השוק

25 שנה באמזון אבל זה לא מספיק: כמה שווה אנדי ג'סי המנכ"ל החדש?

ענקית האינטרנט אמזון מינתה השבוע בצעד דרמטי ומפתיע את אנדי ג'סי לתפקיד המנכ''ל החדש של החברה: ג'סי מחזיק בכמות הגדולה ביותר במניות של החברה אך זה לא הספיק לו כדי להצטרף לרשימת המיליארדרים
ארנולד נטייב |  1
אנדי ג'סי, ג'ף בזוס (צילום יוטיוב/FRONTLINE PBS, Summit)
ענקית האינטרנט אמזון מינתה השבוע בצעד דרמטי ומפתיע את אנדי ג'סי לתפקיד המנכ''ל החדש של החברה: ג'סי מחזיק בכמות הגדולה ביותר במניות של החברה, מלבד ג'ף בזוס, אך למרות זאת הוא עדיין לא מיליארדר. 
למנכ"ל הנכנס יש כיום 81,500 מניות בחברה, בשווי של כ-275 מיליון דולר. יש לו עוד כ-162 מיליון דולר במזומנים והשקעות עתידיות ממכירת מניות לאורך השנים, מה שמקנה לו שווי נקי של כמעט 440 מיליון דולר.
הוא גויס לאמזון בשנת 1997 ומאז היה אמון על שירותי הענן של החברה ה-AWS והוא למעשה זה שהפך אותה לשחקן מרכזי בתחום שבו משחקות השחקניות הגדולות ביותר בעולם כמו גוגל, מיקרוסופט ועד שחקניות משנה לא קטנות כלל ועיקר.
מנכ''ל אמזון היוצא, ג'ף בזוס מחזיק ביותר מ -53 מיליון מניות בשווי של כמעט 170 מיליארד דולר, דבר שמעניק לו מעמד נחשק בצמרת עשירי העולם.  בזוס התמקד בשנת 2020 במכירת מספר שהיו ברשותו בחברה, תמורת סכום נאה ל כ-4 מיליארד דולר.
מלבד בזוס, אף אחד בחברה לא הצליח לחצות את הכביש אל רשימת המיליארדרים. אחת הדוגמאות הטובות לכך הוא ג'ף וילק שכיהן בתור ראש הקמעונאות של החברה המצליחה, במשך כשני עשורים ונחשב לאחד האנשים החזקים בחברה מוערך בכ-400 מיליון דולר עם 4 מיליון מניות שברשותו. וילק הודיע בשנת 2020 כי יעזוב את החברה בתחילת שנת 2021 ולכן תפקיד המנכ''ל עבר אל הבא בתור.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מסכן לא גומר את החודש (ל"ת)
    גל 02/2021/07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור