה יותר, כך התועלת הפוטנציאלית של הפחתת המכסים, שתוביל להגברת התחרות, צפויה להתגלגל באופן משמעותי יותר להשפעה על המחיר הסופי לצרכן.
ממצאי הביניים של הוועדה מעלים כי כ- 60% מהסכום שמשלם הצרכן על פירות וירקות מועבר לחקלאים וכ-40% לסיטונאים וקמעונאים. עוד עולה מההשוואה הבינלאומית שביצעה הוועדה ביחס לממצאים שצוינו, כי ישראל נמצאת "ברף הגבוה" מבחינת הנתח המיוחס למקטע החקלאי. 
 כמו כן, מההשוואה הבינלאומית שנערכה לחברות קמעונאיות ציבוריות במדינות זרות עולה, כי הרווחיות הגולמית והתפעולית של קמעונאים בארץ, דומה בסך הכל לרווחיות של המקבילות שלהן בעולם. לאחר בחינת הממצאים הביניים, יוגשו ההמלצות והמסקנות לשרים.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    דוח שקרי מוזמן מראש
    שמואל 03/2022/16
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לא לקחו נתונים מחקלאים. רק מרשתות השיווק
    סגור
  • 4.
    חמדנים
    אזרחי 03/2022/15
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מדינה של חמדנים ללא גבולות, ארץ אוכלת יושביה
    סגור
  • 3.
    הוזלה של הפירות והירקות
    דליה 03/2022/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רציתי לציין שכשהחקלאי מוכר ישירות לצרכן. לא ראינו שום הוזלה. החקלאים מוכרים את התוצרת במחירים מופקעים. ולא כפי שהרשתות משלמות. לא פעם אחת הגיעו חקלאים לישוב שלנו, ומכרו לנו במחירי שיא
    סגור
  • 2.
    שקרים מוכתבים על ידי ליברמן
    צרכן 03/2022/15
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ארגון פשע משכתבים את המציאות לצרכים של ליברמן. וועדה של אנשי ליברמן כותבים פשוט שקרים
    סגור
  • 1.
    שוב מרמים את החקלאים
    עודד 03/2022/15
    הגב לתגובה זו
    1 1
    בתוך ה 60 אחוז שהחקלאי "מרוויח" גלומים כל ההוצאות האדירות של גידול טיפול קטיף אריזה והובלה... זה לא קיים אצל המוכרים הם משלמים ארנונה (גם החקלאי) הם משלמים מיסי עיריה (החקלאי משלם למועצה האיזורית) ושכר עבודה (הוא משלם יותר מהם...) רק חשמל הם משלמים יותר מהדלק של הטרקטורים... בקיצור קישקוש.... במקום החקלאים מחר הייתי סוגר את הכבישים בארץ עד שליברמו וברביביבאי יכנעו
    סגור