כסף וצרכנות

סלקום מחלקת פיצויים ללקוחות – האם גם לכם מגיע?

החברה החלה לחלק ללקוחות פיצויים בגובה מיליוני שקלים בעקבות תביעה ייצוגית שהסתיימה אחרי שנים של דיונים. איך מבררים אם מגיע לכם כסף ומה היה ליועמ"ש היוצא להגיד על ההסדר?
יאיר מור |  1
סלקום (צילום פלאש 90/ מרים אלסטר)
אם הצטרפתם לסלקום, ספקית הסלולר הגדולה בישראל, בין אוקטובר 2009 לדצמבר 2018 – יש סיכוי שמגיע לכם ממנה פיצוי, וכדאי לכם למהר לדרוש אותו, מפני שלא כל הזכאים לפיצוי יקבלו אותו.
החברה החלה לשלוח למנוייה בימים האחרונים הודעה על כך שהם זכאים לפיצוי במסגרת מה שהיא קוראת לו בפשטות "פסק הדין בת"צ 36499-10-16", כלומר פשרה שאליה הגיעה בתביעה ייצוגית שהוגשה נגדה בשלהי שנת 2016. שלושת התובעים התלוננו על כך שבמשך שנים החברה גבתה ממצטרפים לשירותיה תשלום בגובה 19.90 שקל כדמי הרשמה לשירות "מסלול חו"ל" (השם המדויק השתנה לאורך השנים), שמאפשר ליהנות מהמכשיר בטיסות לחו"ל בתעריפים מוזלים יחסית למחירים הרגילים של שימוש בטלפון סלולרי ישראלי במדינות אחרות. זאת, לטענת התובעים, בזמן שלעתים קרובות המנויים החדשים לא היו מודעים לשירות, או שלא היו מודעים לכך שההצטרפות אליו עולה כסף, או שלא השתמשו בו מעולם ולכן שילמו סתם.
 
הצדדים קיימו הליך גישור בפני השופט בדימוס צבי זילברטל, והגיעו לפשרה במסגרתה תשלם סלקום לתובעים 50,000 שקל כל אחד ועוד יותר ממיליון וחצי שקל לעורכי הדין שייצגו אותם, אדם לוין ויונתן רפפורט (סה"כ 1.7 מיליון שקל), ותפצה את 1.2 מיליון הלקוחות שהצטרפו לשירותיה בתקופה המדוברת – מאוקטובר 2009, שבע שנים לפני הגשת התביעה, ועד דצמבר 2018, אז הפסיקה החברה לגבות דמי הצטרפות לשירות מכל לקוח חדש. הפיצוי ישולם בדמות זיכוי בגובה 60 שקל לרכישה ב-15 סניפי דינמיקה סלולר, רשת חנויות המכשירים והאביזרים שבבעלות סלקום, עם תוקף של שישה חודשים.
עם זאת, לא כל 1.2 מיליון הלקוחות הזכאים להטבה יזכו לקבל אותה: במסגרת הפשרה, הסכימו הצדדים שסכום הפיצויים הכולל יעמוד על 8.5 מיליון שקל – כלומר, סכום שמספיק ל-141,666 זיכויים של 60 שקל בלבד. הם יחולקו במתכונת של "כל הקודם זוכה", כך שהלקוחות הראשונים שייכנסו להוריד שוברים יקבלו אותם עד שסך השוברים שחולקו יגיע ל-8.5 מיליון שקלים, והבאים בתור לא יקבלו כלום.
בעיקר בגלל השיטה הזו, שתשאיר רבים מהנפגעים ללא כל פיצוי, היועמ"ש התנגד להסכם הפשרה – אך לפני חודש וחצי פסקה שופטת בית המשפט המחוזי מרכז בלוד, הדס עובדיה, כי מדובר בהסדר הוגן ואישרה אותו סופית.
כדי לבדוק אם אתם זכאים להטבה ולקבל את הקישור להרשמה לקבלת השובר, היכנסו לעמוד הזה באתר סלקום.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עבודה בעיניים
    ארנון 05/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי שירצה לנצל את הזיכוי בדינמיקה יגלה שכל הפרטים שלהם יקרים יותר מ-60 ש"ח כך שעליו יהיה להוסיף כסף. העיקר שעורכי הדין קיבלו את שלהם
    סגור