השוק

בזוס נגד מאסק: זה מהלך הענק הבא של אמזון

אמזון הכריזה על השקעה של מיליארדי דולרים כדי להתחרות בחברה של אילון מאסק, תוך שהיא מוכיחה עד כמה גדולה האיבה בין מייסדי שתי החברות
יאיר מור |  2
אילון מאסק, ג'ף בזוס (צילום ויקיפדיה, freepik, פייסבוק/ג'ף בזוס)
אמזון הודיעה הערב (שלישי) על מה שהיא קוראת לו "הרכש המסחרי הגדול ביותר לשיגור לוויינים אי פעם". לדברי החברה, היא חתמה על חוזים עם לא פחות משלוש חברות שונות, במסגרתם תשגר במשך חמש השנים הקרובות אלפי לוויינים על גבי לפחות ארבעה טילים שונים של שלוש חברות שונות ב-83 שיגורים.
החוזים הללו הם צעד נוסף בדרך להשקת Project Kuiper – שירות האינטרנט הלווייני של אמזון, שאמור להיות המתחרה העיקרי ל-Starlink מבית SpaceX, חברת החלל של אילון מאסק. וכאילו כדי להדגיש את העובדה שמדובר במתחרה ישיר לשירות של מאסק, ציינה החברה את שמות שלוש החברות שישגרו את הלוויינים שלה – ואף אחת מהשלוש אינה SpaceX. מעבר לכך, כל החוזים תלויים בטילים שפיתוחם עדיין לא הסתיים בשל עיכובים שונים, כך שאמזון למעשה מודה שהיא מוכנה אפילו לספוג דחייה בהשקת השירות שלה רק כדי לא לפרנס את החברה של מאסק.
 
השיגורים שהוזמנו כוללים 38 שיגורים עם חברת United Launch Alliance האמריקאית, על גבי טילי Atlas V הקיימים שלה, שמשמשים כיום את נאס"א, ו-Vulcan העתידי; 18 שיגורים עם חברת השיגורים האירופית Arianespace, שעדיין לא הצליחה לשגר ולו טיל אחד בשל; ולפחות 12 שיגורים (עם אפשרות לעוד 15) על גבי טיל New Glenn של Blue Origin, חברת החלל של מייסד אמזון ג'ף בזוס, שאמנם כבר שיגרה טילים לחלל, אך לא את הטיל שעליו מדבר החוזה.
החברה לא מסרה מה מחירי החוזים, אך ציינה כי משקיעה מיליארדי דולרים בשיגורים הללו. בסופם, עד סוף העשור הנוכחי, היא מתכננת מערך עצום של 3,236 לוויינים במסלול נמוך סביב כדור הארץ, שיספקו אינטרנט מהיר למנויים בכל רחבי העולם באמצעות צלחות לוויין זעירות בקוטר של 30 ס"מ בלבד שמסוגלות להגיע למהירות של 400 מגה-ביט לשנייה.
דייב לימפ, סגן נשיא בכיר למכשירים ושירותים באמזון, הבטיח "אינטרנט רחב-פס מהיר ובר השגה לעשרות מיליוני לקוחות בקהילות ברחבי העולם שאינן מקבלות כיום שירותים".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כל מה שכתוב כאן לא נכון. ממש כל פרט (ל"ת)
    אמנון 04/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 1.
    ג'ף אתה לוזר
    אלון 04/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה כמו שמאסק יכריז שהוא סגר חוזים עם חברה שתשלח עד בית הלקוח מוצרים שרכש באינטרנט... בעוד 20 שנה. ג'ף, העיקר שאתה אסטרונאוט...
    סגור