כסף וצרכנות

המועצה לצרכנות חושפת: אלה השיטות להטעות צרכנים

לקראת מבצעי חג הפסח, המועצה לצרכנות ערכה בדיקה מיוחדת בלמעלה מ20 חנויות, וחשפה שיטות שונות להטעיית לקוחות בפרסום
מערכת ice |  8
צרכנים מעדיפים חברות שלא מפחדות לקחת עמדה (צילום iStock)

המועצה לצרכנות פרסמה את תוצאות הביקורת של היחידה למניעה הטעיות בפרסום וחשפה שיטות שונות בהן משתמשות החברות כדי להטעות לקוחות. הבדיקות התמקדו בפרסומים במדיות השונות, בתחומים וענפי משק מובילים בהם קיימת צריכה מוגברת של הצרכנים לרגל החג: כלים ומוצרים לבית, ביגוד, מתנות, מזון ותיירות. הבדיקה נעשתה באמצעות בקרה סמויה באיזור התעשייה בראשון לציון ובקניון הזהב ובמסגרת נדגמו למעלה מ20 פרסומים הנוגעים לפסח.

על פי המועצה לצרכנות מתוך 23 הפרסומים שנדגמו, ברוב המקרים (56%) נמצאו טעויות. כאשר עיקר השיטות להתל בצרכנים היו: "מוצרים במחירי מבצע מיוחדים לחג בהם לא צוין המחיר המקורי של המוצר לפני ההנחה ",  "שילוט מטעה בחנויות או  היעדר שילוט בנוגע למבצעים",  ו"פרסום של מחיר מבצע כשבפועל לא ניתן למצוא מוצרים במחיר המובטח". כמו כן מזהירים במועצה משימוש לא הוגן באותיות הקטנות, בפרסומים שבם משתמש המפרסם במילה "כל", "כאשר בתחתית מופיעים סייגים באותיות קטנות המצמצמים את תחולת המבצע ונוגדים את ההבטחה בפרסום".
 


למרות הממצאים המכעיסים, ביקשו להדגיש במועצה לצרכנות כי " חל שינוי באופן השיווק והפרסום של עוסקים אליהם פנתה המועצה בעבר, בכך התייתר הצורך בהמשך הליכים משפטיים כנגדם".

עו"ד ניסים מזרחי מנהל היחידה להטעיות, התייחס גם הוא לממצאים והביע תקווה לפיתוח תרבות פרסום הוגנת גם ללא חקיקה ואמר שהמועצה תמשיך לפעול בנושא: " במטרה לחזק האסדרה האזרחית הוולונטרית בתחום ההגינות השיווקית לצרכן, שיקוף מלוא המידע המהותי הנדרש לו ומניעת הטעיות בפרסום, כל זאת בשיתוף פעולה מלא עם העוסקים המפרסמים וללא צורך באסדרה בחקיקה" .

תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    נטפלים לדברים קטנים ושוכחים את הגדולים
    קונה 04/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שכחתם את הקטנת האריזות/משקל והעלאת המחיר של האריזה/משקל הקטנה/הנמוך יותר. שנים עושים לנו את זה ואף אחד לא מצייץ. זה אחד הפרמטרים העיקריים להעלאות המחירים.
    סגור
  • 7.
    6 לצפון ושופרסל
    רמי 04/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כביש 6 לצפון,ראו קבוצת פייסבוק עוקץ ברשות החוק שופרסל,מצמידים שלטי הנחה למוצר זה חד ממיבחר שניראים אותו דבר.תמיד בקופה מיתגלה העוקץ.
    סגור
  • 6.
    הטעיית לקוחות במזיד
    מוטי 04/2022/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא יעלה על הדעת שלא יהיה מחיר של מוצר לפחות על המדף של המוצר . לא ניתן להשוואה בין המוצרים וכמובן בין הרשתות . אחד הרשתות שלא רושמת מחירים כיאות בטירת הכרמל - פרש מרקט. ממליץ שתעשו סיור גם בעיר הזאת !!!
    סגור
  • 5.
    תבדקו את מחירי הביצים שאתם קונים,
    יוני 04/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    והתמורה שאינה עומדת ביחס למחיר. בתבניות ביצים L מוכנסות ביצים שלפי משקלן אמורות להימכר כביצים בגודל M
    סגור
  • 4.
    נדמה להם שכולם מטומטמים
    עמוס 04/2022/16
    הגב לתגובה זו
    2 0
    צריך לתבוע אותם אין דרך אחרת נגד חוכמולגים
    סגור
  • 3.
    כולם שקרנים!!
    ג.ש 04/2022/16
    הגב לתגובה זו
    3 0
    כל מי שקצת מבין יודע שכולם שקרנים וגנבים זה מתחיל בכנסת דרך הבנקים שהם הגנבים הכי גדולים במדינה עם רישיון עובר לסופרים למיניהם ולכל רשתות של חנויות בגדים כוווווולם גנבים!!!
    סגור
  • 2.
    אבל נקיטת צעדים לא תהיה מולם
    שיןשין 04/2022/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    במדינה אימפוטנטית שחיה רק על בדיקות ללא שום אמצעי אמיתי לעשות משהו מול המפרים נשאר להם רק לפרסם שבדקו וגם לא מי הפיל ברשת
    סגור
  • 1.
    משתלם לגנוב
    ישרבלוף 04/2022/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל עוד ולא יוטלו קנסות משמעותיים ישתלם להונות את הציבור
    סגור