כסף וצרכנות

הפתרון לעליית המחירים? זו חברת החקלאות הישראלית שנמצאת בצמיחה

על רקע המלחמה באירופה, העלייה במחירי המזון, והשאיפה של חקלאים למקסם רווחים, חברת אדמה המספקת פתרונות לחקלאיים צומחת: "התחלנו את השנה עם ביצועים חזקים ביותר הודות להעלאת מחירים"
מערכת ice | 
צמיחה כלכלית (צילום freepik)

חברת אדמה, המספקת פתרונות לחקלאים להתמודדות עם עשבים, מזיקים ונגעים, פרסמה את הדוחות הכספיים לרבעון הראשון של 2022, והודיעה על צמיחה במכירות. על פי הדו"ח, המכירות צמחו בכ-28% לשיא רבעוני של כל הזמנים והסתכמו בכ-1,420 מיליון דולר, הודות לעליית מחירים של כ-18% וצמיחה כמותית של כ-14%.

לצד אלה מצביעים בחברה על צמצמום בהוצאות התפעוליות, כאשר חל שיפור בשיעור ההוצאות התפעוליות מסך ההכנסות, שעמד על כ-19.8% לעומת כ-20.1% ברבעון הראשון בשנת 2021.
 


בין המוצרים שהביקושים אליהם עלה, מונים בחברה: השקה בקנדה של קוטל הפטריות  SORADUOTM, , השקה במדינות נוספות באירופה של FX TIMELINE®- תערובת בעלת מנגנון פעולה להתמודדות עם מגוון רחב של עשבים בדגנים, השקה בקנדה של ZIVATATM, קוטל חרקים המבוססת על חומרים ברי קיימא מן הצומח ועוד.

בחברה מסבירים את המספרים בעלייה שחלה במחירי הסחורות הגלובליים, על רקע המלחמה באירופה לדבריהם, ברבעון הראשון של השנה, מחירים אלו עלו באופן חד, עקב חששות לגבי היצע, בעיקר כתוצאה מהמשבר האוקראיני-רוסי, וכן בשל מהיובש המתמשך בחלקים מדרום אמריקה. כתוצאה מכך, הביקושים למוצרים להגנת הצומח ממשיכים להיות חזקים בעולם, בעוד החקלאים שואפים למקסם את היבול בסביבת מחירים גבוהה לסחורות חקלאיות. 
איגנסיו דומינגז, נשיא ומנכ"ל אדמה, התייחס לתוצאות ומסר: "התחלנו את השנה עם ביצועים חזקים ביותר הודות להמשך צמיחה כמותית לצד העלאת מחירים. בימים אלו, אנו זוכים לתזכורת נוספת לכך שהגנת הצומח היא מרכיב חיוני, חוסר הוודאות לגבי אספקת תשומות חקלאיות מאוקראינה ורוסיה, הגבירו את החששות באשר לביטחון התזונתי בעולם. תופעה זו מעודדת ייצור חקלאי באזורים נוספים". 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה