כסף וצרכנות

אמזון לא עומדת בעומס: זו ההצהרה של מנכ"ל החברה

אמזון הודיעה בשבוע שעבר על הוספת היטלי דלק לזכייני החברה, מכה של 5% לצדדים השלישיים בשרשרת המסחר של הענקית. כעת, נראה שזה לא הצעד היחיד שהחברה מתכננת, "אי אפשר להמשיך לספוג את כל העלויות"
מערכת ice | 
ג'ף בזוס (צילום freepik ,flickr/ Public.Resource.Org)
מנכ"ל אמזון, אנדי ג'סי, הודיע לאחרונה על הוספת היטלי דלק, וכעת מצהיר כי החברה צריכה להוסיף תוספת דלק ואינפלציה כדי להתמודד עם העלויות העולות הקשורות לאינפלציה, למגיפת הקורונה ולמלחמה באוקראינה.
"בשלב מסוים, אתה לא יכול להמשיך לספוג את כל העלויות האלה ולנהל עסק שהוא כלכלי", אמר ג'סי ל-CNBC אנדרו רוס סורקין בראיון "Squawk Box" ביום חמישי האחרון.
"אמזון ניסתה לשאת בכל העלויות הללו בכל מקום אפשרי", אמר ג'סי, "אך הדבר הפך לבלתי נסבל יותר ויותר ככל שהמגיפה נמשכה ולאחר שרוסיה פלשה לאוקראינה מוקדם יותר השנה". נזכיר כי ביום רביעי, אמזון הטילה עמלה של 5% על מוכרי צד שלישי בארה"ב שמשתמשים בשירותי המשלוח והאחסון שלה.
ההיטל ייכנס לתוקף בעוד כשבועיים למוכרים שמשתמשים בתוכנית Fulfillment by Amazon של אמזון. סוחרים משלמים כדי לאחסן את המלאי שלהם במחסני אמזון ולעשות שימוש בשרשרת האספקה ובפעולות המשלוח של החברה.
"אנחנו מאוד מודעים לכך שגם למוכרים יש עלויות", אמר ג'סי. "נמשיך לבחון כיצד העלויות מתפתחות ונבדוק מחדש". חלק מהמוכרים הביעו תסכול מהעמלה, וציינו שהם כבר ספגו עליית עלות נוספת של ה-FBA שנכנסה לתוקף בינואר.
ההוצאות של אמזון קפצו מאז תחילת המגיפה כשהחברה ניסתה לגייס ולשמר מספיק עובדים כדי לעמוד בקצב הביקוש במחסניה. בהתמודדות עם מחסור בכוח אדם במתקנים מסוימים, החברה נאלצה לעתים קרובות לשלוח חבילות למרחקים ארוכים ויקרים יותר למיקומים עם מספיק אנשים זמינים כדי לקבל אותם.
 
ג'סי, שירש את מייסד אמזון ג'ף בזוס ביולי, הצביע גם על המלחמה באוקראינה, שהעלתה את מחירי הנפט והמתכות, ועל ההתפרצות האחרונה של קוביד-19 בסין, ששיבשה את שרשראות האספקה הטכנולוגיות.
"אני חושב שחלק מהבעיות שמתרחשות עכשיו בסין, שם, אתה יודע, מכיוון שיש וריאנטים והם מאוד שמרניים ונעילת ייצור יוצרים כמה בעיות בהשגת מוצרים מהר ככל שאנו צריכים", אמר ג'סי. "עדיין יקר יותר ויותר זמן להכניס מוצרים לארץ. כך שעדיין יש אתגרי שרשרת האספקה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה