כסף וצרכנות

משה ליאון לא מחכה לאילון מאסק: ירושלים במהפכת רכבים חשמליים

עמדות טעינה ב-17 מרחבים ברחבי העיר, ו-100 עמדות טעינה בכלל שעונות העיר. מיזם א' של עיריית ירושלים יצא לדרך במהפכת הרכבים החשמליים. עמדת טעינה מהירה סמוך לבית משפט העליון והנחה לתושבי ירושלים | כל הפרטים
מערכת ice | 
משה ליאון ואילון מאסק (צילום יוסי זמיר, ויקיפדיה, pexels)
בעוד שבטסלה מתמהמהים עם עמדת הטעינה בירושלים, ומתכננים לחנוך את העמדות רק ברבעון השלישי שלי 2022, משה ליאון, ראש העיר ירושלים, לא מחכה וחנך אתמול (ראשון) יחד עם מנכ"ל משרד האנרגיה ליאור שילת את מערך הטעינה החשמלית לרכבים אשר נפרש לאחרונה ברחבי העיר.
בטקס, שהתקיים בעמדות הטעינה המהירה במתחם הארנה בעיר, השתתפו גם מנכ"ל העירייה איציק לארי, מנכ"ל חברת עדן, עידו הרשקוביץ, מנכ"ל חברת סונול EVI רז שגיא ועוד.
 
מה כולל המערך? במסגרת שלב א' של המיזם, נפרשו כ-100 עמדות טעינה בכלל שכונות העיר. המיזם מנוהל עבור עיריית ירושלים על ידי חברת עדן, החברה הכלכלית לפיתוח ירושלים ובאמצעות חברת סונול  EVI, אשר זכתה במכרז להקמת המערך. מימון המיזם, נעשה בשיתוף משרד האנרגיה.
לאחר סיום השלב הראשון של המיזם, תורחב פריסת עמדות הטעינה החשמליות במרחב הציבורי בירושלים בעוד מאות שקעים בפריסה רחבה בכל שכונות העיר, זאת בהתאם לעלייה הצפויה בשימוש ברכב החשמלי ובביקוש לעמדות טעינה בשכונות המגורים ובמוקדי התעסוקה.
עד כה הוקמו עמדות טעינה ב-17 מרחבים ברחבי העיר, אשר הוצבו בשטחים פתוחים המשמשים לחניה ברחבי העיר ובחניונים העירוניים -  בחניון ספרא ובחניון מנורה. בסך הכללי, הותקנו כ-100 שקעים לטעינת רכבים חשמליים. במקביל מבוצעות בעיר עבודות על ידי חברת החשמל לחיבור כל העמדות לרשת החשמל. במהלך החודשים האחרונים, הופעלו כ-70 שקעים וכ-30 שקעים נוספים ממתינים לחיבור לרשת החשמל.

צילום: ארנון בוסאני
עמדות הטעינה הרגילות שנפרשו ברחבי העיר הינן בהספק 2*22kw. בנוסף הוקמה עמדת טעינה מהירה סמוך לבית המשפט העליון (50kw) ועמדה אולטרה מהירה (150kw) בסמוך לארנה. מחיר השימוש בעמדות, עומד על 1.19 שקל לקוט"ש בעמדת הטעינה הרגילה ו-2 שקל לקוט"ש לעמדת טעינה מהירה. לתושבי ירושלים תינתן הנחה בשיעור של כ 15% מתעריפי הטעינה בכפוף לבעלי כרטיס "ירושלמי". באפליקציית סונול EVI יכולים הלקוחות להתעדכן במיקומי עמדות הטעינה ובזמינות העמדות ברחבי העיר ובכל הארץ. 
מטרת המיזם היא לבסס תשתית ציבורית עירונית לטעינת רכבים חשמליים בראיה צופה פני עתיד, זאת בנוסף לשקעי הטעינה הפרטיים הנמצאים בבעלות פרטית בבתי התושבים. מהעירייה נמסר, כי התקנת העמדות העירוניות וזמינותן תעודד ותתמרץ שימוש ורכש רכבים חשמליים בקרב תושבי העיר. כך, קיומה של תשתית טעינה ציבורית, החוסכת עלויות התקנה פרטיות, תהווה שיקול בעת רכישת רכב חדש. בנוסף, יצירת הביקושים מצד התושבים לזירות ולשקעי טעינה נוספים, יקדמו התקנת זירות נוספות על ידי העירייה. פעולות אלו, לצד פעולות ומיזמים עירוניים נוספים, יקטינו את זיהום האוויר בעיר ירושלים.
ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "העיר ירושלים נמצאת במהלך מהפכה ירוקה. במסגרת זו אנו מעניקים תשומת לב רבה גם לקידום תשתיות ירוקות ולהתייעלות אנרגטית, בעיקר באנרגיה ירוקה.  תחבורה ירוקה היא העתיד, ואנחנו נוביל אותה במרץ ובנחישות. העירייה תמשיך בקידום מיזמים ירוקים בכל תחום במטרה להפחית את זיהום האוויר, לשמור על הטבע, ועל בריאותם של תושבי העיר והמבקרים בה".
ליאור שילת, מנכ"ל משרד האנרגיה: "המשרד שם לעצמו מטרה, להוביל את משק האנרגיה להיות משק נקי יותר ומעודד מעבר לשימוש באנרגיה נקייה במקום בדלקים מזהמים. גם במהלך שנת 2022, ישקיע המשרד כ- 25 מיליון שקל, שיצטרפו ל-30 מיליוני השקלים שהושקעו כבר במטרה לעודד הקמת עוד עמדות טעינה ציבוריות לכלי רכב חשמליים ברחבי הארץ, במרחב הציבורי וברשויות המקומיות ויותקנו בחניונים ושטחים ציבוריים, בקניונים ובכבישים מהירים. אנו שמחים על השותפות עם עיריית ירושלים, שמובילה מהלך חשוב של קידום שימוש באנרגיות נקיות להנעת כלי רכב".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה