כסף וצרכנות

נתוני האשראי נחשפים: האם חלה ירידה בעקבות הלוויית הענק?

שירותי הבנקאות האוטומטיים שמנהלים את תשלומי האשראי בישראל מדווחים הבוקר על המגמה שנרשמה בעסקאות האשראי בשעות הבוקר לעומת בוקר יום ראשון בשבוע שעבר, האם הלוויתו של הרב קנייבסקי ז"ל השפיעה על ההוצאות?
מערכת ice | 
דוחות אשראי (צילום pixabay, pexels)
חברת שב"א מפרסמת לפני שעה קלה נתונים על היקף עסקאות האשראי שבוצעו בשעות הבוקר בישראל ברקע אירוע ההלוויה ההמוני שנערך בבני ברק בשעה זו. הלוויתו של הרב חיים קנייבסקי שהחלה בשעה 12:00 בצהריים גררה היערכות נרחבה והנחיות לכלל הציבור שלא להגיע לאיזור המרכז היום, מה שהשאיר אנשים רבים בבתים לצד מערכת החינוך באיזור המרכז שעברה לפעול היום במתכונת למידה מרחוק.
לאור זאת, בשב"א מדווחים הבוקר על ירידה בהוצאות האשראי בין השעות 7:00 ל-12:00, לעומת יום ראשון שעבר. מנתוני חברת שב״א , מנהלת מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי אשראי, עולה כי חלה הבוקר ירידה מתונה של כ-4.46% בהוצאות שמבצע הישראלים באמצעות כרטיסי אשראי.
בין השעות 7:00 בבוקר ל-12:00 בצהריים נרשמו במערכת התשלומים הלאומית הוצאות בכרטיסי אשראי בסכום כולל של 445.2 מיליון ש״ח. מדובר על סכום שנמוך ב-20.7 מיליון ש״ח לעומת זה שנרשם ביום ראשון שעבר, ה-13 במרץ 2022, בין השעות 7:00 ל-12:00 ועמד על 465.9 מיליון ש״ח.  
 
משב״א נמסר כי ״במהלך תקופת משבר הקורונה, המשק הישראלי פיתח יכולות של רכישות באונליין במגוון רחב של תחומים ולכן ההשפעה של אירועים מסוג הלוויה של הרב קנייבסקי או אירועים בטחוניים כמעט ולא משפיעים על ההוצאות בכרטיסי אשראי כפי שאנו רואים במהלך שעות הבוקר״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה